۶۸۸۸۰۸
۵۹ نظر
۵۰۰۷
۵۹ نظر
۵۰۰۷
پ

درآمد ۲۳۱ هزار دلاری علی‎نژاد از دختران انقلاب؟!

دکتر سید محمد مهدی غمامی؛ استادیار دانشگاه امام صادق (ع) در روزنامه صبح نو نوشت: این روزها مساله حجاب با عنوان داشتن و نداشتن روسری در جمع مرکز نشینان پر رنگ شده است. آیا نداشتن روسری مساله بسیار مهمی است؟ آیا کسی که روسری ندارد گناه بزرگی انجام داده است؟

دکتر سید محمد مهدی غمامی؛ استادیار دانشگاه امام صادق (ع) در روزنامه صبح نو نوشت: این روزها مساله حجاب با عنوان داشتن و نداشتن روسری در جمع مرکز نشینان پر رنگ شده است. آیا نداشتن روسری مساله بسیار مهمی است؟ آیا کسی که روسری ندارد گناه بزرگی انجام داده است؟

آیا می‌شود انتخاب زنان را برای آزاد بودنشان و انتخاب لباس یا نداشتن لباس خاصی گرفت؟ آیا واقعاً یک روسری این‌قدر مساله است که همه در مورد آن صحبت می‌کنند؟ آیا مسیح علی‌نژاد برای هیچ چیز ۲۳۱ هزار دلار از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ - www.insidegov.com - گرفته است تا یک تمرکز اجتماعی روی روسری راه بیندازد؟

به نظر نمی‌رسد برای آزادی زنان ایرانی، خزانه ایالات متحده آمریکا که ترامپ برای رهایی آن با رژیم داعش‌پرور منطقه قرارداد ۵۰۰ میلیارد دلاری بسته است این‌گونه حاتم‌بخشی کند؟ از اینها بگذاریم و برگردیم به موضوع مساله روسری و نسبتش با حجاب؟

چرا حجاب در اسلام از واجبات شرعی شناخته شده است؟ پاسخ به این سؤال نیاز به بازگشت به تاریخ اسلام و تحلیل شرعی ندارد بلکه تعرف الاشیاء باضدادها. یعنی فرض کنیم الزام عمومی حجاب وجود نداشته باشد و زنان برای هر پوششی آزاد باشند.

آزادی زنان به معنای انتخاب پوشش توسط آنها یک نشانی اشتباه است چرا که پرسودترین صنعت دنیا، ایجاب می‌کند که زنان به نحوی لباس بپوشند که مردان دوست دارند و مردان دنیای مدرن از لباس‌های تحریک‌کننده استقبال می‌کنند به‌ویژه مردان کشورهای پیشرفته. در پیشرفته‌ترین کشورها مانند آمریکا، کانادا، بریتانیا، دانمارک و سوئد، مردان آمارهایی دهشتناک از خود را با ترویج آزادی به سبک خودشان به‌جای گذاشته‌اند. حدود ۳۶ درصد از زنان در سرتاسر جهان، هم خشونت فیزیکی و هم خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند.

در ایالات متحده، ۸۳ درصد از دخترهای ۱۲ تا ۱۶ ساله برخی از انواع آزار و اذیت جنسی را در مدارس موسوم به مدارس آزاد - بخوانید مختلط تحت آموزه‌های سند ۲۰۳۰- تجربه کرده‌اند. در انگلستان، از هر پنج زن، یک نفر (در سنین ۱۶ تا ۵۹ سال) برخی از انواع خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند. از هر سه زن در اروپا، یک نفرشان آسیب فیزیکی یا جنسی را تجربه کرده و ۵ درصد آنها مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. با توجه به تحقیقات انجام شده در سال۲۰۱۴ که توسط آژانس اتحادیه اروپا برای حقوق بنیادی منتشر شد، گفته می‌شود که حدود ۴۷ درصد از زنان در فنلاند و ۵۲ درصد زنان در دانمارک دچار سوء استفاده جنسی یا فیزیکی شده‌اند. فنلاند یکی از آخرین کشورها در اتحادیه اروپاست که تجاوز را جرم شناخته و از سال ۱۹۹۴ آن را غیرقانونی اعلام کرده است.

از هر ده زن٬ بیش از یک نفر آنها طی مصاحبه اعلام کردند که تا پیش از ۱۵ سالگی برخی از انواع خشونت‌های جنسی را از سوی افراد بزرگسال تجربه کرده‌اند. از هر ۱۰ نفر، یک نفر هم اظهار داشت که از سن ۱۵ سالگی، برخی از انواع خشونت جنسی را تجربه کرده و از هر ۲۰نفر، یک نفر مورد تجاوز قرار گرفته است. از هر پنج نفر، بیش از یک نفر خشونت‌های فیزیکی یا جنسی را در رابطه با شریک فعلی یا گذشته خود متحمل شده‌اند. در این گزارش مشخص شده که تنها ۱۳ درصد از زنان شدیدترینِ این اتفاقات را به پلیس گزارش داده‌اند. آزار زنان آن‌قدر در فرانسه شایع و عادی است که مارلن شیاپا، وزیر برابری زنان و مردان فرانسه، هفته قبل، لمس زنان توسط مردان را امری طبیعی می‌داند و از پروژه مهم‌تری برای حمایت از دختران زیر ۱۵ سال که مجبور به ارتباط می‌شوند صحبت می‌کند.

او می‌خواهد زنان را از هر نوع آزادی مبتنی بر رضایت نجات دهد چرا که دختران فرانسوی به‌شدت مورد آسیب واقع شده‌اند. در ماه نوامبر یکی از دادگاه‌های فرانسه مردی را که متهم به تجاوز به دختری ۱۱ ساله بود، با این توجیه که عناصر تجاوز مانند اجبار، تهدید، خشونت و غافلگیری به اثبات نرسیده است، تبرئه کرد؛ اما در پرونده دیگری در ماه سپتامبر، دادگاه تصمیم گرفت جوانی ۲۸ ساله را در پی شکایت خانواده دختری ۱۱ ساله، به اتهام سوء‌استفاده جنسی محاکمه کند. همین اتفاقات را برای ایران بعد از آزادی روسری تصور کنید که قرار است به‌تدریج آزادی زنان در انتخاب لباس برای مردانی که در اروپا، کرامت زنان را هر دقیقه مورد تعرض قرار می‌دهند به کجا ختم شود؟ آیا آزادی مورد نظر به روسری اکتفا خواهد کرد یا یک دومینو آغاز شده است؟

در واقع اینجا اخلاق به‌تدریج در عرصه عمومی جای خود را به آسیب و تجاوز خواهد داد و وقتی که اخلاق عمومی به‌عنوان یکی از ارکان نظم عمومی مخدوش شد، نمی‌توان انتظار داشت که یک نظام امنیتی ایجاد کرد تا برای هر زن آزاد، یک بادیگارد با هزینه پلیس استخدام کرد. هرچند که ابزارهای پلیسی در آمریکا نیز فاقد نتیجه‌اند چرا که ۶۸ درصد تجاوزات به پلیس گزارش نمی‌شوند و ۹۸ درصد متجاوزان حتی یک روز هم در زندان بازداشت نشده‌اند. در واقع زنان از اعلام گزارش به پلیس می‌ترسند و مهم‌تر اینکه پلیس آمریکا هم آنقدر این مساله را عادی و شایع می‌داند که مردان را به این دلیل بازداشت نمی‌کند.

همان‌طور که شیاپا از مجازات نشدن مردانی که در فرانسه زنان را لمس می‌کنند خبر می‌دهد. این عادی شدن مشمئز کننده به قول خانم سگولن رویال، وزیر پیشین محیط‌زیست و انرژی فرانسه در پیام توییتری نوزدهم دیماه (۹ ژانویه) نا‌امید‌کننده است وقتی این رفتارهای جنسی، توسط فیمینیست‌ها و هنرمندان و خبرنگاران تحت عنوان «یک آزادی انکار نشدنی» تحلیل می‌شوند. از نظر او «جای تأسف است که هنرمند بزرگ ما کاترین دونو به این متن ناخوشایند پیوسته است. زنان و مردانی که در جامعه نگران شأن زنان هستند، به آنهایی می‌اندیشند که به‌دلیل ترس از صحبت کردن درباره این آزارها، قربانی خشونت جنسی شده‌اند.»

البته حجاب فقط برای زنان نیست بلکه همان اخلاقی عمومی برای مردان هم حکم می‌کند که نمونه‌های آمریکایی از تجاوز گسترده به پسران و مردان نیز حکایت دارد.

در چنین شرایطی آیا نباید از دولت انتظار داشت که محیط به‌شدت مخاطره‌آمیز را کنترل کند؟ محیطی که حداقل ۶۰ درصد زنان اروپایی را در اماکن عمومی تا سرحد مرگ تهدید می‌کند و نباید آنقدر سطحی موضوعات را تحلیل کرد که این محیط خطرناک برای ایران با طرح یک سؤال اشتباه تکرار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ليلا

      زنان در كشورهاي باحجاب خيلي بيشتر مورد ازار و اذيت قرار ميگيرن تا كشوري هاي آزاد و جهان اول اين قصه هاي كه در بالا گفته شده در عمل واقعيت ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در این که علینژاد با جاهایی ارتباط داره شکی نیست ولی خب حجاب اختیاری هم خواسته خیلی از مردم در ایرانه

      • رضا

        واقعا با این اطلاعاتت
        طبق گفته خود سایت های آمریکایی و اروپایی بیشترین تجاوزات دنیا به زنان تو کشورهای اروپایی آمریکایی انجام میشه

        بیشتر تجاوز به زنان در راوپا مربوط به کشور سوئد میشه. تازه این مربوط به مواردی میشه که به پلیس گزارش میشه و طبق گفته پلیس فقط تقریبا 25 درصد تجاوزها به پلیس گزارش میشه

        و این رو هم بهتره بدونید که ایران جزو کم تجاوزترین ها در دنیا هستش

        این مواردی که عرض کردم از منابع خارجی هست ولی چون برترین ها لینک نمیزاره در بخش نظرات, نمیشه منابع رو معرفی کرد. در گوگل جستجو کنی مشاهده می کنی

      • بدون نام

        آقای رضا اون آماری که فرمودید من در آورده ، حتی اگه هم درست باشه در ایران کمتر از یک درصدشان گزارش میشه ! حالا اگه آمار ایران را بیست و پنج برابر کنی قطعا از خیلی از کشور ها جلو می‌زند

      • بدون نام

        تو چه دور برداشتی برترینها که اینقدر اخبار اینچنینی باز نشر میکنی ظاهرا خودتم پاچه خواری برات درامد داره از نوع اینوریش اه اه
        مقاله هم در حد ارتباط گودرز و شقایق البته از استاد دانشگاه امام صادق جز گودرز انتظار دیگه ای نمیره

      • بدون نام

        آخه آمار 231 هزار دلار از کجا درآوردی

      • بدون نام

        مثل این به اصطلاح استاد وقتی علینژاد پول رو می گرفته آنجا بوده

      • م ش

        واقعا؟ولی آمار ها در اروپا وآمریکا چیز دیگری میگوید کمی تحقیق کنید بعد اظهار نظر کنید

    • شادی

      آقای استاد (ببخشید دائی ناپلئون)واقعا متاسفم برای شما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا وقتی خ.پای منبر اینها میشینن اوضاع همینه
        بله منبر هرکیو استاد صدا کنند دلیل بر استاد بودنش نیست دانشگاههای معلوم الحال اساتید را از رومنبر جمع میکنند نه با تحصیلات و...

      • بدون نام

        خانم دلت خوشه موضوع به این توپی برب پرت کردن حواس ملت از گند کاری های پشت سر هم اقایون
        دختران خیابان انقلاب و رقص محلی دختر بچه ها و..

    • بدون نام

      نویسنده خوبه یه آماری هم در مورد وضعیت زنان کشورش بگیره ! اصلا خارج جهنم ! بحث سر اینه که آیا حجاب تونسته مانعی در برابر خشونت های جنسی باشه یا نه ! یا حجاب تونسته ( بدون در نظر گرفتن عوامل غیر دنیوی ) باعث ارتقا اجتماعی و فرهنگی بشه یا نه ؟ یا باعث تحکیم خانواده بشه ؟!
      نویسنده محترم وقتی اینطور به صنعت پوشاک اشاره می کنه آیا توجه کرده حجاب هم نوعی پوشش و مد هست و بازار خودش را داره ولی از طرف دیگه فروش لوازم آرایشی در کشور های مثل ایران مقام اول را داره ؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با حجاب واقعی هیچ موقع مورد خشونت جنسی قرار نمیگیره

      • بدون نام

        حجاب واقعي چيه اونوقت؟ به نظرم زنده به گور كردن دختران بيشتر جواب ميده ها تضميني صد در صد

    • تبریز

      آخرش چی شد؟! فعلاً در ایران آزار جنسی اون قدر زیاده که ...خودمان را به خواب نزنیم!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمار من در آوردی نده . اتفاقا در ایران آمار تجاوز خیلی پایین

      • بدون نام

        کاربر 15:44 یک آمار هم در مورد تعرض جنسی کودکان کار بده! یا از نظر شما کودکار کار جزء مردم ایران محسوب نمی شوند

      • بدون نام

        من خودم با چشم خودم دیدم که یک مرد عابر حوالی پل سیدخندان یک دختر دستفروش 10 ساله رو با خودش برد! به همین راحتی! پس لطفا از این آمارهای مزخرف ندید

    • بدون نام

      تنفري كه از اين زنه دارم از بنجامين نتانياهو ندارم چرا كه اون دشمن ايرانه ولي اين زنه ايرانيه و داره فرهنگ و خانواده در كشورم رو البته هيچ غلطي نميتونه بكنه جز اينكه از ساده لوحي يه مشت دختر و زن فريبخورده براي خودش شهرت درست كنه و پول پارو كنه و اينو بدونيد قسم جلاله ميخورم اين زنه علينژاد پشيزي براي جون اون دخترا ارزش قائل نيستن وفقط براي هدفشون حاضرن صداها كه هيچ هزاران كشته بگيره يادتونه من و تو سر جنايته دراويش و له شدن سربازان نيرو انتظامي چه بشكني ميزد!يا هنوز خوابيد...به گفته مولا علي(ع) بخوابيد در برابر ظلم تا زير چكمه هاش بيدار شيد!و السلام برترينها(البته خدا همه اختلاسگران رو نابود و رسوا كنه)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونم از تو متنفره مغز کپکی

    • بدون نام

      این مغلطه کردن ها و سفسطه بازی ها فقط اسباب مسخره شدن خودتان را مهیا میکند و بس! مردم حقوق شهروندی شان را میخواهند، آنهم بدون منت! زنان هم بخشی از این مردم هستند.
      تنها راهی که دارید اینست که حق طبیعی و انسانی زنان را بدون قید و شرط به رسمیت بشناسید و به آن احترام بگذارید. حرف شما دیگر خریدار ندارد...

    • ساغر

      فقط 231 هزار... موردهایی داریم از سادگی مردم خودشان دهها میلییارد اختلاس می کنن

    • بدون نام

      آقای کارشناس یکم روزنامه های خودمونم بخوون. آتنا با مانتو مقنعه نبود؟؟؟
      عاااخه چرا اینقدر چرند می گید... بخدا این حرفها تو زندگی بهتون برمی گرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من کاری به حجاب وبی حجاب ندارم .ولی درایران تجاوز به دختران زنان وحتی پسران حتی درگروه های دوستی و...درصد خیلی بالاست واز ترس بی ابرو شدن اشکار نمیکنند چرا فکر میکنید فقط غربیها غریزه جنسی دارند ولاغیر

    • بدون نام

      خب معلومه علی نژاد باید پول بگیره تا این حرکتا رو انجام بده ... ....

    • بدون نام

      دری وری گفته

    • بدون نام

      خدا رو شکر که تو مملکت ما نه آزار و خشونت جنسی هست نه تجاوز نه حتی توهین های کلامی جنسی، علاوه بر اینکه هرکسی مورد این آزارها قرار بگیره به راحتی عنوان میکنه و اصلا از آبروش نمیترسه :) خداروشکر واقعا که مسئولین ما اصلا دروغگو نیستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نسبت به اونور هيچ هيچ هيچه بريد فيلماشون رو ببينيد كه بر اساس واقعيت جامعشون ساختن همه قتل و جنايت و فرزندان ناشروعي كه يا رها ميشن يا كورتاژ

      • بدون نام

        خوش بحالت که سرت زیر برفه 11:14

    • حسین

      لطفاازین اقای محترم بپرسیدالان که مثلاحجاب هست دیگه تواین مملکت ازارواذیت وتجاوزی وجودنداره دیگه یاامارش ازدنیاهم پیشی گرفته؟؟؟؟

    • shahrooz

      بیخیال!!اون اگه پولدار بود به سرو ضعش اول می رسید اینقد بدریخت و زشته لباس های داغون....بسته دیگه اینقد همه رو رشوه و دزدی و کلک متهم کردید تا ایران شده تو کارا در دنیا سرآمد!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا این الان تعریف بود یا ...

    • بدون نام

      آخه واقعاً مبنا و مدرک این حرف کجاست؟
      همین‌کارها رو می‌کنین که مردم هیچ اعتمادی به شما ندارن دیگه!
      همینطوری اومده می‎گه فلانی فلان مبلغ رو از بهمان سایت گرفته تا فلان کنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل همیشه یه مشت شر و ور ولیچار بافته

    • یک آقا

      دکتر سید محمد مهدی غمامی عزیز
      استادیار دانشگاه امام صادق (ع)
      اگر مساله حجاب مهم و جزئی است شما لطف کن و یک هفته توی دانشگاه با روسری و مانتو تدریس کن...
      با احترام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم ؛خیلی با حال گفتی

    • سهیل

      حدود 230 هزار دلار حقوق گرفتن در 3 سال که میشه سالی تقریبا 75 هزار دلار. حقوق یک فرد عادی در آمریکا ماهی 20 تا 60 هزار دلاره. ضمنا چهارشنبه سفید علی نژاد چه ربطی به دختران انقلاب داره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقا قربون دهنت حرف دل ما رو میزنی درامد یه کارمند بانک هم همینه یه کارشناس بازرگانی و یا یه برنامه نویس معمولی
        این اقا یا خیلی شوته یا مردم رو خیلی خ... فرض کرده

    • بدون نام

      مردان هر کار دلشان می خواد می کنند ولی برای زنها ممنوعه چرا

    • م.ص.

      استاد وای به حال دانشجوهات.

    • بدون نام

      باشه,دیدیم حقوقای اونایی رو ک میگفتن فی سبیل الله کار میکنن , چقدر بود!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی به یک مداح زن خونه در ولنجک می دهند علینژاد هم باید دلار بگیره

    • بدون نام

      چرا دروغ میگی!؟ نکنه این رقم رو شما دادی بهش یا از اختلاس های شما کم شده!؟ با این حرف ها نمیتونین این شیر زن رو خراب کنین! مردم دیگه آگاه شدن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره با آمدنیوز آگاه شدند:) مردم تا وقتی از عوامیت خارج نشن و رفتارهای واکنشی و احساسی نداشته باشند باهاشون مثل گله گوسفند رفتار میشه .کلی عرض می کنم:)

      • بدون نام

        وقتی این به اصطلاح استاد دورغهای به این بزرگ می گه باید هم اطلاعات رو از آمدنیوز بگیریم

    • رضا

      آمار مملکت خودمان رو در بیار بعد درباره دیگر کشورها نظر بده، اونها آمارشون سری نیست.

    • بدون نام

      231 هزار همچین زیادم نیست .حالا شاید وقتی ببینند در ایران بحران درست کرده بیشترش کنند .بحران درست کرده؟ اگه بگذارید مردم به شکل مدنی در ایران اعتراض کنند امثال این افراد سودجو و شارلاتان هم میدان دار نمی شوند ...اگه در ایران رسانه درست و حسابی داشته باشیم آمدنیوز رسانه نمیشه و با بافتن راست و دروغ عوام رو تهییج نمی کنه .اگه افراد دلسوز رو در ایران حصر و ساکت نکنند ممدحسینی دلقک نماینده اپوزیسیون نمیشه!

    • حمید

      این کارشناسارو از لپ‌لپ در میارید؟؟چرا چرت و پرت میگی،،تو ظهر تابستون تو دمای ۴۴ درجه هوا مقنعه مشکی سرت کن تا ببینم بازم از این اراجیف بلغور میکنی؟؟؟پوشش اختیاریه نه اجباری،هر کی هم با موی سر یه خانم اگه تحریک میشه یه سر به دکتر بزنه چون اون شخص بیمار،،ولاغیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل گفتی. مرسی

    • بدون نام

      نمردیم و یکبار دیدیم سایت برترین ها چهارتا نظر درست و حسابی رو هم منتشر کرد و سلیقه ای عمل نکرد. واقعا احسنت!

    • بدون نام

      منبع این آمارها کجاست ما هم مطالعه کنیم

    • جمشید

      اونی که گفته امار تجاوز تو ایران پایینه.فک کنم تو امار کل جهانی رو با ایران مقایسه میکنی.دقیقا کجا زندگی میکنی بگو ببینم.همین سال 96 چند تا از این تجاوز به دختر بچه ها گندش در اومد.حالا بماند خیلیاشون به خاطر ابرو صداشون رو در نیاوردن.کاری ندارم جیره خوری اما حداقل یکم شرف داشته باش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقایون خودشون اعتراف کردند که اکثر کودکان کار مورد تعرض جنسی قرار می گیرند! کجاست قانون حمایت از کودکان!؟

    • بدون نام

      بی خاصیتا صر ف تون میکنه میزاید منافع تون نیست خیر!؟متسفم

    • بدون نام

      مردم ناراضین از همه چیز می فهمید یا نههههههههههههههههههههه؟؟؟!!
      یک محجبه.

    • آقای حقیقت

      دروغه

    • بدون نام

      "حدود 36 درصد از زنان در سرتاسر جهان، هم خشونت فیزیکی و هم خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند."
      مطمئن باش این آمار تو ایران 63 درصده ! وقتی تو جوامع پیشرفته اونقدره تو جوامع هَوَل و بسته و عقب مانده نگه داشته شده کمتره یعنی؟!!

    • بدون نام

      این استاد الکی ! نون حمایت و آمارهای بیخودشو می خوره وگرنه باید می رفت صماغ می مکید.

    • بدون نام

      ول كنين بابا! حيف وقت كه صرف خوندن مزخرفات اين بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج