۶۹۴۵۹۸
۱۹ نظر
۵۰۰۲
۱۹ نظر
۵۰۰۲
پ

میرسلیم: علت نارضایتی از کالاهای داخلی چیست؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این که بسیارى از مردم از کیفیت کالاهاى داخلى ابراز نارضایتى مى‌کنند، ناحق نیست و به نظر من ریشه مشکل در طراحى کالاهاى داخلى است.

خبرگزاری تسنیم: سید مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نامگذاری امسال به نام«حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری، درباره علت عدم رضایت هموطنان از برخی کالاهای تولید داخل، گفت: این که بسیارى از مردم از کیفیت کالاهاى داخلى ابراز نارضایتى مى‌کنند، ناحق نیست و به نظر من ریشه مشکل در طراحى کالاهاى داخلى است.

وی با تأکید بر اینکه براى هر محصولى باید طراحى صورت گیرد، اظهار داشت: معمولاً وقتى بچه‌ها با گِل چیزى را درست مى‌کنند ابتدا در ذهن خود تجسمى از آن را ترسیم مى‌کنند چه رسد به کالاهاى صنعتى جدى! به بیان ساده طراحى مرحله‌اى است بین تشخیص و تعریف نیاز و ساخت و تولید کالاى جوابگوى آن نیاز. پس از تشخیص دقیق و درست نیاز و در نظر گرفتن ضوابط و مقررات قانونى و معیارهایى که الهام گرفته از فرهنگ ما است و مراعات اقتضاهاى محیط زیستى، کار طراحى آغاز مى‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: طراحان ضمن آن که باید برخوردار از خلاقیت و ذوق و سلیقه باشند، نیازمند طى دوره‌هاى آموزشى تخصصى‌اند. طراحى جنبه علمى و فناورانه دارد و به منظور نتیجه‌گیرى متناسب با اهدافى که در اصل نیاز مستتر است، باید نکاتى در نظر گرفته شود که به سلایق مشترى، امکانات ساخت و تولید، مقتضیات نگهدارى و تعمیر و در نهایت چگونگى بازیافت قطعات فرسوده پس از سپرى شدن دوران بهره بردارى برمى‌گردد.

میرسلیم با بیان اینکه در طراحى باید سلایق مشترى را در نظرگرفت، گفت: مشترى همان بهره بردار است. اوست که باید تحمل کننده تمام کاستى‌ها باشد. سلایق ایرانى‌ها تا آنجا که به مشترکات آداب و رسوم و سبک زندگى ما برمى‌گردد، باید در طراحى منظور شود تا بتواند بیشترین رضایت مردمى را جلب کند. برایم مثال ژاپنى‌ها با مطالعه آداب و رسوم ما متوجه شدند که ما برنج را به شکل ویژه‌اى طبخ مى‌کنیم سپس به طراحى پلوپز برقى براى ما پرداختند که در کشور خودشان کاربرد ندارد. این محصول زمانی جزو جهیزیه تقریباً هر تازه عروس ایرانى بود. این یک طراحى موفق است از لحاظ مراعات سلایق بهره بردار. این نکته براى تمام کالاهاى خانگى، ادارى و آموزشى، صنعتى و کارگاهى مصداق دارد.

وی افزود: طراح باید در درجه اول به بهره بردار احترام بگذارد و رفاه و خواسته او را برآورد و الا مشترى باید سالها با نارضایتى تحمل بدسلیقگى او را بکند. کالاى ایرانى براى ایرانى باید طراحى شود و کالاى صادراتى براى مشترى خارجى با توجه به سلایق و آداب و رسوم او. در مورد ساخت و تولید نیز باید شرائط کشور از لحاظ تأمین مواد اولیه و مواد میانى مناسب، امکانات فنى و ابزارى قطعه سازان، سطح مهارت و تجربه و آموزش کاردانان و فناوران و امکانات خط تولید، در طراحى منظور شود.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه خاطرنشان کرد: همکارى مستمر و جامعى باید بین طراح و قطعه ساز وجود داشته باشد و در بهترین شرایط با مشورت یکدیگر کار طراحى را تکمیل کنند و الا ممکن است طراح مأیوس شود و به سراغ قطعه سازان خارجى برود یا ممکن است قطعه ساز متأسف شود از این که طراح خود را از نظریات و پیشنهادهاى فنى مبتنى بر تجربه قطعه ساز محروم نگهداشته است و در نتیجه خسارت به کیفیت محصول وارد شود یا از نظر قیمت رقابت پذیر نشود.

میرسلیم با بیان اینکه در دوران بهره بردارى و براى بهره بردارى خوب، از محصول باید طبق شیوه نامه‌اى نگهدارى شود، گفت: نگهدارىِ بد، عمر محصول را کاهش مى‌دهد و موجب آلودگى محیط زیست و اسراف مى‌شود. گاهى در اثر نگهدارى غلط عمر محصول به یک پنجم آنچه در طراحى پیش بینى شده کاهش مى‌یابد و این ضایعه بزرگى براى سرمایه هاى کشور است. نگهدارى باید دقیق و آسان و مؤثر باشد و طراح موظف است چگونگى بهره بردارى درست و تعمیر به‌موقع و فناورانه کالا را پیش بینى کند.

وی افزود: نباید طراح غافل از نگهدارى و تعمیر، طراحى مستقلى انجام دهد تا به دلیل عدم پیش بینى مناسب و سختى نگهدارى و مشترى یا بهره بردار از آن سرباز زند و عواقب خسارت‌بارى را تحمل کند و در مواردى مردم را بستوه آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت «بازیافت» گفـت: هر محصولى عمرى دارد و پس از آن نباید کالاى فرسوده وبال جامعه شود یا محیط زیست را نابود کند. طراح باید از آغاز پیش بینى چگونگى بازیافت قطعات و مواد را کند تا کشور به قبرستانى زشت از وسائلى تبدیل نشود که از رده خارج شده‌اند.

میرسلیم در پایان خاطرنشان کرد: منابع زمین نامحدود نیست و اگر بخواهیم اسراف گونه از منابع موجود براى تهیه مواد اولیه یا میانى استفاده کنیم شاید براى نسلهاى آینده چیزى درخور توجه باقى نماند و این ظلم و اجحاف است. امیدواریم طراحان ما این موارد و بسیارى از ظرافتهاى دیگر را در مدنظر داشته باشند تا راه حمایت درخور از کالاهاى داخلى باز شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدردنخوربودنشه

    • بدون نام

      مدیران نادان= کشور ویران

    • مش قاسم

      یک جوری حرف میزنه انگار مردم خنگ هستند.

    • بدون نام

      دزدی

    • بدون نام

      جنس استفاده شده در لوازم خانگی تولید کشور افتضاح است.خدمات پس از فروش افتضاح است.طول عمر لوازم الکتریکی افتضاح است.کارکرد لوازم تولید شده افتضاح است.نحوه ی پاسخگویی نمایندگیها افتضاح است.یادمه یخچالی که خریده بودیم سوخت.با هزار زور و زحمت نمایندگی را آوردیم برای دیدن یخچال.ایشون فرمودن به علت نوسان برق موتور یخچال سوخته به ما هیچ ارتباطی ندارد!
      اساتید توجه داشته باشن برای پول در اوردن هزار جور بلا سرمون میاد بنظر شما باید دو دستی این پول بی زبان را بدیم آشغال بخریم؟
      بنده حاضرم یک میلیون اضافه بدم اما جنسی که خرید میزان کار کنه اذیت نکنه.تولید کننده ها اگر تونستن به جان مال و اعصاب مردم احترام بگذارن مردم هم به اجناس آنها احترام خواهند گذاشت.دیگر مطلب قابل عرضی نیست.

    • بدون نام

      شما دیگه ملتو راحت بذار.

    • بدون نام

      گیفیت پایین و قیمت بالا.

    • بدون نام

      من یک وافا خریده بودم که ظاهرا یک سال گارانتی داشت ولی مدت دوما ه بیشتر کار نکرد و سوخت بردمش جایی که خریده بودم که درستش کنن . بعد یه هفته زنگ زده بهم که قسمت برقیش گارانتی نیس فقط اینترنتش خخخخخ این از جنس ایرانی

    • بدون نام

      صدا قشنگ‌
      چشم قشنگ‌کجایی
      نیستی
      شنیدم کوبلن میبافی سبزی پاک میکنی
      عیب نداره افسرده نشو
      بازم‌خداروشکر ۱۱۷تا رای اوردی اونم با یکم تقلب
      سیاست بدرد ادم خوشگل وخوش تیپ خوش صدایی مثل تو نمیخوره
      برو تو کار هنر....

      پاسخ ها

      • z.s

        خیلی زشته که کسی رو بخاطر ظاهر خدادادیش مسخره کنیم.
        ظاهر چیزیه که قسمت عمده اش دست انسان نیست و شما با تمسخر ظاهر افراد انگار داری کار خدا رو مسخره میکنی

    • z.s

      علتش اینه که اینقد مالیات و قیمت مواد اولیه بالاس که براشون نمیصرفه جنس خوب تولید کنن
      و البته وجود آقازاده ها که پول تو واردات هر چی باشه ریشه ی همون صنعت رو تو کشور میزنن و کسی هم نیس جلوشونو بگیره
      آخه مملکت ارث پدرشونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین قابلمه نچسب پشت چدن داخل گرانیت چرا ایرانی ندارد و اینها که تلویزیون تبلیغ می‌کنه بعد یکسال لایه داخلی برداشته میشه در حالیکه نوع چینی با تنوع رنگ و تعداد بیشتر کسی دارد دوازده ساله هنوز خش ندارن بابا برید تکنولوژی وارد کنید نه قابلمه همین میتسوبیشی مصرف چهار درصد بیست سال پیش مصرف پایین و قدرت و سرعت بالا اصلا خود ژاپن به مصرف ۱۱ پیکان خندیده بود خوب برید مهندسی معکوس یعنی کپی کاری کنید چرا پراید از ۶ رفت ۹ شد تو را بخدا حرف مفت نزنید چرا ماشین مازراتی فراری پورشه بنز بی ام و برای پولدارها وارد میشه خوب جلو آنها را بگیرید بعد پولدار خارجی میگیره و بی پول اشغالترین مجبور میشه بخره .

    • بدون نام

      بهتره مسئولین محترم از خودشون شروع کنن
      هر وقت اجناس ایرانی علی الخصوص لوازم منزل و پوشاک رفت تو خونه هاشون ما هم جنس ایرانی می خریم

    • بدون نام

      باید جلوی قاچاق کالا گرفته بشه

    • عنقا

      درسته هرمحصولی عمری داره ولی این دلیل نمیشه که یک وسیلهرا4ماهه استفاده کنی بعدبری یکی دیگه بخری

    • بدون نام

      یه سوال تخصصی
      چرا وقتی همه جا حرف از کالای ایرانی هست محصولات دوو با این حجم گسترده داره تو تلویزیون تبلیغ میشه و حتی جایزه های چند ده میلیونی هم میدن؟
      آیا رد پای آقازاده به چشم میخورد؟
      ایشالا خدا ریشه ی همه ی آقازاده های مفتخور رو بخشکونه

    • بدون نام

      بی کیفیتی وگرانیست

    • ایرانی اصل

      اولاً شما چکاره ملت هستی بعدش هم هر وقت مسئولین کشور از کالاهای ایرانی استفاده کردند مردم هم استقبال می کنند

    • بدون نام

      کالای ایرانی کارگرایرانی هم وطن نه باکارگرخارجی افغانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج