۶۸۸۵۹۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

کاهش روزهای آلوده اراک علیرغم کاهش بارندگی

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: علی‌رغم اینکه در سال ۹۶ بارش‌های کمتری رخ داده، اما تعداد روزهای آلوده اراک به نسبت سال ۹۵ کمتر شده است.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: علی‌رغم اینکه در سال ۹۶ بارش‌های کمتری رخ داده، اما تعداد روزهای آلوده اراک به نسبت سال ۹۵ کمتر شده است.

رضا میرزایی در جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک، عنوان کرد: عوامل اقلیمی و نفوذ کمتر ریزگردها به داخل کشور از جمله دلایل کاهش آلاینده‌های هوای اراک در سال ۹۶ بوده است، همچنین یکسری اقدامات در راستای کاهش آلودگی هوای اراک انجام شده که آنهم در این کاهش سهم موثری داشته است.

وی تصریح کرد: امیدواریم عملکرد محیط زیست با توجه به وضعیت پیش‌ رو و تصمیم‌های اتخاذ شده برای سال‌های آینده به گونه‌ای باشد که سهم آلایندگی که انسان‌ در آن تاثیرگذار است، با توجه به یک برنامه مشخص کاهش یاید.

میرزایی بیان کرد: در سال ۹۶ تعداد ۲۰ روز پاک، ۲۷۱ روز سالم، ۵۸ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، پنج روز ناسالم برای تمام گروه‌های سنی ثبت شد و یک روز هم به دلیل افزایش ریزگردهای برون‌مرزی آلودگی هوا تا مرز بالایی رسید، همچینین بیشترین میزان آلودگی در تیرماه و شهریورماه و کمترین میزان آلودگی در خردادماه و مردادماه اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۹۴ روز ناسالم بوده، افزود: کاهش تعداد روزهای آلوده در سال ۹۶ به دلیل اقداماتی مانند برخورد با واحدهای آلاینده، نظارت بیشتر بر توزیع سوخت پاک در سال ۹۶ در سطح شهر اراک، تعطیلی ۸۷ دیگ آلومنیوم و تعطیلی، بهینه‌سازی و انتقال ۱۸۵ واحد آلاینده ذوب ضایعات غیرمجاز حاشیه شهر اراک به شهرک‌های صنعتی بوده و در حال حاضر قسمت اعظم این واحدها در حال تعطیلی هستند.

میرزایی با بیان اینکه نیروگاه حرارتی شازند دیگر مازوت مصرف نمی‌کند و تمام سوخت آن گاز است، عنوان کرد: یک روز استفاده از سوخت مازوت حدود ۴۰۰ تن گوگرد وارد هوا می‌کند، در حال حاضر روزانه ۶۰۰ تن گوگرد از سوختی که در کشور توزیع می‌شود در پالایشگاه شازند استحصال می‌شود که این امر سهم بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد.

وی تصریح کرد: برنامه عملیاتی با مشارکت تمام دستگاه‌ها در تالاب میقان انجام شد، بوته‌کاری گیاه قره‌داغ در این منطقه از جمله اقدامات در جهت کاهش آلودگی‌ هوا بوده، پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک دیگر محلی برای کاشت این گیاه در این منطقه وجود نخواهد داشت، البته کارگروه‌هایی پیگیر تامین حق‌آبه تالاب هستند، دولت نیز وزارت نیرو را موظف به تامین حق‌آبه آن کرده است و امیدواریم که این تخصیص ادامه داشته باشد.

میرزایی اظهار کرد: علی‌رغم خشکسالی‌های اخیر شرکت آب‌منطقه‌ای اقداماتی را انجام داده که در حال حاضر جریان رودخانه به تالاب می‌رسد، این اقدامات گام‌های موثری در کاهش آلودگی هوای شهر اراک داشته، همچنین اقدامات شهرداری اراک به جهت گسترش فضای سبز، بهره‌برداری از پارکینگ‌های طبقاتی و ساخت پل‌ها باعث شده در مجموع تعداد روزها آلوده شهر اراک کاهش یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج