۶۸۷۶۷۸
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

هاشمی: مجبور به تامین هزینه‌های مترو هستیم

هاشمی با بیان اینکه مجبور به تامین هزینه های مترو هستیم، تأکید کرد: روزانه دو میلیون نفر با متروی تهران جابجا می‌شوند و برای رفتن به مقصدشان از هفت‌خط استفاده می‌کنند و این در حالی است که ظرفیت مترو پنج میلیون نفر تخمین زده می‌شود و این عدم تکمیل ظرفیت فشار افزایش بها را به همراه داشته است وگرنه اگر ظرفیت‌تکمیل شود قطعاً هزینه رفت‌وآمد کاهش می‌یابد.

خبرگزاری مهر: محسن هاشمی ظهر پنج‌شنبه در شصتمین نشست ادواری شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها به میزبانی سمنان، ضمن اشاره به شائبه افزایش بهای قیمت متروی تهران، تأکید کرد: این امر را همان قانون حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده مجاز دانسته و دراین‌باره اگر دولت مخالف پرداخت سهم خود نباشد، مابه‌التفاوت آن را باید بپردازد.

وی افزود: گروه حمل‌ونقل عمران شورای شهر تهران بزرگ به پیشنهاد شهرداری برای گران شدن قیمت بلیت مترو را تصویب کرد که در شورای شهر نیز مصوب شد اما این امر منوط به رعایت قانون و سازوکار مخصوص مترو به این شکل است که ۳۳درصد هزینه کل مترو باید از سوی مردم، ۳۳درصد شهرداری و ۳۳ درصد دولت تأمین شود که این امر در دست بررسی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از برخی اظهارنظرها درباره متروی تهران، گفت: اگر ظرفیت مترو تکمیل شود قطعاً هزینه‌های مردم نیز کاهش می‌یابد.

هاشمی با بیان اینکه مجبور به تامین هزینه های مترو هستیم، تأکید کرد: روزانه دو میلیون نفر با متروی تهران جابجا می‌شوند و برای رفتن به مقصدشان از هفت‌خط استفاده می‌کنند و این در حالی است که ظرفیت مترو پنج میلیون نفر تخمین زده می‌شود و این عدم تکمیل ظرفیت فشار افزایش بها را به همراه داشته است وگرنه اگر ظرفیت‌تکمیل شود قطعاً هزینه رفت‌وآمد کاهش می‌یابد.

وی افزود: برخی درباره قیمت بلیت مترو به‌گونه‌ای سخن می‌گویند که گویا حق مردم دراین‌بین ضایع‌شده است درحالی‌که برخی از این سخنان رنگ و بوی سیاسی دارد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: یک عامل دیگر برای عدم افزایش قیمت مترو قانون هدفمندی یارانه‌ها و تخصیص هفت درصد گران شدن حامل‌های سوختی بود که با عدم تصویب در مجلس این امکان نیز از مترو سلب و مجبور به تأمین هزینه‌ها هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      استنباط شما در توجیه افزایش صد درصددی بلیت مترو قانع کننده بود چون ما کشوری فاقد مدیریتی هستیم و از نداشتن و یا بهره برداری منابع طبیعی محروم هستیم و یا در پی هزینه های ناخواسته کمک به کپر نشینان جهان سنبل فروتنی مسولین کشوری ما هستش از هزینه ها و درآمدها و منابع شخصی خود لذا شهرداری هم از هزینه های میلیاردی کمک به مداحان و تجار و کلاهبرداران و رانت خواران و زمین خواران و هزینه های آموزشی کلاس های رزمی اکیپ های رفع سد معبری خود ناچار به چنین افزایشی شده است و منطق مردم این دلایل را در جهت توجیه افزایش های بلیت با آغوشی باز پذیرفته اندخسته نباشید

    • بدون نام

      شما تو همین 2 میلیون نفر موندید.چطور پنج میلیون ظرفیت داره؟؟

    • بدون نام

      تامین 33% از هزینه های مترو توسط دولت،یعنی از جیب بیت المال.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج