۶۹۲۱۹۹
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

مجید انصاری: روحانی عقب نشینی نکرده است

ارتباط اصلاح‌طلبان با مقام معظم رهبری موضوعی است که از گذشته تا کنون مورد تاکید بزرگان این جریان سیاسی بوده است.

روزنامه آرمان: ارتباط اصلاح‌طلبان با مقام معظم رهبری موضوعی است که از گذشته تا کنون مورد تاکید بزرگان این جریان سیاسی بوده است. اصلاح‌طلبان برای اینکه بتوانند کنش فعال و مثبتی را در ساختارهای نظام داشته باشند، باید بتوانند ارتباطات مفید موثری را با مقام معظم رهبری ایجاد کنند و از رهنمودهای ایشان بهره بگیرند. گرچه پیش از این تا مدتی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور رابط میان اصلاح‌طلبان و مقام معظم رهبری بود اما گویی این ارتباط کاهش یافته است چنان‌که حجت‌الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: «شرایط کشور در امروز بیش از گذشته اقتضا می‌کند که بزرگان اصلاح‌طلب روابط صریح و صمیمی و بی‌واسطه با مقام معظم رهبری داشته باشند که هم مطالب این طرف را منتقل کنند و هم از نظرات رهبری استفاده کنند».

رابطه صریح و صمیمی

نماینده ادوار مجلس درباره ارتباط اصلاح‌طلبان با مقام‌معظم رهبری تاکید کرد: متاسفانه از مقطعی عملا ارتباط اصلاح‌طلبان با نهاد رهبری و شخص مقام معظم رهبری خیلی کم شد و می‌شود، گفت که به حداقل ممکن رسید.متاسفانه این موارد به حداقل رسیده و منظور ما از ملاقات یک دیدار رسمی خصوصی برای مذاکره است وگرنه گاهی در روضه‌ها و مراسم‌های عمومی ممکن است چند نفر از اصلاح‌طلبان حضور داشته باشند. وی اظهار کرد: واقعیت این است که در حال حاضر این رابطه یک رابطه منظم و تعریف شده‌ای نیست. عقیده من این است که حتما این رابطه ضروری است و باید سازوکاری برای آن پیش‌بینی کرد و انتظار ما از دفتر رهبری این است که این سازوکار را تعریف کنند. عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: البته ممکن است به دلیل تراکم بسیار بالای کار، رهبری نتوانند در فواصل کوتاه ملاقات بدهند و نمی‌توان چنین انتظاری داشت. به نظر من نهاد رهبری نیازمند این است که سازوکاری تدوین کنند که تمام جریان‌های سیاسی و نه تنها اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بلکه جریانات دیگری که مستقل هستند نیز بتوانند دیدار داشته باشند. انصاری ادامه داد: اعتقادم این است که شرایط کشور در امروز بیش از گذشته اقتضا می‌کند که بزرگان اصلاح‌طلب روابط صریح و صمیمی و بی‌واسطه با رهبری داشته باشند که هم مطالب این طرف را منتقل کنند و هم از نظرات مقام معظم رهبری استفاده کنند.

مشکل سپنتا حل

وی درباره ارتباط با حواشی احمدی‌نژاد و حضورش در مجمع اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد با توجه به فراز و فرودی که حضورش در عرصه سیاسی کشور داشت، بعد از آنکه توسط شورای شهر دوم انتخاب شد همواره با حاشیه‌های مختلفی مواجه بوده است که این روند بعد از ریاست جمهوری وی و اقدامات و مواضعش نیز ادامه داشت. مجید انصاری به عصر ایران گفت: بعد از پایان ریاست جمهوری کمی این روند کند شد، اما این روزها با توجه حواشی و پرونده‌های قضائی اطرافیان و اظهارات ایشان و اطرافیانش درباره احمدی‌نژاد به یک موضوع خاص در فضای مجازی و یا حقیقی تبدیل شده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره عدم حضور سران قوا در اعتراض به حضور احمدی‌نژاد در این مجمع افزود: من از خود سران سه قوه چنین چیزی را نشنیده‌ام و به طور رسمی نه خودشان و نه دفترشان در این مساله چیزی بیان نکرده‌اند. انصاری خاطر نشان کرد: در مجمع نیز به طبع حساسیت‌های ایجاد شده در جامعه برخی از اعضا معترض هستند. . وی درباره روند پرونده سپنتا نیکنام در مجمع تشخیص اضافه کرد: این موضوع اخیرا به مجمع ارجاع شده است. هفته گذشته که من از آقای محسن رضایی دبیر مجمع پرسیدم گفتند: «این موضوع به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شده است». تا آنجا که من مطلعم کمیسیون هم یک جلسه جدی و بحث‌های مهمی در این خصوص داشته‌اند و در میان مجمع هم دو دیدگاه وجود دارد که اگر این موضوع حل شود، طبعا مشکل ایشان نیز حل خواهد شد.

التزام به ولایت فقیه

معاون رئیس جمهور در دولت یازدهم عنوان کرد: در مورد عدم التزام ضابطه‌ای وجود ندارد. برای مثال گفته می‌شود فلانی یک سخنرانی کرده است که به فلان نهاد منصوب از رهبری انتقاد کرده است، پس انتقاد به نهاد رهبری همان انتقاد رهبری و این به معنی مخالفت با رهبری خواهد بود و در نهایت مخالفت با رهبری نیز به معنی انکار ولایت فقیه است. انصاری ادامه داد: می‌بینیم نماینده‌ای که چهاردوره در مجلس بوده و عضو خانواده شهدا هم هست، تایید نمی‌شود.

عقب نشینی روحانی؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره عملکرد دولت در سال جاری عنوان کرد: معمولا در خواست‌ها از تمام دولت‌ها دائما رو به تزاید است و این موضوع خصوصا در دولت دوم هر رئیس جمهور بیشتر دیده می‌شود. خیلی روشن و طبیعی است که فضای انتخاباتی و فضای وعده‌ها و در شکل تبلیغاتی که ما داریم، یکسری وعده‌ها و مطالبات جدید شکل می‌گیرد که بعضا در آینده با موانعی روبه‌رو می‌شود. مجید انصاری افزود: این موضوع موجب می‌شود که برخی فکر کنند رئیس جمهور از مواضع خود عقب نشینی کرده است. من عقب نشینی آشکاری در مواضع آقای روحانی نمی‌بینم و صرفا ایشان در مسائلی که به آن معتقد بودند پافشاری می‌کنند و برای رسیدن به اهداف اعضای دولت تلاش بسیاری می‌کنند. وی در ارتباط با نامزدی جهانگیری از سوی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: اگر ما امروز کشور را خوب اداره کردیم مردم در سال ۱۴۰۰ نیز به ما اعتماد می‌کنند اما اگر کشور خوب اداره نشود چه لزومی دارد که ما در انتخابات ۱۴۰۰ نیز پیروز شویم؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راحت طلبان پس مشغول ریلکس کردن هست.کجاست پس روحانی؟ قایم شده؟؟؟؟

    • بدون نام

      ای خدااا ک خسته می شید از این حرف زدنهااا

    • بدون نام

      الابرکت الا..دنبال کلیده...

    • بدون نام

      راست میگویی پشت به خودی رو به دشمن است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج