جاباما
۶۹۳۲۵۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

صدور مجوز، بستگی به نام خواننده دارد؟!

ناصر چشم‌آذر در مورد این که چرا «هجرت» در بعد از انقلاب فقط یک بار توانست مجوز اجرا به صورت باکلام بگیرد گفت: «قطعاتی که من ساخته‌ام در صورت اجرا به صورت بی‌کلام راحت‌تر مجوز می‌گیرند و اگر قرار باشد به صورت باکلام اجرا شوند صدور مجوز برایشان به این بستگی دارد که کلامش چه باشد و کدام خواننده آن را خوانده باشد.»

خبرآنلاین: ناصر چشم‌آذر در مورد این که چرا «هجرت» در بعد از انقلاب فقط یک بار توانست مجوز اجرا به صورت باکلام بگیرد گفت: «قطعاتی که من ساخته‌ام در صورت اجرا به صورت بی‌کلام راحت‌تر مجوز می‌گیرند و اگر قرار باشد به صورت باکلام اجرا شوند صدور مجوز برایشان به این بستگی دارد که کلامش چه باشد و کدام خواننده آن را خوانده باشد.»

کنسرت‌های ناصر چشم‌آذر از مهر سال ۹۴ زده شد تا رسانه‌ها با تیتر «چشم‌آذر بعد از ۳۰ سال بازگشت» به استقبالش بروند. خوانندگانی که با بازگشت چشم آذر به صحنه بعد از انقلاب، همراهی اش کردند مانی رهنما بود، حمیدرضا گلشن و مهدی یغمایی بودند تا این که قرعه به نام اشکان خطیبی افتاد. انتخاب خطیبی برای خواندن قطعاتی که توسط چشم آذر ساخته شده بود انتقاداتی از سوی بخشی اهالی موسیقی پاپ به همراه داشت اما چشم آذر از انتخاب خود دفاع و در آخرین کنسرتش در سال ۹۶ تکرارش کرد.

صدور مجوز، بستگی به نام خواننده دارد؟!

چشم آذر در مورد این انتخاب به خبرآنلاین گفت: «من در کنسرت های قبلی ام از مانی رهنما، مهدی یغمایی و حمیدرضا گلشن دعوت به همکاری کردم منتها آن قطعات چیزهایی که اشکان خطیبی خواند نبود و تیپشان فرق می کرد. در دو کنسرت قبلی به سراغ ملودی هایی رفتم مانند «مسافر»، «زمستون» و «خدای آسمون ها» که وقتی از اشکان تست گرفتم و این ها را برایم خواند صدایش به دلم نشست و مایل به همکاری با او شدم و اشکان هم لطف کرد و دعوت مرا پذیرفت. دوستانی که کم یا زیاد، احیانا کاراکتر صدای اشکان را دوست ندارند، نظر شخصی شان است وگرنه از نظر من انتخابم درست بوده و صدایش به دلم نشسته است.»

او در مورد انتخاب قطعات بسته به جنس صدای خواننده توضیح داد: «به عنوان مثال من «همزبون» یا «دو پرنده» را به اشکان نمی دهم چون طبیعتا صدایی که یک مقدار به سمت تحریرها و ملودی های ایرانی مانند شوشتری یا چارگاه، بسته به این که آهنگ در چه مایه ای است، گرایش دارد برای این قطعات مناسب تر است. صدای خواننده در این که کدام قطعاتم را انتخاب کنم بسیار موثر است. من از انتخابم راضی ام و امیدوارم دوستان هم کمی بی غرض تر صدای اشکان را گوش کنند.»

در ادامه صحبت به این رسید که قطعه ای مانند «هجرت» اگرچه یک بار توسط مانی رهنما به صورت باکلام اجرا شد اما پس از آن دیگر نتوانست مجوز بگیرد.

چشم آذر در این مورد توضیح داد: «اگرچه مانی رهنما «هجرت» را خواند اما بعد از آن دیگر نتوانستیم برای اجرای این قطعه به صورت باکلام مجوز بگیریم. قطعا ارشاد هم برای مجوز دادن ممیزی هایی دارد که باید رعایت شود. مسائل مربوط به مجوز از سوی رسول ترابی، به عنوان مدیر هنری این اجراها پیگیری می شود و او بیش از من در جریان این قضیه است. چیزی که من می دانم این است که قطعاتی که من ساخته ام در صورت اجرا به صورت بی کلام راحت تر مجوز می گیرد و اگر قرار باشد به صورت باکلام اجرا شود صدور مجوز برایش به این بستگی دارد که کلامش چه باشد و کدام خواننده آن را خوانده باشد.»

این موسیقی دان، آهنگساز و تنظیم کننده در مورد پیوندی که با میان جوانان امروز با موسیقی پاپ دهه 50 می توان برقرار کرد هم تصریح کرد: «اجرای قطعاتی که به عنوان مثال در دهه 50 تنظیم شده است، توسط خوانندگان جوان پیوندی خوب و رابطه ای اجتماعی و هنری بین این دو دهه برقرار می کند. بعضی کارهای پاپ که این روزها تولید می شود اساسا شنیدن ندارد اگرچه کارهای خوب و دلنشینی هم بین شان هست. احساسم این است که سرد و گرم با هم قاطی شده و این وسط میزان حرارت توسط بازار روز و خواست مردم تنظیم می شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج