۶۸۵۸۲۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

مهدوی کیا: الوصل را ۳ بر صفر شکست می‌دهیم

هر وقت اسم او به گوشم می‌خورد ناخواسته یاد رمان «۱۹۸۴»، شاهکار جورج اورول می‌افتادم؛ کتابی که شخصتی به اسم «برادر بزرگتر» در آن، کل موتیف داستان را تحت‌تاثیر خود قرار داده بود.

آسمان آبی: هر وقت اسم او به گوشم می‌خورد ناخواسته یاد رمان «۱۹۸۴»، شاهکار جورج اورول می‌افتادم؛ کتابی که شخصتی به اسم «برادر بزرگتر» در آن، کل موتیف داستان را تحت‌تاثیر خود قرار داده بود. اوضاع و احوال او هم در فوتبال ایران همین‌طور بود. او سال‌ها زیر نام بزرگ برادر بزرگترش، مهدی مهدوی‌کیا قرار داشت. هرچند او هم به‌سان برادرش، راهی پرطرفدارترین تیم ایران شد و دست بر قضا بازی‌های خوبی را هم در ترکیب پرسپولیس از خود به یادگار گذاشت، اما هرگز نتوانست در قاعده مهدی بازی کند و محبوبیت او را به دست بیاورد. دو فصل حضورش در پرسپولیس حتی باعث شد به اردوی تیم‌ملی هم دعوت شود، اما در روزگاری که پرسپولیس اقتدار امروز را نداشت، روزهای خوب او هم دوام زیادی نداشت. به هر ترتیب، او از خانواده مهدوی‌کیا بود و حتی سال ۲۰۰۲ به تیم دوم هامبورگ در اوورلیگا هم اضافه شد، اما آن‌جا هم نتوانست خاطرات خوب برادرش در این تیم بندرنشین آلمانی را تکرار کند و بعد از یک فصل نیمکت‌نشینی، به ایران بازگشت تا این‌بار پیراهن نارنجی سایپا را بر تن کند، اما او همواره یک پرسپولیسی تمام‌عیار بود و هنوز هم همین‌طور است. پس از شکست تلخ پرسپولیس در شهرآورد هشتادوششم، هادی مهدوی‌کیا، مهاجم سال‌های نه‌چندان دور سرخ‌پوشان به پرونده «آسمان آبی» آمد تا از اوضاع تیم محبوبش پس از شهرآورد و پیش از بازی مهم با الوصل امارات با ما صحبت کند.

‌ شهرآورد86 به یک بازی دراماتیک برای پرسپولیس تبدیل شد و سرخ‌پوشان به‌جای جشن قهرمانی، افسرده از شکست در دیدار سنتی ورزشگاه را ترک کردند. بازی را که حتما دیدی؟

همین‌طور است. راستش همه فکر می‌کردیم پرسپولیس بعدازظهر باشکوهی را رقم می‌زند و یک عیدی خوب به هوادارانش می‌دهد، اما خب فوتبال است و زیبایی‌هایش. به استقلالی‌ها تبریک می‌گویم. آن‌ها دستکم یک نیمه بسیار خوب حمله کردند و در نیمه دوم هم بازی را بستند. می‌توان گفت مستحق پیروزی بودند. در سوی مقابل، پرسپولیس هم می‌توانست دست خالی زمین را ترک نکند. به‌هرحال، این شهرآورد هم تمام شد. امیدوارم بازی‌های خوب پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، جشن قهرمانی ما در لیگ برتر باشکوه‌تر شود.

‌ این دومین‌بار طی فصل بود که پرسپولیس با شکست زمین را ترک می‌کرد. فکر می‌کنی مهم‌ترین عامل باخت شاگردان برانکو ایوانکوویچ چه بود؟

خب قهرمانی ما از مدت‌ها پیش مسجل شده بود. بردهای پیاپی پرسپولیس باعث شد این تیم در حاشیه امنیت از نظر امتیازی قرار بگیرد و فاصله زیادی با تعقیب‌کنندگان خود در صدر جدول ایجاد کند؛ عاملی که در شهرآورد۸۶ به نقطه ضعف ما بدل شد. پرسپولیس گول قهرمانی زودهنگامش را خورد و بازی را واگذار کرد. وقتی شما فکر کنید همه‌چیز تمام شده، طبیعی است از نظر انگیزشی افت کنید. به بازی دقت کنید. اصلا آن دوندگی همیشگی را در جمع بازیکنان ندیدیم و یک جای کار می‌لنگید. به هرحال ان‌شاءالله در بازی‌های بعدی جبران می‌کنیم و هواداران خوب پرسپولیس بازهم روزهای رویایی دیگری را تجربه خواهند کرد.

‌ امروز پرسپولیس میزبان الوصل امارات است؛ تیمی که دو بازی گذشته‌ خود را واگذار کرده و در قعر جدول گروه C‌ لیگ قهرمانان آسیا جا خوش کرده است. فکر می‌کنم امروز کار سختی پیش روی ما نباشد. قبول داری؟

نه، اصلا با تو موافق نیستم. تو درباره لیگ قهرمانان آسیا صحبت می‌کنی؛ جایی که هیچ تیم ضعیفی در آن حضور ندارد. همه تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها، بهترین‌های لیگ کشورهای خود هستند. پس نمی‌توانیم بگوییم کار راحتی پیش روی پرسپولیس است. اصلا نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیریم. سال گذشته هم پرسپولیس برابر نماینده امارات در ورزشگاه آزادی متوقف شد.

‌ خب به نظر می‌رسد بعد از شکست در شهرآورد، پرسپولیس جز پیروزی در این دیدار چاره‌ای ندارد. از این جهت گفتم که می‌توانیم یک بازی پرگل و راحت پیش‌رو داشته باشیم.

بگذار با یک مثال ساده این بازی را روشن کنم. بازی با چنین تیم‌هایی در لیگ قهرمانان آسیا، درست مثل بازی در جام حذفی است. همیشه تیم‌های کم‌نام‌ونشان در این دیدارها، به لقمه گلوگیری برای تیم‌های بزرگ تبدیل می‌شوند؛ البته در اکثر مواقع این‌طور است. هرچند خوش‌بینی تو قابل تقدیر است، اما باید این حساب را هم بکنی که ممکن است تیم ما از نظر روحی اوضاع چندان خوبی هم نداشته باشد.


‌ الوصل در لیگ امارات هم نتایج خوبی نگرفته و بازیکنان چندان باکیفیتی هم ندارد. نظرت درباره این تیم چیست؟

اتفاقا الوصل تیم ناشناخته‌ای نیست. در هایلایت بازی‌های گذشته این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، مشخص بود که مثل همه تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس در دقایقی می‌تواند دردسرساز باشد. با توجه به همه جوانب فکر می‌کنم پاسخ سوالت را وقتی بگیری که داور سوت آغاز بازی را زد. امیدوارم آن روز همه اتفاق‌های خوب در زمین به سود ما بچربد.

‌ از الوصل که بگذریم، به نظر رقیب اصلی پرسپولیس در گروه C‌ لیگ قهرمانان آسیا تیم السد قطر است. این را که قبول داری؟

از نظر نتایج و با توجه به کیفیت بازیکنان این حرف درست است. به هرحال، السد تیم پرمهره، متحول و قدرتمندی است. حضور ژاوی، بازیکن فراموش‌نشدنی بارسلونا هم به این تیم کمک زیادی کرده است. مرتضی پورعلی‌گنجی و بغداد بونجاح هم دیگر بازیکنان کلیدی السد قطر محسوب می‌شوند. این تیم همین چند سال پیش به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا هم رسید و تیمی در کلاس بالاست. آن‌ها سرمایه‌گذاری خوبی در فوتبال کرده‌اند و دلشان می‌خواهد نتیجه هم بگیرند. عملکرد السد تا این‌جا هم نشان داده سران این باشگاه هدف‌های بزرگی را دنبال می‌کنند.

‌ هواداران پرسپولیس پس از باخت شهرآورد انگار خیلی از دست کادر فنی این تیم و شخص برانکو شاکی‌اند! چه صحبتی با آن‌ها داری؟

ببین من تماشاگران پرسپولیس را خیلی خوب می‌شناسم. برای آن‌ها بازی کرده‌ام. به هرحال انتظار داشتند در شهرآورد موفق عمل کنیم و جشن قهرمانی بگیریم که این‌طور نشد، ولی با یک باخت به استقلال که همه‌چیز تمام نمی‌شود. اتفاق خاصی نیفتاده و این شکست از خاطر هواداران خوب ما پاک می‌شود. نیازی نیست من چیزی به هواداران بگویم، آن‌ها با درک بالای خود امروز به ورزشگاه می‌آیند و بازهم تیم‌شان را تشویق می‌کنند.

‌ و نتیجه بازی پرسپولیس و الوصل از نگاه هادی مهدوی‌کیا؟

پیش‌بینی که همیشه کار سختی است، اما فکر می‌کنم با انجام یک بازی بسیار خوب ۳ بر صفر الوصل را شکست می‌دهیم و هواداران هم خوشحال و راضی ورزشگاه را ترک می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      زحمت کشیدی ضعیف ترین تیم اسیا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج