۶۸۵۳۶۸
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

افزایش قیمت بلیت مترو در سال ۹۷

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص روند افزایش قیمت بلیت مترو توضیحاتی را ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص روند افزایش قیمت بلیت مترو توضیحاتی را ارائه کرد.

محسن پورسیدآقایی در بررسی لایحه نهایی قیمت بلیت مترو در سال ۹۷ گفت: واقعیت این است که قیمت تمام شده بلیت در سال ۹۷، ۲۲۷۰ تومان خواهد بود که براساس قانون یک سوم آن را باید دولت، یک سوم مردم و یک سوم را شهرداری بدهد که دولت یک سوم خود را علی‌رغم اینکه فکر می‌کردیم با تغییر شهرداری و مدیریت شهری ارائه بدهد تا این تاریخ نداده و عملا پرداخت دوسوم بلیت مترو به گردن شهرداری است.

وی با بیان اینکه قیمت پایه سفر ۸۰۰ تومان است که پیشنهاد کردیم به ۱۰۰۰ تومان افزایش یابد، گفت: دقت داشته باشید که قیمت بلیت برای مصرف کننده با توجه به مسافت حدود ۷۰۰ تومان می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اسما بلیت مترو از ۸۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان، ۲۵ درصد افزایش می‌یابد اما در واقع با توجه به جداولی که درخصوص مسافت سفر است این قیمت کاهش می‌یابد، گفت: دقت داشته باشید همیشه ارزان کردن به نفع مردم نیست چراکه در نهایت دود آن به چشم مردم می‌رود.

پورسیدآقایی با بیان اینکه براساس نظرسنجی‌های انجام شده در مترو ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان حاضر بودند عوارض بدهند تا تعداد قطارها افزایش یابد، گفت: تمامی درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بلیت مترو صرف سرویس‌دهی به مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری تهران در مورد بلیت حومه ۱۵۰۰ تومان بود که کمیسیون این رقم را به ۲۰۰۰ تومان افزایش داد، گفت: دقت داشته باشید افرادی که از کرج به تهران می‌آیند دو سرویس می‌گیرند، یعنی از کرج تا صادقیه به ارم سبز می‌آیند و سپس وارد قطار شهری می‌شوند و نرخ ۱۵۰۰ تومان یا ۲۰۰۰ تومانی که پیشنهاد ما و شهرداری است، برای دو سفر در نظر گرفته شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه افرادی که از متروی صادقیه و یا ارم سبز خارج می‌شوند همان ۱۰۰۰ تومان را می‌دهند، گفت: رقم ۱۵۰۰ یا ۲۰۰۰ تومان برای کسانی است که در داخل مترو ادامه مسیر می‌دهند و دقت داشته باشید از آنجایی که در برگشت گیت، کارت مجدد نداریم، چه بلیت ۱۵۰۰ شود چه ۲۰۰۰ تومان، مسافران در برگشت همان ۱۰۰۰ تومان را می‌دهند.

پورسیدآقایی افزود: پیشنهاد شهرداری برای نرخ بلیت مترو در خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) ۶۰۰۰ هزار تومان بود که کمیسیون این عدد را به ۱۰ هزار تومان افزایش داده است.

قیمت نهایی بلیت مترو تصویب شد

اعضای شورای شهر تهران قیمت نهایی بلیت مترو را اعلام کردند.

اعضای شورای شهر تهران با اکثریت اراء افزایش قیمت بلیت تک سفره از ۸۰۰ به ۱۰۰۰ تومان را تصویب کردند و قیمت بلیت حومه ۱۵۰۰ و قیمت بلیت متروی فرودگاه امام خمینی (ره) ۷۵۰۰ تومان شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      دولت و شهرداری هر دو شروع به خالی کردن جیب ملت کردن، در تمام دنیا مترو ارزون میشه، اینجا هرسال بدلیل سو مدیریت ها گرون تر میشه، ادامه بدید سقوط نزدیک است انشالله

    • بدون نام

      خیلی خوبه که شهرداری محترم نحوه محاسبه هزینه بلیت مترو را بفرمایند که چطور می شود که یک بلیت 2270 تومان هزینه داشته باشد!!!
      مگه مترو روزی چقدر هزینه داره!!!؟

    • بدون نام

      من که خیلی خوشحالم،چون از گران شدن هرچیزی خوشم میاد،خخخخخ

    • بدون نام

      چرا دولت سهم خودش رو نمیده؟؟
      دلت که خودش طبق قانون عمل نکنه وای به حال بقیه

    • بدون نام

      با این قیمت ها اگه بخوایم تا حرم امام ۴نفره بریم باید۳۰تومن بدیم ، خوب با سواری بریم که بصرفه تره .

    • یه نفر

      خخخخ نوشته اگه بلیط ارزون بشه دودش تو چشم مردم میره!!! دقیقا دارن سالی 25 تا 30 درصد قیمت حمل و نقل رو بالا میبرن، یعنی هزینه های مترو هر 3 سال 100% زیاد میشه که منتم سر مردم میذارن! با این وضعیت دولت کوچکترین نیازی به صادرات نفت و گاز نداره چون تمام بودجه و نیازش رو از جیب ملت میکشه، نون تموم بشه میره سراغ بنزین، بعدش طرح ترافیک، عوارض خروج، بلیطای حمل و نقل، بند درآمدهای عمومی دولت روی قبضها،ماشالا منبع درامد دولت تا جیب مردم پول باشه همیشه پربرکته.

    • بدون نام

      همیشه ارزان کردن به نفع مردم نیست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      به نفع مردم آن است که پول بیشتری بابت کرایه حمل بدهند.
      آخه اینم شد حرف؟؟؟؟

    • یاغی ایرانی

      اگه با ارزان کردن مترو دودش تو چشم ما مردم میره شما ارزان بکن ما چشمامونو واسه این دود آماده میکنیم

    • معترض

      جالبه مترو کرج صادقیه فقط تا ساعت 9 شب سرویس میده روزهای جمعه سرویس نمیده تازه یک روزایی هم مثل 14 فروردین 96 صبح میاییم میبینیم درش بسته است حالا گرونشم میکنن .... چه رویی دارن واقعا

    • قاسم

      از شنبه هزینه 360 تومنی من میشه 750 تومن،یعنی بیش از 100% افزایش قیمت،درحالیکه حقوقا 10% میره بالاتر،این بود تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی؟!

    • بی نام

      دود ارزونی بره تو چشم مردم بهتر از اینه که چوب گرونی ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج