۶۹۳۹۴۶
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

ریاض پای ایران را به پرونده ۱۱ سپتامبر باز کرد!

شبکه خبری الجزیره بامداد جمعه گزارش داده سعودی‌ها پای ایران را به یک پرونده قضایی در آمریکا برای رسیدگی به نقش ریاض در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ باز کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: شبکه خبری الجزیره بامداد جمعه گزارش داده سعودی‌ها، ایران را به یک پرونده قضایی در آمریکا برای رسیدگی به نقش ریاض در حملات ۱۱ سپتامبر۲۰۰۱ اضافه کرده‌اند.

الجزیره با استناد به اسناد دادگاهی گزارش داده وکلای عربستان در پرونده رسیدگی به نقش عربستان سعودی در حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ روز چهارشنبه ضمن متهم کردن تهران به نقش‌آفرینی در این حملات خواستار تجمیع پرونده و رسیدگی همزمان به نقش ایران شدند.

در شکایت‌نامه «Dillaber در برابر جمهوری اسلامی ایران» که روز ۹ مارس تنظیم‌ شده ادعا می‌شود وزارت اطلاعات و امنیت ایران همراه با عربستان سعودی از ۱۹ هواپیماربای این حادثه حمایت کرده‌اند. ۱۵ نفر از هواپیماربایان، شهروند عربستان بودند.

این شکایت‌نامه ادعا کرده ایران، حزب‌الله لبنان و القاعده کمیته‌ای برای نظارت بر عملیات‌های مشترک ضدآمریکایی تشکیل داده‌اند.

ادعای سعودی‌ها در حالی مطرح شده که کمیسیون ۱۱ سپتامبر، کمیته‌ای که بعد از آن حملات برای بررسی عاملان این حادثه تشکیل شد شواهدی از نقش ایران در این حادثه نیافت.

همچنین ادعا شده که ایران به تروریست‌های القاعده آموزش می‌دهد، اگرچه این آموزش‌ها افراد دخیل در حادثه ۱۱ سپتامبر را شامل نمی‌شود. شاکیان ادعا کرده‌اند که همین «حمایت ایران از القاعده» برای مسئول شناختن این کشور کافی است.

کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۶ قانونی موسوم به «عدالت در برابر حامیان تروریسم» (جاستا) به تصویب رساند که مصونیت قضایی حاکمیتی که دولت‌های خارجی بطور سنتی ازآن برخوردارند را برای دولت یا دولت‌های مظنون به مشارکت در حملات تروریستی علیه شهروندان آمریکا لغو می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خاسر

      ما خودمان میدانستیم که عربستان بزدل وترسو جرائت این کار را نداشته این قدرت اطلاعات وبرنامه ریزی ایران بوده واز ان طرف هم هیچ ردپای از ایران دیده نشده ودراینده هم نخواهید دید.هواستان را جمع کنیدعوضی های کثافت.

    • بدون نام

      انهاکاررامیکنندماتاوان میدیم ترامپ هم قانون رااهمییت نمیدهدوهم زورداردپول مارابه بهانه یازده سپتامبربرمیدارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج