جاباما
۶۸۹۸۵۷
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

لاریجانی: اشتغال زایی با گفتن حل نمی‌شود

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی دستگاه‌ها اگر حس ملی و انقلابی دارند باید با هم کار کنند، انقلابی بودن به این است که حواشی کم بشود و به نیازهای اصلی مردم پرداخته شود.

خبرگزاری ایلنا: علی لاریجانی که به شهرستان قوچان سفر کرده امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: در کل امروز شرایط ایران هم متقضی است هم ضروری، همه یک دل به دنبال آبادانی کشور باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرایط کشور از این نظر مقتضی است چون زمینه‌های خوبی از لحاظ کار فراهم شده و برخی از چالش‌ها در حال مرتفع شدن است البته ممکن است به ذهن خطور کند که در حال حاضر نیز مشکلاتی در صحنه بین الملل به وجود می‌آورد که بنده نیز از شیطنت‌های دشمنان در صحنه بین‌الملل آگاه هستم، دشمنان گاهی هیاهو به راه می‌اندازند اما در کل نظام جمهوری اسلامی با رهبری و هدایت‌های مقام معظم رهبری در امور مختلف به صورت دقیق تصمیم‌گیری می‌کنند.

لاریجانی افزود: برخلاف برخی از طرح‌های سطحی در رسانه‌های بیرونی و برخی رسانه‌های داخلی تصور می‌کنم که در سال‌های گذشته ایران گام‌های سنجیده برداشته و در موضوع هسته‌ای نیز عملکرد دقیقی داشت.

وی افزود: در دیگ جوشان منطقه از لحاظ امنیتی، امنیت جمهوری اسلامی ایران خوب است و در زمینه ملاک های امنیتی عملکرد روبه جلویی دارد و نباید فراموش کرد در کشورهای اطراف ایران مانند عراق و افغانستان و پاکستان مشکلات به لحاظ امنیتی وجود دارد.

لاریجانی ادامه داد: امنیت ایران براساس برنامه‌ریزی و فکر ایجاد شده و برخی از کشورها در منطقه مسئله ساز شده اند و گاهی حرف‌های بیهوده در صحنه بین الملل می‌زنند و حتی غرش‌های نابه هنگام دارند اما باید توجه داشت حتی تهدیدهای گنده‌تر نیز بوده اما جمهوری اسلامی ایران با تدبیر مسائل را حل کرده است و توانسته در آشفتگی منطقه کشتی ایران را به خوبی هدایت کند.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: حتی برخی از موسسات در سطح بین‌الملل به تصمیمات خوب جمهوری اسلامی ایران و رفتار سنجیده ایران اذعان دارند هرچند که این موضوع را با عنوان زرنگی تلقی می‌کنند البته دشمنی‌ها علیه رفتار سنجیده ایران زیادتر می‌شود بنابراین باید مسائل مستمرا رصد شود و باید توجه داشت شرایط برای تحولات اقتصادی فراهم است.

وی ادامه داد: از لحاظ سیاسی شاید اختلاف نظرهایی باشد اما سه قوه با هدایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری با هم کار می کنند در ضمن از این جهت خوشحالم به طور مثال در شهرستان قوچان امام جمعه، فرماندار، نماینده مجلس، سپاه و سایر دستگاه ها با هم کار می کنند و در جلسه شورای تامین نیز به صورت همگرا حضور داشتند که این یک کار ضروری و عاقلانه است.

لاریجانی تصریح کرد: مشکلات و چالش‌ها قدری به هم ارتباط دارند بنابراین باید با هم افزایی و همگرایی مسائل را حل کرد.

وی گفت: موضوع اشتغال‌زایی با گفتن حل نمی‌شود بنابراین باید بستر سرمایه‌گذاری فراهم شود و به موضوع اقتصاد مردمی توجه شود چرا که زمینه ساز اشتغال است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی کارها دست مردم باشد اشتغال به وجود می آید. نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی عجیب است بنابراین باید کارهای بیشتری برای اشتغال زایی انجام شود.

لاریجانی ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها اگر حس ملی و انقلابی دارند باید با هم کار کنند، انقلابی بودن به این است که حواشی کم بشود و به نیازهای اصلی مردم پرداخته شود.

وی افزود: اگر علایق مختلف به جان هم بیفتند و مسئله برای کشور بسازند این صاحبان سلیقه دیگر انقلابی مسئولیت شناس نیستند.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: ایجاد دانشکده پزشکی در شهرستان قوچان را در صورت رعایت شروط لازم پیگیری خواهم کرد و همچنین موضوع پروژه آزادراه مشهد- قوچان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

لاریجانی افزود: با رایزنی هایی که با مقام معظم رهبری انجام شد ایشان اجازه دادند اگر دولت و وزارت راه و شهرسازی طرح های مهم در خصوص توسعه راه آهن را دنبال می کنند بتوانند ۱۵ درصد سهم دولت را از منابع صندوق توسعه ملی برداشت کنند که انجام این مهم فرصت خوبی برای توسعه راه آهن فراهم کرده است.

وی افزود: در سال های گذشته بیشتر به توسعه صنعت نفت و گاز توجه شده و به بخش معادن کمتر توجه شده بنابراین شورای عالی معادن استان ها و شهرستان ها می توانند شرایط اکتشاف و استفاده از معادن کشور را فراهم کند که به طور طبیعی اشتغال زایی به همراه دارد.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: طرحی برای رفع موانع تولید در نظر گرفته شده بود که با توجه به اصلاحیه آن کارخانجاتی که با مشکل سرمایه در گردش روبه رو شده اند می توانند در صورت تائید هیات بررسی به بانک مراجعه کنند و تسهیلات بگیرند حتی اگر بانک با پرداخت تسهیلات موافقت نکرد می توانند موضوع خود را از طریق هیاتی با همکاری بانک مرکزی پیگیری کنند چرا که ساز وکاری برای رفع مشکل کارخانجات تولیدی طراحی شده است تا اگر یک واحد تولیدی با تزریق تسهیلات بانکی قابلیت رونق دارد بتواند پیشرفت کند و بانک ها باید در خصوص ارائه تسهیلات بانکی در این زمینه تمکین داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به در نظر گرفتن ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع برای سرمایه گذاری در روستاها گفت: تقویت چرخه اقتصاد روستاها از مهاجرت بی رویه جلوگیری می کند و در این راستا در تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز تاکید شده که منابع برای سرمایه گذاری در روستاها لحاظ شود.

وی در خصوص مسائل شهرستان قوچان گفت: موضوع ارتقاء فرمانداری شهرستان قوچان توسط دولت انجام شود اما بنده پیگیری های لازم را انجام می دهم، انشاءالله تلاش می شود منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان قوچان در مجلس تصویب شود.

لاریجانی ادامه داد: در خصوص احداث کارخانه پتروشیمی در شهرستان قوچان باید به موضوع تامین آب و خوراک پتروشیمی توجه شود و اگر در این زمینه به ملاحظات توجه شود و شرایط فراهم باشد در صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی، حمایت های لازم می شود اما بنده توصیه می کنم توجه به هم مرز بودن این شهرستان با کشور ترکمنستان از مزیت های صادراتی در منطقه بیشتر استفاده شود و حتی مجلس نیز به موضوع ارائه مشوق های صادراتی توجه کرده است به طور مثال می توان محصول کشمش این منطقه را صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه تا صادرات راه نیفتد اوضاع کشور خوب نمی شود، افزود: کار صادرات نیاز به مدیریت و هنر دارد و اینکه در بازارچه های مرزی فقط جنس وارد شود نکته خوبی نیست چرا که هدف اصلی بازارچه های مرزی صادرات است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: فلسفه اصلی ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این است که مقررات دست و پا گیر حذف شود تا هدف صادراتی محقق شود بنابراین در صورت مصوب شدن منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان چناران باید کار از اول به نحوی برنامه ریزی شود که در این منطقه صادرات در اولویت باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خبر را قبلاً هم نوشتی وقت مخاتب را نگیر اقای لاریجانی شما هم شعار نده به جوانان مردم شغل ایجاد کن ...

    • بدون نام

      حرف درمانی ودروغگو امارکم گفتن بهترین روش مسولین جواب داده ادامه بدین افغانستان بشیم

    • بدون نام

      تمام فقط حرف تحویل میدن ازعمل خبری نیست.

    • بدون نام

      اقدام و عمل کی/ وقت گل نی

    • بدون نام

      شهرستان قوچان خیلی ازامکانات شهرهادیگررونداره .فقط یه بیمارستان داره.شمافکرکنین سونوگرافی موجودنیست.ویاتامین اجتماعی نه متخص زنان ونه دندانپزشک ومتخص قلب هم نداره.اماربیکاری بیش ازحدبالاست .اعتیادبیدادمیکنه.مردم خونگرمی داریم وآب وهواتوپ

    • میثم

      هیچ مشکلی با حرف زدن حل نمی‌شود .
      .... مخصوصاً دستورات خداوند که با ۱۰۰٪ به آنها عمل شود .
      .... تا هم مردم راضی باشند .. هم باعث پیشرفت کشور شود .
      ...... و نهایتاً باعث خشنودی خداوند متعال شود ........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج