۶۸۶۵۲۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

از پیشنهاد مکری تا تقدیر از خانواده مرتضی احمدی

با پیشنهاد شهرام مکری برای برپایی جشنواره‌ی فیلم و عکس راه آهن در قطار، تقدیر از تهیه‌کننده و بازیگر فیلم «سرو زیر آب» و خانواده زنده‌یاد مرتضی احمدی، این رویداد به پایان رسید.

خبرگزاری ایسنا طبق گزارش رسیده: شهرام مکری، داور این جشنواره در سخنانی گفت: در صنعت راه آهن ما دوستان علاقه‌مند به سینما بسیاری داریم و این کارهایی که از بخش کارکنان راه آهن دیدیم بسیار شگفت انگیز بود. خیلی خوب می‌شود که این فستیوال در قطار برگزار شود و هنرمندان در قطار به تماشای فیلم‌ها و برترین ریل‌های راه آهن بنشینند. با وجود این انرژی که در سینما هست جشنواره راه آهن می‌تواند به یکی از جشنواره های بین المللی تبدیل شود.

از پیشنهاد مکری تا تقدیر از خانواده مرتضی احمدی

او ادامه داد: فیلم‌های خیلی خوبی در این جشنواره حضورداشت و داوری بسیار سخت بود و ما با انبوهی از فیلم‌ها مواجه بودیم ولی امیدوارم که انتخاب‌های ما انتخاب‌های خوبی باشد و ما در جشنواره‌های بعدی با فیلم‌های خوب و باکیفیتی در این بخش مواجه بشویم.

مراسم اختتامیه جشنواره‌ی فیلم و عکس راه آهن عصر 14 اسفند ماه در تالار غدیر ساختمان مرکزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور مدیرعامل راه آهن، مدیرروابط عمومی وزارت راه، مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، ابوالفظل جلیلی، مصطفی رزاق کریمی، مارال فرجاد، مهتاب نصیرپور، سعید پورصمیمی، سعیدپیردوست، سیف الله یزدانی، شهرام مکری و جمعی دیگر از هنرمندان با اجرای علی ضیا برگزار شد و برگزیدگان معرفی شدند.

قطار روحی پویا و زنده دارد

پس از اجرای سرود ملی و تلاوت قرآن کریم،صادق سکری در ابتدا گفت:راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای اینکه یاد و خاطره مرحوم مرتضی احمدی (بازیگر قدیمی) را در ذهن‌ها ماندگار کند، جشنواره‌ای را ترتیب داده است که مورد استقبال خوبی هم قرار گرفت و ما با همکاری مدیران و مسئولان راه آهن دوره دوم آن را هم برگزار کردیم که استقبال خوبی از کارها صورت گرفت و ما از این بابت واقعا خوشحالیم. از دیرباز صنعت ریلی و راه آهن در حوزه هنر جایگاه ممتازی داشته است. درهای راه آهن به روی جامعه هنری همیشه باز است و این باعث شده که ما استقبال بسیار خوبی از جشنواره داشته باشیم.

مدیر روابط عمومی راه آهن اظهار کرد: قطار، جنس و ظاهری از فلز دارد ولی روحی پویا و زنده در آن جریان دارد و با خودش نوعی نشاط و پویایی را به همراه می آورد.ما می‌خواهیم به همت و تلاش دوستان و همراهان این جشنواره را ادامه بدهیم تا بتوانیم به نتایج خیلی خوبی دست پیدا کنیم.من از تک تک دوستان و هنرمندانی که در مراسم هستند و ما را حمایت کردند تا این جشنواره به خوبی برگزار شود، تشکر می‌کنم.

او در پایان گفت: درها به روی تمام علاقه‌مندان باز است و انتظار ما در جشنواره آتی این است که ارسال آثار به ده هزار اثر برسد تا جشنواره خوب و پویایی برگزار کنیم.

سپس سعید محمدزاده، معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت:در تهران نزدیک 600 هزار خودرو حومه‌ای وارد می‌شود و 1میلیون و 240 خودرو وارد و خارج می‌شوند و این ورود و خروج‌ها بسیار بر سرمایه و سوخت اثر منفی می‌گذارد و اگر این سفرها بر ریل انجام بشود، بسیار مثبت و موثر است. انتظار این است که؛ همه ما در جهت آبادانی و توسعه قدم برداریم.هنرمند آنچه که قابل فهم است را به زبان ساده بیان میکند و موضوع را در تمام کشور منتشر می‌کند.

وی افزود: اگر کمک و یاری هنرمندان به یاری این بخش از صنعت کشور بیاید، می‌توانیم برای آینده ایران، آینده درخشانی در حوزه حمل و نقل بسازیم. ریل، وظیفه رساندن و وصل کردن دارد. کار این جشنواره هم وصل کردن هنرمندان به حوزه حمل و نقل و توجه هنرمند و جامعه هنری در حوزه سینما، تئاتر و عکس به صنعت راه آهن است.قطارغولی مهربان بوده و جز توسعه و امنیت چیزی را رقم نزده است.

محمدزاده در پایان صحبت‌هایش گفت: از حضور همه در جشنواره سپاسگزارم و ان شاء الله در توسعه کشور همه با هم بتوانیم قدم برداریم و با دقت بیشتر جامعه هنرمندان باعث توسعه کشور بشویم.

قطار یعنی سفر و زندگی

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنرانی‌ها گفت:خیلی خوشبختم که امشب در این جشنواره در خدمت هنرمندان و هنرمندی عزیز در راه آهن هستم که یادش همیشه ماندگار است.

او تصریح کرد: رویکرد اصلی من در این جشنواره این است که؛ ما دچار یک شهرنشینی سریعی شدیم شهرنشینی ایران سرعتی کم نظیر دارد. جمعیت شهری ما در حال حاضر، حدود60-50 میلیون نفر است. شهرنشینی قطعا ماشینی شدن زندگی است همه ما با وضع کژمدرن ایران درگیریم تمام کلان شهرهایی که جمعیتی مثل تهران دارند تمام حمل نقل‌شان متکی بر ریل است مگر می‌شود با خودرو حمل و نقل این جمعیت را تامین کرد؟قطعا شهرنشینی ایران هیچ چاره‌ای جز رسیدن به ریل ندارد این فهم من از شهرنشینی ایران است. در کشورهای شرقی حجم بسیاری از جابجایی ها توسط ریل صورت می‌گیرد و تصور من این است که با حرکت به سمت ریل، ما به سمت زندگی حرکت می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: من با اشتیاق و علاقه در این برنامه و برنامه‌هایی شبیه این شرکت می‌کنم و از هنرمندان می‌خواهم که تصویری متفاوت از زندگی شهری به مردم نشان بدهند. دستگاه هنر و فرهنگی برای این کار تواناست تا چهره ریل در ایران را تغییر بدهد. قطار یعنی سفر و زندگی. خواهش من این است که؛ قطار با کمک هنرمندان وارد زندگی ایرانیان بشود. در دنیا همه به سمت ریل رفته‌اند، ریل وسیله‌ای برای حمل و نقل بین شهرها شده است و به همین دلیل است که ما از هنرمندان می‌خواهیم که ما را در این راه همراهی کنند.

در ادامه‌ی مراسم پایانی جشنواره ی فیلم و عکس «راه آهن» از سید حامدحسینی، تهیه کننده و مهتاب نصیرپور بازیگر فیلم «سرو زیرآب» تقدیر شد.

مهتاب نصیرپور پس از دریافت جایزه گفت: ما باید واقعا شکر گذار باشیم که مردم ما از نعمت قطار و ریل راه آهن برخوردار هستند. امیدوارم که تجهیزات و اقدامات بیشتری در این مسیر صورت بگیرد. من پیشنهادی دارم و آن این است که؛ ما مسیرهایی در تهران از شمال به جنوب، از شرق به غرب داریم که با اتوبوس طی می‌شود و بهتر است که علاوه بر قطارهای زیرزمینی از قطارهای درون شهری هم استفاده کنیم.

تقدیر از خانواده زنده‌یاد احمدی

سپس از خانواده مرحوم مرتضی احمدی (بازیگر قدیمی ) توسط عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران تقدیر بعمل آمد.

در پایان مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن، سالار عقیلی به اجرای موسیقی پرداخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج