۶۸۹۰۲
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

نقاشی های جالب و بامزه روی هواپیماها

آیا نقاشی یک هواپیما که به آن "یونیفرم" هواپیما می گویند، برای شما فرقی می کند؟ آیا نقاشی پاندا یا گربه روی هواپیما روحیه شما را بالا می برد یا شما را به این فکر می اندازد که: «چه کسی این هواپیما را می راند و آیا شوخی می کند یا جدی است؟»

نقاشی های جالب و بامزه روی هواپیماها





برترین ها: آیا نقاشی یک هواپیما که به آن "یونیفرم" هواپیما می گویند، برای شما فرقی می کند؟ آیا نقاشی پاندا یا گربه روی هواپیما روحیه شما را بالا می برد یا شما را به این فکر می اندازد که: «چه کسی این هواپیما را می راند و آیا شوخی می کند یا جدی است؟»

طرح های غیرعادی این یونیفرم ها اغلب برای تبلیغ شراکت ها یا تبلیغ بعضی از رویدادهای خاص مانند سالگردهای شرکتی است. تصاویر زیر بعضی از طرح های جالبی که در طول سالها نقاشی شده اند را نشان می دهند.

هواپیمای پاندا، بریتیش ایرویز (Panda plane, British Airways)

خرس ها هم می توانند پرواز کنند! یکی از هواپیماهای بریتیش ایرویز که از لندن به سمت چینگدو، چین، پرواز می کند با موضوع پاندا نقاشی شده است. برای احترام به باور چینی ها در مورد خوش شانس بودن عدد 8، این هواپیمای خط چین-لندن عدد پرواز BA88 گرفته است.

نقاشی های جالب و بامزه روی هواپیماها

هواپیمای هابیت، ایر نیوزیلند (Hobbit plane, Air New Zealand)

بزرگترین عکس برگردان دنیا که بیش از ۴۰۰ ساعت تکمیل آن طول کشیدن، در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد. این عکس برگردان تصویر کاراکترهای فیلم هابیت بود که روی هواپیمای ایر نیوزیلند چسبانده شد و حتی در پرواز اول، خدمه گوش های نوک تیز گذاشته بودند.

نقاشی های جالب و بامزه روی هواپیماها

سالمون-۳۰-سالمون، آلاسکا ایرلاینز (Salmon-Thirty-Salmon, Alaska Airlines)

این هواپیما که در واقع یک بوئینگ ۷۳۷ است، با نام سالمون-۳۰-سالمون شناخته می شود و داستان این یونیفرم از حادثه ای در سال ۱۹۸۷ الهام گرفته شده است که یک هواپیمای آلاسکا ایرلاینز به هنگام تیک آف در منطقه جونو در آلاسکا، با یک ماهی برخورد کرد. می گویند این ماهی را یک عقاب گر که از آن نزدیکی می گذشته انداخته است.

نقاشی های جالب و بامزه روی هواپیماها

رویای وونالا و یانانی، کانتاس (Wunala and Yananyi Dreaming, Qantas)

کانتاس یکی از رنگارنگ ترین یونیفرم های دنیا را دارد. در سال ۱۹۹۴ کانتاس طرح رویای وونالا را برای بوئینگ ۷۴۷ خود انتخاب کرد. یک یونیفرم دیگر هم بود که از اولورو و داستان های مردم بومی انانگو الهام گرفته شده بود که رویای یانانی نام داشت.

نقاشی های جالب و بامزه روی هواپیماها

جت هلو کیتی، اوا ایر (Hello Kitty jet, Eva Air)

اوا ایر که مقر آن در تایوان است، اولین جت دوربرد خود را هفته گذشته معرفی کرد که بین تایپه و لوس آنجلس پرواز خواهد کرد. این جت با تصاویر محبوب گربه بی دهان کیتی نقاشی شده است. نه تنها بدنه هواپیما بلکه همه چیز آن از جمله خودروهای فرودگاه نیز طرح کیتی دارند و حتی یونیفرم های خدمه، فنجان های قهوه، تکیه گاه صندلی ها، دستمال توالت ها و غذاها هم طرح کیتی دارند.

نقاشی های جالب و بامزه روی هواپیماها

الپوفزوگ، سوئیس اینترنشنال ایرلاینز (Alpaufzug, Swiss International Airlines)

یونیفرم هواپیمای سوئیس ایرلاینز کشاورزانی را نشان می دهد که گاوهای خود را در علفزارهای آلپ می چرانند. این یونیفرم در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد و پس از آن در سال ۲۰۱۰ یونیفرمی دیگر با طرح گل و بته این هواپیمای خط زوریخ-سان فرانسیسکو را زینت بخشید.

نقاشی های جالب و بامزه روی هواپیماها

کاماگورکا هیرلاینز، کوک ایرلاینز بلجیو (Kamagurka Hairlines, Tho. Cook Airlines Belgiu)

اکثر شرکت ها سالگردهای خود را با مهمانی ها بزرگ و ضیافت جشن می گیرند، ولی وقتی کوک ایرلاینز بلجیوم در سال ۲۰۰۷ پنج ساله شد، جشن تولدش را با طراحی یونیفرمی به شکل کمدین بلژیکی کاماگورکا برای هواپیمایش جشن گرفت. همانطور که در تصویر می بینید نتیجه این طراحی، یک ابرقهرمان با موهای بلند است که زیر لوگوی کاماگورکا هیرلاینز نقاشی شده است.

نقاشی های جالب و بامزه روی هواپیماها

مگا میندی، توماس کوک ایرلاینز بلجیوم (Mega Mindy, Thomas Cook Airlines Belgium)

در سال ۲۰۰۹ شعبه بلژیکی توماس کوک، یونیفرم مگا میندی را رونمایی کرد که از شخصیت کارتونی محبوب بچه ها الهام گرفته شده بود. این یونیفرم برای تبلیغ شهربازی های Studio ۱۰۰ در بلژیک و آلمان طراحی شد.

نقاشی های جالب و بامزه روی هواپیماها

بانکوک ایر (Bangkok Air)

بانکوک ایر هواپیماهای خود را با همه چیز از گل و چتر گرفته تا شخصیت های کارتونی تزئین کرده است. بعضی از آخرین طراحی های آن شگونه های این هواپیمایی را دارند و هواپیماهای رنگارنگ را با نام های اسکای، سان شاین، راکی و دیزی نامگذاری کرده اند.

نقاشی های جالب و بامزه روی هواپیماها

یونیفرم آل بلکز، ایر نیوزیلند (All Blacks livery, Air New Zealand)

شاید ترس از حواس پرتی در آسمان باعث شده که بعضی هواپیمایی طرح های عجیب و غیرعادی برای هواپیماهای خود انتخاب نکنند. در سال ۲۰۱۱، یکی از هواپیماهای ایر نیوزیلند با موضوع راگبی نقاشی شد تا اسپانسرینگ تیم راگبی آل بلکز را نشان دهد. نقاشی این هواپیما با کمک ۱۴ نقاش با شیفت ۲۴ ساعت در روز، بیشتر از یک هفته وقت برد. بیش از ۷۰۰ لیتر آستر بدون کروم و رنگ برای نقاشی آن استفاده شد.

نقاشی های جالب و بامزه روی هواپیماها

بیرباس، جرمن وینگز (Bearbus, Germanwings)

نشان برلین که یک خرس قهوه ای تاجدار است الهام بخش یونیفرم هواپیمای بیرباس جرمن وینگز بود که برای سالگرد معرفی عملکرد این هواپیمایی خارج از فرودگاه شونفلد پایتخت آلمان بود.

نقاشی های جالب و بامزه روی هواپیماها

یونیفرم موزه بریتانیا، کورین ایر (British Museum livery, Korean Air)

در سال ۲۰۰۹، کورین ایر یونیفرمی برای جشن گرفتن اسپانسرینگ موزه لندن طراحی کرد. این یونیفرم نقاب های تابوت طلایی مصری و کلاهخودهای آنگلو ساکسون از نمایشگاه های این موزه را نشان می داد.

نقاشی های جالب و بامزه روی هواپیماها

۱۰۱ پرنده، کولولا ایرلاینز (Flying ۱۰۱, Kulula Airlines)

۱۰۱ پرنده یکی از یونیفرم های عجیب و غریب هواپیمایی آفریقایی کولولا است که پیکان هایی را روی قسمت های مختلف هواپیما نشان می دهد که رو به بالا اشاره می کنند.

نقاشی های جالب و بامزه روی هواپیماها

ریتزی برد، کاندور (Rizzi-bird, Condor)

یونیفرم عجیب ریتزی-برد توسط هنرمند آمریکایی مرحوم، ریتزی، طراحی شده است که یادبودی برای چهلمین سالگرد این هواپیمایی آلمانی در اواسط دهه نود بود.

نقاشی های جالب و بامزه روی هواپیماها

پاندا جت، آل نیپون ایرویز (Panda jet, All Nippon Airways)

BA اولین هواپیمایی نبود که به شکل پاندا نقاشی شد. یونیفرم طرح پاندای آل نیپون برای جشن گرفتن ۲۰ سال پرواز این هواپیمایی بین ژاپن و چین طراحی شد و در سال ۲۰۰۷ رونمایی شد. این تصویر باعث شد که ۸۰ ساعت طول بکشد تا ۳۵۰ مسافر سوار هواپیما شوند. یونیفرم های دیگر ANA هم طرح های رنگارنگ پوکمون و وودی وودپکر را برای تبلیغ Universal Studios Japan دارند.

نقاشی های جالب و بامزه روی هواپیماها
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sepanta ariaey

      خیلی زیباست واقعا آفرین...

    • بدون نام

      عالس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج