۶۹۵۵۶۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه تحت تاثیر دورنمای ادامه محدودیت عرضه تولید کنندگان اوپک و غیراوپک تا پایان امسال و احتمالا در سال ۲۰۱۹ افزایش یافت.

خبرگزاری ایسنا: قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه تحت تاثیر دورنمای ادامه محدودیت عرضه تولید کنندگان اوپک و غیراوپک تا پایان امسال و احتمالا در سال ۲۰۱۹ افزایش یافت.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۴ سنت یا ۰.۴ درصد نسبت به قیمت نهایی روز چهارشنبه افزایش یافت و به ۶۴.۶۲ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۸ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، به ۶۹.۸۱ دلار در هر بشکه رسید.

اوپک به همراه گروهی از تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه با هدف حذف مازاد عرضه و تقویت قیمت‌ها، از ابتدای سال ۲۰۱۷ عرضه نفت را محدود کرده‌اند.

از زمان اجرای این توافق قیمت نفت برنت حدود یک چهارم رشد کرده و به گمانه زنی هایی درباره احتمال پایان محدودیت عرضه منتهی شده است. اما منابع آگاه در اوپک هفته جاری به رویترز گفتند این گروه و متحدانش توافق خود در زمینه کاهش تولید را تا پایان سال ۲۰۱۸ حفظ خواهند کرد.

با وجود اجرای پیمان اوپک و غیراوپک، نفت برنت پایین ۷۰ دلار و وست تگزاس اینترمدیت پایین ۶۵ دلار در هر بشکه مانده که به دلیل رشد ذخایر و تولید نفت در آمریکا بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت تجاری این کشور در هفته گذشته ۱.۶میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۲۹.۹۵ میلیون بشکه رسیده است.

تولید نفت آمریکا نیز به رکورد بالایی صعود کرده و ۱۰.۴۳ میلیون بشکه در روز است که بالاتر از تولید عربستان بوده و در حال نزدیک شدن به سطح تولید روسیه است که حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کم بشه یازیادبشه چیش به ماخوشبحال وزیر محترم نفت وانهایی که عشق وحالش می برن شده درطول سال یک روزازپول این نفت که حق همه ملت است رابین مامردم فقیروبیچاره که صاحبان اصلی این ثروت خدادادی هستیم عادلانه تقسیم کنید یادبگیرید ازکشورهای عربی ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج