۶۸۵۳۲۴
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

شرط خاتمی برای تشکیل پارلمان اصلاحات

فعالان سیاسی اصلاح‌طلب درصدد یافتن سازوکار مناسبی برای ساماندهی نیروهای خود برای ورود به انتخابات‌های مجلس و ریاست‌جمهوری آینده هستند و از همین رو ایده قدیمی پارلمان اصلاحات یک بار دیگر به موضوع داغ و مورد بحث جریان اصلاحات تبدیل شده است.

نامه‌ نیوز نوشت: فعالان سیاسی اصلاح‌طلب درصدد یافتن سازوکار مناسبی برای ساماندهی نیروهای خود برای ورود به انتخابات‌های مجلس و ریاست‌جمهوری آینده هستند و از همین رو ایده قدیمی پارلمان اصلاحات یک بار دیگر به موضوع داغ و مورد بحث جریان اصلاحات تبدیل شده است.

با آغاز سال جديد، موسوم انتخابات نيز از راه مي‌رسد. همين است كه همه هم و غم اصلاح طلبان پيداكردن الگويي مناسب براي سازماندهي نيروهايشان است. حرف از ايده‌اي نه‌چندان تازه است؛ «پارلمان اصلاحات». اينطور كه مصطفي كواكبيان دبيركل حزب مردم‌سالاري اخيرا اعلام كرده است، نظر سيد محمد خاتمي نيز در اين باره جلب شده و در دوم خرداد سال ۹۷ كار به مرحله عمل مي‌رسد. اما اينطور كه معلوم است اختلاف هاي موجود ميان اصلاح طلبان مانع از آن است كه ايده نجفي بعد از سال‌ها عملياتي شود. اين اختلافات از يك سو در مورد ضرورت شكل گيري پارلمان اصلاحات است و از سوي ديگر حول محور جايگاه اين تشكل.

گروهي از اصلاح طلبان همچون دبيركل حزب مردم‌سالاري از تشكيل پارلمان دفاع كرده و كار را تمام شده مي‌پندارند اما گروه ديگري از مساله را اين‌ قدرها هم جدي نگرفته و با اشاره به اينكه ساز و كار شوراي عالي سياست گذاري در انتخابات‌هاي اخير موفق بوده است، تشكيل پارلمان مورد اشاره را غير ضرور به حساب مي‌روند.

دومين نكته محل اختلاف در امر تشكيل پارلمان اصلاحات در مورد جايگاه آن است. برخي از اصلاح طلبان همچون محسن رهامي عضو شوراي عالي اصلاح طلبان معتقد است كه اين پارلمان در صورت تشكيل، جايگزين شوراي مشورتی رئیس دولت اصلاحات مي‌شود. عبدالله ناصري اما تاكيد دارد كه شوراي مشورتی يك تشكل شخص محور است و ادامه يا عدم ادامه فعاليت آن منوط به تصميم سيد محمد خاتمي است.

بدون شك آنچه مي‌تواند به اين اختلاف نظر ها پايان داده و تكليف پارلمان اصلاحات را روشن كند، نظر رئيس دولت اصلاحات است. كواكبيان در كنگره اخير حزب مردم‌سالاري گفته بود كه آقاي خاتمي دو نكته در اين زمينه گفته اند و لحاظ شده است. محسن رهامي اما در مصاحبه‌اي گفته بود كه رئيس دولت اصلاحات گزارش ‌هاي مربوط به اين ايده را شنيده و تصميم گيري را به جمع واگذار كرده است. عبدالله ناصري نيز با اشاره به شناختي كه از سيد محمدخاتمي دارد تاكيد مي‌كند كه او نظر خود را به جمع اصلاح طلبان تحميل نكرده و حتي اگر مخالف هم باشد، با نظر اكثريت موافقت خواهد كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شخص سید محمد خاتمی انسان باارزشی می باشداما اطرافیانش خیر

    • بدون نام

      همش سرکاری هست

    • بدون نام

      مجلس حالا مگه دست اصلاحاتی ها نیست؟ بگو غلطی نمیکنیم.چرا میپیچونید

    • بدون نام

      اتفاقات ۹دی و موضع گیری خاتمی سبب شد تا وی و جریان اصلاحات جایگاه خود را بین مردم و طرفداران اصلاح طلبی ازدست دهند و معلوم شد اینها همه بازی سیاست بود دیگه دوره این بازیها تموم شد و دیگه حناتون رنگی نداره شما همون اصولگرایید با زبان دیگر و تمام هم و غمتون منافع جریان خودتونه نمونه اش عملکرد روحانی است بس کنید دیگه...

    • بدون نام

      11:06 یک سوم مجلس اصلاح طلبن

    • بدون نام

      همتون سروته ی کرباسین خاتمی دروغ گو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی با خاتمی. حرفی نداشته باشه

    • ایرانی بیچاره

      زنده باد خاتمی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج