۶۹۴۰۵۰
۳۵ نظر
۵۰۰۹
۳۵ نظر
۵۰۰۹
پ

علم الهدی: جنس خارجی خریداری نکنید

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: غیرت ملی هم اقتضا نمی‌کند کسانی که به این آب و خاک علاقه دارند جنس خارجی خریداری کنند.

خبرگزاری تسنیم: آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: در هفته‌های گذشته درباره وسوسه شیطان مطالبی ارائه شد؛ از جمله مصادیق وسوسه شیطان، ترساندن شیطان است، شیطان انسان را نسبت به کمبودها و حوادث و جریانات زندگی می‌ترساند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: شیطان با این ترساندن و ترفند، دو کار می‌کند؛ نخست اینکه مقابل انفاق انسان را می‌گیرد و مانع این امر می‌شود که انسان ثروتش را در راه خدا هزینه کند؛ دومین کار شیطان این است که می‌خواهد آرامش و لذت و شیرینی را نیز از زندگانی دنیا بگیرد و زندگی را به انسان سخت می‌کند.

آیت الله علم الهدی افزود: ذات مقدس پروردگار این خصوصیت را به عنوان مصداق وسوسه شیطان در سوره آل عمران اعلام کرده است؛ یکی از ابعاد ترساندن انسان از سوی شیطان این است که برحسب ترساندن، درصدد مقابله با بندگان خدا و اولیای خدا برمی‌آیند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از این برخوردها و صف آرایی‌های اولیای شیطان در برابر خود نترسید؛ آنها روحیه ندارند و روحیه خود را از دست می‌دهند زیرا شیطان آنها را از قدرت شما ترسانده است و این کلام، کلام خداوند متعال در قرآن است و کار شیطان را این گونه معرفی می‌کند.

آیت الله علم الهدی افزود: شیطان به شما وعده فقر می‌دهد و راهکار اجرایی شیطان، همین وعده فقر دادن است و انسان را از بدبختی می‌ترساند؛ اصولاً در زندگی، انسان همیشه در محاصره یک سلسله افکار و خیالات است و چه بخواهیم و چه نخواهیم این مسئله وجود دارد و در دوران جوانی، این مسئله پررنگ‌تر است.

وی با بیان اینکه در افکار و توهماتی که در ذهن ما ایجاد می‌شود مجموعه افکاری که سبب تنگ نظری ما شود و سبب شود به دیگران رسیدگی نکنیم همان وسوسه شیطان است ادامه داد: اینها همه افکار شیطانی است که در مغز ما پیدا می‌شود؛ نقطه مقابل اگر در افکارمان نشاط و سعه صدر داشته باشیم اینها افکار الهی است.

آیت‌الله علم الهدی در ادامه با اشاره به اینکه از عنایات خاصه و رافت ویژه امام هشتم(ع) به همه زوار و مسافران در ابتدای سال جدید حضور مقام معظم رهبری در عتبه امام هشتم(ع) است گفت: مجموعه راهبردهای جامعی که هم برای مسئولان نظام و کارگزاران و هم برای عامه و قاطبه مردم بلکه برای کل جامعه اسلامی در شرایط روز، راهبرد عظیم و گرانسنگی است در افاضات مقام معظم رهبری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال مقام معظم رهبری نکته قابل توجهی در تبیین کارنامه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی عنوان کردند تصریح کرد: در حقیقت این مهم بیانگر معجزه انقلاب اسلامی است، هیچ انقلابی پس از انقلاب پیامبر اسلام، این گونه نبوده که بعد از ۴۰ سال عمر، اصولش دست نخورده باقی بماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اصول انقلاب ۴۰ سال پابرجا بوده و این بیانگر اعجاز انقلاب است ادامه داد: این انقلاب قطعاً مقدمه انقلاب حضرت مهدی(عج) است، جریان نظام ولایی در اندیشه دنیا به عنوان یک دکترین سیاسی برخاسته از آموزه اسلامی و معارف آسمانی نهادینه خواهد شد و نظام معصوم با ظهور بقیه الله در دنیا پرتوافکن می‌شود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در تحلیل جریان ۴۰ ساله انقلاب، نکته‌ای وجود دارد؛ باید به این نکته توجه داشته باشیم و بدانیم؛ امسال سال چهلم انقلاب مقدس اسلامی است و در این سال آنچه ما با آن روبرو هستیم یک سلسله پیشرفت و تعالی در حوزه اقتدار نظام و شخصیت سیاسی نظام در منطقه و قدرت آفرینی نظام در برابر استکبار جهانی و قطع ایادی استکبار از منطقه به عنوان یک نقطه باعظمت در این انقلاب هستیم.

وی ادامه داد: در کنار این تعالی، متاسفانه با یک سلسله مشکلات معیشتی و زندگی هم روبه‌رو هستیم، مردم امروز مشکلاتی در داخل دارند که عمدتاً اقتصادی و معیشتی است و در کنارش هم این پیروزی عظیم که موجب عزت این نظام در صحنه بین‌المللی شده وجود دارد؛ یک روزی ما در این کشور ابتدای پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی، از اولیات امکانات دفاعی محروم بودیم و "قبضه‌های توپ" ما لوله نداشت و گلوله توپ و خمپاره انداز نداشتیم و فاقد امکانات اولیه دفاعی بودیم و امروز ما همان مردم هستیم و امروز از موشک‌های ما آمریکا می‌ترسد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سال دوم انقلاب، دشمن ۱۵۰۰ کیلومتر مربع خاک ما را اشغال کرد افزود: امروز جبهه ما و خاکریز ما در ۱۰ متری مرز اسرائیل زده شده است، رزمندگان ما در دفاع از اسلام در ساحل دریای مدیترانه حضور دارند و اینها ناشی از مدیریت مقام معظم رهبری است که ما را به اینجا رسیده و این مدیریت، از آن عرصه و ورطه و وضعیت ما را به امروز رسانده و این اقتدار را مرهون مدیریت مقام معظم رهبری هستیم.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: علت عمده مشکلات اقتصادی این است که کارگزاران توصیه‌های رهبری را عمل نکردند؛ چند سال است که مقام معظم رهبری عنوان می‌کنند اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال و همه اینها با مولفه‌ها و شاخصه‌ها و راهکارها و موانع و ظرفیت‌ها بیان می‌شود و این طور نیست که فقط شعار سال باشد بلکه راهکار ارائه می‌شود.

وی افزود: نسخه از این جامع‌تر و کامل‌تر؟ قریب به ۱۰ سال است که دغدغه ایشان معیشت مردم و اقتصاد کشور و بالا رفتن ثروت مردم است و با این نسخه‌هایی که ارائه می‌دهند اما متاسفانه نسخه‌ها عمل نمی‌شود و نتیجه آن تنگنایی است که امروز با آن مواجه هستیم؛ علیرغم اینکه مقام معظم رهبری منطقشان نسبت به مسئله شکرگزاری از نعمت خدا این است که نیمه پر لیوان را می‌بینند و فرمودند در اقتصاد مقاومتی کارهایی شده اما آن گونه که باید کار نشد.

خطیب جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: اگر کار می‌شد امروز این تنگنا را نداشتیم، امسال هم شعار سال حمایت از کالای ایرانی است و کیفیت اجرا و راهبرد را نیز فرمودند و به همه مردم نیز دستور دادند و قطعاً نسخه جامع‌تر را بیان خواهند کرد اما اگر بازهم مورد توجه قرار نگیرد، مشکل ایجاد می‌کند و در این زمینه مخاطب همه مردم هستند اما مخاطب شماره یک ایشان، مسئولان هستند که اگر دروازه را به روی کالای خارجی نبندند و اگر قراردادهای تجاری را به ۳۰ میلیارد دلار با یک کشور خارجی برسانند، مشکلی حل نمی‌شود که تمام کالاهای موجود در کشور را وارد کنند و در نتیجه کارخانجات را تعطیل کنند.

آیت الله علم الهدی افزود: وقتی جنس خارجی قاچاق وارد می‌شود و نصف قیمت است چطور می‌شود به مردم گفت کالای ارزان خارجی نخر و کالای گران ایرانی بخر، باز بودن دروازه‌های مملکت به روی قاچاق و چپاولگری در گمرک و آزاد کردن کشتی‌های عظیم در دروازه‌های گمرک مشکلات را ایجاد می‌کند؛ دولت و مسئولان باید زمینه را آماده کنند. مقام معظم رهبری فرمودند سرمایه جوان ما بسیار عظیم است و در بسیاری از کشورها این سرمایه وجود ندارد.

وی ادامه داد: چگونه می‌شود از این سرمایه استفاده کرد و ۱۵ کشور همسایه را بازار کالای خود کنیم؟ آن روزی که بنای کمک به عراق و سوریه بود عزیزان رزمنده ما ایثارگری کردند و ریشه دشمن و مزدوران داعشی را از میان بردند اما روزی که بنا است بازار این دو کشور کانون صادرات شود بایستی در صادرات به این کشورها سهم نداشته باشیم و دیگرانی که تکفیری‌ها را کمک کردند این بازار را تسخیر کنند؟ برنامه ریزی با کیست؟

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: مسئله حمایت از کالای ایرانی به همان بلای اقتصاد مقاومتی دچار می‌شود اگر کارگزاران نظام به درستی عمل نکنند، ما وظیفه مند هستیم، کسانی که دین دارند و متدین هستند غیرت دینی اقتضا نمی‌کند جنس خارجی خریداری شود. غیرت ملی هم اقتضا نمی‌کند کسانی که به این آب و خاک علاقه دارند جنس خارجی خریداری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چراجنس خارجی ومیگین ولی کارگرخارجی افغانی ونمیگین جنس ایرانی باکارگرایرانی هم وطن شترسواری دولا دولا نمیش

    • مریم

      وارد نکنید مردم نخرن البته اگه آقازادهها بیکار نمیشن . چون ما که وارد کننده نیستیم خریدارم نیستیم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وضعیت کشور بحرانی تر بشه باید چند تا از این آقازاده ها رو بیاورند وسط میدان دار بزنند تا بقیه هم حساب کار دستشون بیاد

    • بدون نام

      تولید کندهگان ما هم باید کیفیت کالا را بالا ببرند قرار نیست هر بنجولی را بخریم بنام ایرانی وقتی مردم از کالاهای ایرانی استقبال می‌کنند که همان جنس خارجی باشه پول را که از سر راه پیدا نکردند خود شما چرا ماشین ایرانی پراید را سوار نمیشوید فقط به مردم میگوید ؟ !!! حالا سانسورچی سانسور کن خخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله با شما موافقم رفتم خودکار ایرانی خریدم دقت کنید دارم از خودکار حرف میزنم که ساده ترین تولیدات هست پلاستیکش چنان بوی نفتی میداد که نمیتونستم دستم بگیرم جالبه بوی گندش از دستم پاک نمیشد
        فقط خواستم بگم تولید داخل از ساخت یه خودکار هم
        عاجزه بقیش پیش کش

      • بدون نام

        مشکل ما از اونجاییه که متاسفانه ما ایرانی جماعت وجدان نداریم از سر دزدی محصول بنجل میسازیم هممون تجربه استفاده از کالای ایرانی رو داریم از یه محافظ برق ساده یه تبدیل دوشاخه ساده تا لوازم منزل و غیره قبول کنید نود و نه درصد آشغال محض بوده که
        خراب شده یا از اول کارایی نداشته
        تا وقتی تولید کننده داخلی دنبال دزدی از محصول و بنجل فروشی هست وضعیت تغییر نمیکنه

    • بدون نام

      بنده یه ماه نمیشه یه جفت باند میکرولب کامپیوتر مدل LXR-Bایرانی به قیمت 180 خریداری کردم الان کنترلش ازکار افتاده،فیشهای اتصالش نازک وضعیف و یه نقطه اتصال فیش کله ش هم نبود و مجبور شدم دوباره یه فیش جداگانه خریداری کنم،صداش ص

    • رضا

      باشه دمت گرم که گفتی ...

    • جمشید

      حالا ما غیرت ملی داریم اما عقلمون میگه جنس ایرانی نخر.چرا من باید جنس مرغوب خارجی با قیمت مناسب رو ول کنم و برم جنس نا مرغوب ایرانی با قیمت نجومی رو بخرم....

    • بدون نام

      وقتی جنس خوب ایرانی باشد مگر مریض بره جنس خارجی بخره

    • علی بابائی

      با سلام. عیدتون مبارک. اقای علم الهدی بس چرا بازار مشهد پر شده از اجناس چینی. رسیدگی کنید.

    • شهرام

      میکروفون خارجی است دوربین ها خارجی دستگاههای ضبط خارجی حالا این چند تاش و.

    • بدون نام

      بریم جنس بنجول ایرانی بخریم ، میلگرد خریدم به ترکیه فرستادم از تست انااگلیز قبول نشده چون اونا مثل ما دزدی نمیکنن تومصالح میگن کشورمون زلزله خیزه ، الان این همه ضرر دادم کارخونه هم میگه به من مربوط نیست فروختم اینم مدل دزدی ای ملت جنس ایرانی کلا تقلبیه نخرید

    • بدون نام

      حاجی کالای ایرانی هم که به درد نمیخوره پس چی کنیم؟

    • بدون نام

      چشم! این دولت هست که با واردات اجناس بنجل و بی کیفیت چینی، تولید و کالاهای ایران را از بین برد.

    • بدون نام

      یخچال ایرانی خریدیم در عرض یکسال پایین در زنگ زده.چشم بخاطر سفارش شما بازم میریم پول بی زبان را که با بدبختی در میاریم میدیم جنس ایرانی میخریم!

    • یعقوب

      اقای محترم سری به بازار مشهد بزنید جا نماز تسبیح ومهر همه چینیه اول به بازاریان مشهد بگو تابعد ....

    • بدون نام

      چشم شما هم بگین مسئولین محترم سوار بنز و هایوندای نشن او سمند سوار بشن ما هم از فردا جنس ایرانی میخریم.

    • واقعیت

      جنس آشغال ایرانی گران بخریم حیف نیست به اجناس ایرانی پول بدیم

    • بدون نام

      آره ایرانی بخرید در عرض دو ماه باید بیرونش بیندازی برادر من چرا قبول نمیکنید کالای ایرانی کیفیت نداره مگه ما خنگیم کالای کشور خودمون رو نخریم مشکل عدم کیفیته ...

    • شایگر

      بخدا فقط و فقط جنس خارجی عالیه..مزخرف ترین جنس ایرانیه...جنس خالی اون افغانی ها هستند که جلوی کار کردن ما رو گرفته ن لباس وجنس

    • هموطن

      کالای ایرانی برای عوام ولی کالای لوکس خارجی برای خواص....

    • بدون نام

      مثل تتلو وججلو لباس بپوشیم خوبه مثل تتلوخرید کنیم خوبه
      الگوی ایرانیان تتلو بشه از نظر شما خوبه

    • بدون نام

      عدالت واقعی این است که هر کسی بتواند بهترین جنس را با کمترین قیمت بخرد، اگر تولید کننده ایرانی باشد چه بهتر

    • بدون نام

      جنس ایرانی یک قرون نمی ارزه

    • بدون نام

      مگه افغانی جنس خارجی نیست چرا اخراجشون نمی کنید تمام کار و از مردم بدبخت گرفتن جوونای ایران چه محرد چه متاهل داره زندگیشون از هم میپاشه کالای ایرانی هم بدرد هیچی نمی خوره چون بارها خریدم پشیمون شدم که چرا پولمو حروم کردم

    • ایرانی اصل

      من يه لباسشویی ایرانی خریدم یک ماه نشده خراب شده

    • بدون نام

      من پیاده روی زیاد دارم پام درد میکرد دکتر گفت به هیچ عنوان کفش ایرانی پات نکن حتی اینا که میگن طبی هست خودش مارک معرفی کرد رفتم گرفتم البته گرون هست ولی 80 درصد درد پام خوب شده خب با این حساب چه دلیلی داره برم کفش ایرانی بخرم؟

    • بدون نام

      آقاجمشید پس وراجی نکن چرا در کشور ما چنین است وچنان است از یه جا باید شروع کنیم

      پاسخ ها

      • جمشید

        والا نه من سرمایشو دارم نه قدرتش رو که بخوام از جایی شروع کنم و تغییری بدم.اگه شما میتونی و توانش رو داری بفرما و ما هم از شما حمایت میکنیم.البته اگه تونستی از هزار خان رستمی که توی این کشور هست رد بشی

    • بدون نام

      اونايى كه ميگن كارگر افغانى كار گرفتن، تو ميري كارگرى؟ اون كار تورو گرفته؟ چطور اون ميتونه تو نميتونى؟ تو اگه دنبال كار ميگردى كه اينجا ول نميچرخى مهندس! والا هرچى عمله هست گوشى بدست كامنت ميزارن.

      پاسخ ها

      • جمشید

        الان گوشی دستته

    • 1

      می خوایم مردم کالای ایرانی بخرن؟
      باید کیفیت و قیمت به صرفه باشد.
      چگونه کیفیت و قیمت درست می شوند؟
      جلوی واردات گرفته بشه و دولت از تولیدکننده داخلی حمایت کنه.

      اما:واردات دست کسانی هست که آقازاده نامیده می شوند و هرگز به زبان خوش این تجارت پرسود را کنار نخواهند گذاشت.
      چه کسی می تواند جلوی واردات و آقازاده رو بگیره؟
      دولت
      ایا دولت اراده ی این کار را دارد؟خیر
      آیا بدون دولت،مردم به تنهایی می توانند تمام کارهایی که منتهی به رونق بازار داخل بشود را انجام بدهند؟
      خیر،غیر ممکن است.

    • ناشناس

      پس به مسئولین هم بگید بجای بنزهای چندمیلیاردی پراید سوار بشن.

    • بدون نام

      از حق نگذریم من یخچال فریزر ایرانی خریدم دقیقا 12 سال پیش فکر نمی کنم گفتن مارکش مشکلی داشته باشه چون دیگه ساخته نمیشه یخچال سایوان بود دوازده ساله خداروشکر داره کار می کنه بدون خرابی ولی بعد از من خواهرم یخچال گرفت و گفت ایرانی بدرد نمیخوره و رفت یخچال سامسونگ خرید هنوز گارانتیش تموم نشده بود مجبور به تعویض موتورش شد و تا حالا چند بار هم خراب شده
      اگر بخوان میتونن جنس خوب تولید کنن ولی متاسفانه به دلیل سیاست های غلت تورم و خیلی مسائل دیگه ترجیخ میدن جنس آشغال تولید کنن و اگر نحوان جنس شون آشغال باشه مثل همین سازنده یخچال من مجبور به تعطیلی و قبول ورشکستگی میشن
      این چیزا با حرف زدن و توصیه به نخریدن درست نمیشه مصرف کننده در برابر پولی که هزینه می کنه جنس خوب میخواد اگه میخواین جنس ایرانی خریده بشه کاری کنین زمینه برای تولید بهتر بشه مصرف کننده خود به خودت جذب میشه و نیازی به این حرفا نخواهد بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج