۶۹۵۶۳۵
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

تلاش برای ثبت باغ گلشن طبس در یونسکو

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس با بیان اینکه تلاش ما بر این است که طبس را جهانی کنیم، اظهار کرد: همچنین تلاش می‌کنیم شهرستان طبس به لحاظ پدیده‌های زمین شناختی در فهرست جهانی یونسکو ثبت شود.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس با بیان اینکه تلاش ما بر این است که طبس را جهانی کنیم، اظهار کرد: همچنین تلاش می‌کنیم شهرستان طبس به لحاظ پدیده‌های زمین شناختی در فهرست جهانی یونسکو ثبت شود.

رسول بهبهانی، امروز ۹ فروردین، در جمع خبرنگاران با اشاره به باغ تاریخی گلشن طبس، گفت: تلاش می‌شود باغ تاریخی گلشن در فهرست جهانی یونسکو ثبت شود.

وی بیان کرد: این شهرستان تاکنون ۶۰ اثر تاریخی و ۱۰ اثر طبیعی را در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسانده است. در حال حاضر شهرستان طبس بیش از ۶۰ درصد مراکز اقامتی، خدماتی و پذیرایی خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس بیان کرد: طی سه سال اخیر با سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های انجام شده، این شهرستان در حوزه های تجهیز و راه اندازی مراکز اقامتی بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

بهبهانی اظهار کرد: با توجه به آمار رو به رشد حضور مسافران در سال جاری، فضاهایی مانند سالن های ورزشی و هئیت های مذهبی به کمک ستاد اسکان آمده اند.

وی با بیان اینکه امید است مسافران با خاطره‌ای خوش از شهرستان طبس به دیار خود بازگردند، افزود: بدون شک طی سال های دیگر حضور خیل عظیم گردشگران را خواهیم داشت که باید برنامه ریزی شود.

بهبهانی اظهار کرد: سال گذشته طی ایام نوروز بیش از ۷۰۰ هزار نفر اسکان و نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ بازدید کننده داشته‌ایم که امسال پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به حضور بالای مسافران در سال جاری، خاطرنشان کرد: در موج دوم سفرهای نوروزی آمار حضور مسافران در شهرستان طبس ۲۰ درصد رشد خواهد داشت.

معاون سیاسی فرماندار ویژه طبس نیز با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون قریب به یک میلیون و ۱۶ هزار نفر وارد طبس شده‌اند، اظهار کرد: نسبت به سال گذشته با افزایش هشت درصدی در اقامت و بازدید مسافران از جاذبه ها رو به رو بودیم.

به گزارش ایسنا، سعید برقی، امروز ۹ فروردین، در جمع خبرنگاران بیان کرد: طبس با ۵۶ هزار کیلومتر وسعت، بزرگترین شهرستان ایران از نظر وسعت است.

وی ادامه داد: این شهرستان دارای سه بخش مرکزی، دستگردان و بخش دیهوک بوده که جاذبه های گردشگری زیادی را در دل خود جای داده است.

معاون سیاسی فرماندار ویژه طبس با بیان اینکه سالانه شاهد حضور میلیون‌ها مسافر و گردشگر در این شهرستان هستیم، افزود: طی تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازدید کننده داشته ایم.

وی بیان کرد: وجود حضرت علی بن موسی کاظم (ع)، باغ گلشن، روستاهایی مانند ازمیغان، خرو، کوریت و حلوان باعث جذب گردشگران می شود.

برقی با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون قریب به یک میلیون و ۱۶ هزار نفر وارد طبس شده‌اند، گفت: همچنین بیش از ۴۲۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید داشته اند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد خدمات سفر با ۱۱ کمیته در شهرستان طبس بیان کرد: این کمیته از تمام ظرفیت و توان خود برای خدمات رسانی به مسافران استفاده کرده است. علاوه بر اورژانس هوایی قریب به چهار پایگاه هلال احمر نیز آماده خدمات رسانی است.

برقی با بیان اینکه همچنین ۷۳ مدرسه با ۵۰۰ کلاس درس آماده اسکان دهی مسافران است، خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته با افزایش هشت درصدی در اقامت و بازدید مسافران از جاذبه ها رو به رو بودیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تلگرام درست شد

    • مشتری

      قابل توجه مسؤلان برای شروع کار شکنی!!!

    • بدون نام

      مدیران پر تلاش ـ همه ایران رو ثبت کنید.

    • بدون نام

      فقط تلاش می‌کنیم به ثبت برسانیم.بعدبه امان خدا رهایش میکنیم

    • بدون نام

      نخوندمش این دغدغه نیست ما اول باید خودمون باور کنیم بعد بقیه حرفا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج