۶۹۴۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۲۲۰۰ شاكي، مسوولان سازمان آب اصفهان را به دادگاه كشاندند

چه کسانی اصفهان را تخریب می کنند؟

عاملان خشك شدن زاينده‌رود بايد پاسخگو باشند. آنها مهم‌ترين رود مركزي ايران را با اهمال كاريشان خشكانده‌اند و سي‌وسه پل را هم در معرض تخريب قرار داده‌اند.

عاملان خشك شدن زاينده‌رود بايد پاسخگو باشند. آنها مهم‌ترين رود مركزي ايران را با اهمال كاريشان خشكانده‌اند و سي‌وسه پل را هم در معرض تخريب قرار داده‌اند.

اين را شاكيان پرونده مي‌گويند؛ پرونده‌اي كه در آن ابتدا صد شخصيت فرهنگي اصفهان دست به كار شدند و از مديركل آب منطقه‌اي اصفهان شكايت كردند، اما حالا بيش از دوهزار و ۲۰۰ حامي دارد. صبح هفدهم مرداد، بيش از ۲۰۰نفر از شاكي‌ها به دادسراي عمومي و انقلاب اصفهان رفتند تا از نزديك شكايت‌شان را پيگيري كنند. بيشتر آنها در راهروهاي دادسرا منتظر ايستاده بودند تا نتيجه جلسه را پس از پايان رسيدگي، از زبان حاضران بشنوند.

اين نخستين بار است كه چنين اتفاقي رخ مي‌دهد و مردم در حركتي مدني به طور مستقيم پيگير حق‌شان شده‌اند و پرونده هم تا اين حد پيش رفته است. اتفاقي كه پيش از اين حتي در پرونده‌هاي برج جهان‌نما و مترو اصفهان هم سابقه نداشت. هرچند نماينده سازمان آب منطقه‌اي اصفهان در حضور قاضي شعبه يكم دادياري دادسراي اصفهان عنوان مي‌كرد كه علت خشكي زاينده‌رود كاهش بارندگي است و اتفاقاتي كه در رابطه با خشكي اين رود افتاده با دستور استاندار بوده است، اما كارشناس آب به قرآن سوگند ياد كرد و گفت: قسم مي‌خورم كه اين‌طور نيست.

بارندگي در اين مدت ۳۰ درصد كاهش يافته اما آب زاينده‌رود صددرصد خشك شده كه اين به علت فروش خارج از حجم آب زاينده‌رود توسط سازمان آب است. دكتر مهدي بصيري استاد دانشگاه صنعتي اصفهان هم گفت: «چهار سال پيش كه اين روند نادرست فروش آب آغاز شد گفتم كه آب زاينده‌رود خشك مي‌شود اما مسوولان به من خنديدند.» اين خنده اما چندان دوام نياورد.

مسوولان سازمان آب بايد محاكمه شوند. پس از آنكه داديار به استناد مواد ۲۱۱ و ۲۱۲ به شاكيان اجازه داد كه موضوع را از استانداري پيگيري كنند، استاندار عنوان كرد كه هرگز دستوري براي فروش خارج از حجم آب زاينده‌رود را نداده است. يكي از وكلاي پرونده مي‌گويد كه بسياري از مردم نتوانستند وكالت بدهند و با توجه به اطلاعشان از موضوع، تعداد شاكيان تا روزهاي آينده چند ده برابر مي‌شود. گزارش مشروح جلسه دادياري را در صفحه ۱۹ بخوانيد.

منبع: روزنامه شرق

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

چه کسانی اصفهان را تخریب می کنند؟


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج