۶۹۵۸۹۴
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

سفر نوروزی ۱۰ میلیون ایرانی تا هشتم فروردین ماه

بررسی جدول های آماری نشان می دهد از بیست و چهارم اسفند پارسال تا هشتم فروردین ماه جاری۱۰ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۵۴۳ نفر در بخش های جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی جابجا شدند.

خبرگزاری ایرنا: بررسی جدول های آماری نشان می دهد از بیست و چهارم اسفند پارسال تا هشتم فروردین ماه جاری۱۰ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۵۴۳ نفر در بخش های جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی جابجا شدند.

براساس بررس از جدول های آماری منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی حاکی از آن است که پنج میلیون و ۱۰۵ هزار و ۳۱ نفر در تعطیلات نوروزی امسال در بخش جاده ای تردد کردند. تعداد سفر ثبت شده در این مدت ۴۸۹ هزار و ۸۵۵ مورد بود. این میزان نسبت به مدت مشابه ۲ سال گذشته کاهش یافته است.

در تعطیلات نوروزی ۹۵- ۱۳۹۴ (بیست و پنجم اسفندماه ۱۳۹۴ تا پانزدهم فروردین ۱۳۹۵) هشت میلیون و ۴۹۵ هزار و ۹۴۱ نفر مسافر در قالب ۷۰۸ هزار و ۳۳۰ سفر در جاده های کشور تردد کرده بودند.

این میزان در مدت مشابه پارسال (بیست و پنجم اسفندماه ۱۳۹۵ تا پانزدهم فروردین ۱۳۹۶) به هفت میلیون و ۹۷۱ هزار و ۶۲۲ نفر و انجام ۶۹۳ هزار و ۲۲۴ سفر رسیده بود.

بر پایه اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ​از آغاز طرح نوروزی سال ۱۳۹۷ تا هشتم فروردین ماه جام بیش از ۹۰ درصد مسافرت ها از طریق حمل و نقل جاده ای صورت گرفت.

** ریلی

مسافران بخش ریلی از بیست و چهارم اسفند پارسال تا هشتم فروردین ماه به یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۳۷۹ نفر رسید که ۴۵۶ سفر را شامل می شود.

نوروز ۲ سال پیش این میزان شامل یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۷۹۷ نفر و چهار هزار و ۴۰ سفر بود که پارسال به یک میلیون و ۷۶۱ هزار و ۱۶۷ نفر و چهار هزار و ۲۵۰ سفر افزایش یافت.

** هوایی

از بیست و چهارم اسفند پارسال تا هشتم فروردین ماه ۲ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۱۹ مسافر با ۱۷ هزار و ۱۵۹ پرواز بین فرودگاه ها جابجا شدند.

این میزان در تعطیلات نوروزی ۹۵- ۱۳۹۴ سه میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۵ نفر با ۲۶ هزار و ۲۵۵ پرواز بود.

پارسال نیز سه میلیون و ۷۲۱ هزار و ۹۵۶ نفر از طریق هوایی جابجا شدند که این سفرها در ۳۰ هزار و ۲۵۳ نشست و برخاست هواپیما صورت گرفت.

** دریایی

در بخش دریایی از بیست و چهارم اسفند پارسال تا هشتم فروردین ماه یک میلیون و ۹۵۲ هزار و ۹۷۸ گردشگر و یک هزار و ۳۳۶ مسافر محلی بین بندرها تردد کردند.

در این مدت ورود و خروج شناورهای مسافری و تفریحی به ترتیب ۲۱ هزار و ۹۸۴ فروند و ۲۰۵ هزار و ۷۸۲ فروند بوده است.

شمار ورود و خروج مسافران و گردشگران دریایی در نوروز ۲ سال پیش به ترتیب چهار میلیون و ۳۸۵ هزار و ۲۲۰ نفر و سه میلیون و ۶۳ هزار و ۶۰ نفر بود.

پارسال این میزان در بخش مسافری به سه میلیون و ۹۶۹ هزار و ۵۳۰ نفر رسید و در مورد گردشگران، ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۸۹۶ نفر ثبت شد.

** حوادث جاده ای

از بیست و چهارم اسفند پارسال تا هشتم فروردین ماه بر پایه آمار پلیس راه که در جدول های وزارت راه و شهرسازی به آن استناد شده است، ۲۱۲ تصادف منجر به فوت ثبت شد که ۲۶۲ نفر در صحنه تصادف فوت کردند. ۲ هزار و ۲۸۸ تصادف جرحی نیز رخ داد.

در تعطیلات نوروزی ۲ سال پیش (بیست و پنجم اسفندماه ۱۳۹۴ تا پانزدهم فروردین ۱۳۹۵) ۲۸۲ تصادف فوتی و سه هزار و ۱۶ تصادف جرحی داشتیم که ۳۷۸ نفر در صحنه تصادف جان باختند.

پارسال (بیست و پنجم اسفندماه ۱۳۹۵ تا پانزدهم فروردین ۱۳۹۶) شمار تصادف های فوتی و جرحی به ترتیب ۲۸۷ مورد و سه هزار و ۱۵۸ مورد ثبت شد و ۳۹۰ نیز در صحنه تصادف جان خود را از دست دادند.

** مقایسه آمار روزانه

بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه های ترددشمار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در هشتمین روز از فروردین ماه و چهاردهمین روز از طرح نوروزی، آمار متوسط تردد ساعتی از محورهای مواصلاتی و برون شهری کشور نسبت به روز پیش از آن حدود یک درصد کاهش را نشان می دهد و بیشترین تردد به ترتیب در محورهای مواصلاتی استان های البرز، تهران، مازندران، قزوین و گیلان به ثبت رسید.

از بیست و چهارم اسفند پارسال تا هشتم فروردین امسال در مدت ۱۴ روز، پنج میلیون و ۱۰۵ هزار مسافر با ۴۸۹ هزار و ۸۵۵ سفر در کشور جابجا شده اند که در شمار سفرها رشد ۶.۲درصدی و در شمار مسافر کاهش چهار درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال رقم خورد.

سهم اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در جابجایی مسافران به ترتیب ۵۸.۱، ۲۲.۱ و ۱۹.۹ درصد بود.

از سوی دیگر، شمار پروازهای نوروزی در ۶ فرودگاه بزرگ کشور (مهرآباد، امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز و اصفهان) در چهاردهمین روز از پروازهای نوروزی به یک هزار و ۳۴ مورد رسید و ۱۳۷هزار و ۶۱۵ مسافر از این طریق اعزام و پذیرش شدند.

به گزارش شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، در هشتم فروردین ۱۳۹۷ فرودگاه مهرآباد با ۳۸۱ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش ۴۶ هزار و ۱۰۱ نفر مسافر در صدر فرودگاه های ایران قرار گرفت.

فرودگاه امام خمینی (ره) با ۲۲۵ فروند نشست و برخاست و ۳۷ هزار و ۸۵۷ اعزام و پذیرش مسافر و فرودگاه مشهد با ۱۹۵ فروند نشست و برخاست و ۲۷ هزار و ۶۵۷ اعزام و پذیرش مسافر جایگاه های دوم و سوم را از آن خود کردند.

در فرودگاه شیراز ۱۱۳ مورد نشست و برخاست هواپیما رخ داد و ۱۲ هزار و ۷۳۰ مسافر جابجا شدند.

همچنین فرودگاه های اصفهان با ۷۰ مورد پرواز و خدمات دهی به هفت هزار و ۷۲۸ مسافر و اهواز با ۵۰ مورد نشست و

برخاست هواپیما و میزبانی از پنج هزار و ۵۴۲ مسافر در پروازهای داخلی و خارجی در رتبه های بعد جای گرفتند.
سفرهای نوروزی از بیست و چهارم اسفندماه پارسال آغاز شد و تا چهاردهم فروردین ماه ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شما

      احتمالا سفرهای ا ترو هم حساب کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج