۶۹۵۰۱۰
۱۶ نظر
۵۰۰۷
۱۶ نظر
۵۰۰۷
پ

ابطحی:

دولت، اراده و توجهی به کنترل قیمت دلار ندارد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از تلاش پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برای جلسه با سیف جهت کنترل قیمت دلار خبر داد و گفت: دولت اراده و توجهی به کنترل قیمت دلار ندارد.

الف: محمد جواد ابطحی نماینده خمینی در شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره افزیش قیمت دلار در روزهای اخیر و عبور قیمت آن از پنچ هزار تومان گفت: نظر برخی از دولتمردان اقتصادی و تیم اقتصادی دولت بر این است که با افزایش قیمت دلار، انگیزه صادرات کالا افزایش می یابد و این خود به افزایش تولید و فعالیت کارخانجات می انجامد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی به همین دلیل تلاشی برای کنترل قیمت دلار ندارد، افزود: از آنجا که واردات ما بیش از صادرات ماست، این استدلال مسئولین اقتصادی دولت درست نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تبعات این طرز تفکر را از زمان مرحوم نوربخش و سیاست های تعدیل اقتصادی مرحوم هاشمی رفسنجانی داریم تحمل می کنیم. جالب این است که افرادی که خود سالها مسئولیت اقتصاد کشور را بر عهده داشتند، دیگران را متهم می کنند که اقتصاد کشور را خراب کردند در حالی باید پاسخ دهند در این مدت طولانی ۳۰ سال برای مردم چه کار کردند.

ابطحی تصریح کرد: با این تیم و روند بعید می دانم قیمت دلار کنترل شود. افزایش قیمت دلار بر تورم اثر می گذارد و باعث افزایش قیمت در کشور می شود که بیشترین تاثیر را بر قشر متوسط و پایین جامعه خواهد داشت.

وی افزود: البته التهابات اول سال، اوضاع اقتصادی جامعه، تقاضا خرید ارز برای سفرهای نوروزی به خارج از کشور و اعیاد و مراسم هایی که در این ایام است، در افزایش قیمت دلار بی تاثیر نبود. رئیس جمهور در اواخر سال گذشته مبنی بر افزایش نیافتن قیمت دلار، گفت: رئیس جمهور گفت که خیال مردم راحت باشد و قیمت دلار افزایش نمی یابد چرا که منابع ارزی و درآمدی ما بیش از آن چیزی است که ما نیاز داریم. اما الان با این افزایش قیمت می توان گفت که یا تحلیل رئیس جمهور درست نبوده یا واقعا منابع ارزی ما محدود است و دلار وارد کشور نمی شود.

ابطحی اضافه کرد: برخلاف آنچه در مورد برجام گفته می شود، شاید به گونه ای توافق شده که پول نفت به کشور بر نمی گردد. البته این نظری است که آقای زنگنه وزیر نفت آنرا تائید کرده اما عراقچی معاون وزیر خارجه آنرا تکذیب کرده و اینجانب از رئیس جمهور خواستم تکلیف این تائید و تکذیب و صحت و سقم اظهارات این ۲ مقام دولتی را روشن کند.

وی گفت: با توجه به افزایش قیمت دلار و عبور آن از پنچ هزار تومان، مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه خود در سال جاری باید به این مساله ورود کند. البته آقای پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تلاش کرد تا در جلسه ای با سیف رئیس کل بانک مرکزی موضوع افزایش قیمت دلار و مهار آنرا بررسی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: با بی تفاوتی که از سوی مسئولین دولتی مشاهده می شود، به نظر می رسد که در سال جاری وضعیت اقتصادی نابسامان تری را تجربه کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع

      دولت عین خالش نیست ماهم که کاری بادلار نداریم خداباید شمارابشناسه چرانمک به زخم مردم میپاشین که قیمته بالا میره وبریم به دیواربگیم که ماروشن کنه که چرانان ازاد شده ماکه حلال نمیکنیم

    • بدون نام

      دولت عرضه هیچ کاری ندارد دلار که چیزی نیست درودبر افسادگران واصولپران که جزخفت وخواری چیزی ازخودبجا نگذاشتنداگرکارمثبتی میبینید عنوان کنید این دولت زیرسایه رحمت مردم ولایتمدارونجیب کشورپابرجاست وگرنه بخاری حاصل نیست

    • بدون نام

      منافع دولت توی افزایش قیمت دلاره عین روز روشنه

    • بدون نام

      دولت هیچ کاری ازش بر نمیاد،
      مشکل فراتر از توان دولت است،نه چه میدونم اصلاح طلب نه اون یکی اصولگرا،در حد اینجور کارها نیستند
      مشکل ایجاد شده سیاسیست،و تا ایران همین رویه را دنبال کند،دلار و طلا و بیکاری و اقتصاد و عدالت اجتماعی و غیره همینه.

    • بدون نام

      حبابه میترکه میشه6000تومن مردم ارز نخرن میاد پایین بزودی میشه6000تومن من نمیگم اقای سیف میگه.مردمو مسخره خودشون کردن همش دروغ

    • بدون نام

      دولت در خواب بهاری است

    • بدون نام

      دولت ورشکسته همینه حالا برین بودجه ومنابع شغل کشوروهزینه حدود۱۵ملیون افغانی کنید هرجااین شرایط ببینه وبگی ازتون تست الکل میگیره وهمچنین این شورشهاواعتراضات ۲۰تا۳۰درصدارزش پول ایران واوردپایین وازافغانستانم پایین ترواقعاکهه

    • حسین

      متاسفانه هم تیم اقتصادی دولت ضعیف ونا کار آمد است وهم کمیسیون اقتصادی مجلس از قدرت وبرش کافی برخوردار نیست مضاف براینکه بنظر میرسد چه دولت وچه مجلس منافع عده ای قلیل را به حفظ نظام ترجیح می دهند درنهايت این سیاستهای اقتصادی نادرست دودش به چشم اقشار ًضعیف جامعه که در شعار ولی نعمت انقلاب هستند میرود

    • بدون نام

      معنی ومفهوم حمایت ازکالای ایرانی بعدازچهل سال، یعنی اینکه دیگرحریف دلارنمی شوند.. کالای داخلی، اشکنه، یک وعده غذا(البته فقط برای مردم عادی) سال سگی...

    • بدون نام

      همه فهپیدن مسولین اقتصادی کا ربلد نیستند
      عوضشون کنید

    • بدون نام

      اراده کیلویی چند باید مینوشتی عرضه وتخصص در رابطه با علم اقتصاد ندارد وقتی دکترا را با جبهه رفتن وجانباز بودن میگیرند نتیجه میشود همین!ودولتمردان هم هیچ کاری نمی‌توانند بکنند ودلار وتورم هم بالاتر خواهد رفت شک نکنید

    • سالار

      اگر توجه میکردند و کنترل میکردند که اوضاع و احوال مملکت و اقتصادمون این نبود

    • رحیم جاوید

      اصلا دولتی که در عمل بدرد ملت ومملکت بخورد نداریم نشانه اش رئیس جمهور مملکت آشکارا میگوید که ما از افزایش دلار اصلا خبر نداریم باید پرسید پس شما بیخبر باشید پس کی باید باخبر وکنترل کننده منافع ملت باشد زرشک

    • بدون نام

      احتمالأ دولت از بالا رفتن قیمت دلار و سکه و طلا راضی است که هیچ تلاشی جهت کاهش قیمت آن نمی کند البته که به خودشان فشار نمی آید و عوارض آن نصیب مردم میشود؟؟؟!!

    • بدون نام

      چون به نفعشان است و از آب گل آلود کپور می گیرند.

    • بدون نام

      آنهایی که در عرصه بین الملل بحران سازی می کنند دست از سر کشور بردارند دوران تند روی به پایان رسیده است نمی توانید در مقابل تمام دنیا قد علم کنید خیلی زود مجبور خواهید شد که بصورت کاملا قهرمانانه نرمش بخرج دهید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج