۶۹۷۱۱۶
۵۸ نظر
۵۰۱۵
۵۸ نظر
۵۰۱۵
پ

دو بیانیه تُند علیه یک کنسرت در بوشهر

حواشی کنسرت نیمه تمام محسن شریفیان و گروه لیان همچنان ادامه دارد و اخیرا امام جمعه برازجان و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیانیه‌هایی مجزا صادر کردند.

خبرگزاری ایلنا: در این دو بیانیه جداگانه، امام جمعه برازجان از دادن مجوز برگزاری کنسرت در نقطه‌ای از دشتستان به تندی انتقاد کرده و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بیانیه‌ای خواستار برخورد قاطع با افراد خطاکار در جریان برگزاری کنسرت محسن شریفیان شدند.

دو بیانیه تُند علیه یک کنسرت در بوشهر

کنسرت محسن شریفیان (آهنگساز و خواننده بوشهری و گروه لیان) که در ۱۱ فروردین در شهر کلمه برگزار شد؛ با حواشی فراوانی در قبل و بعد از برگزاری روبرو شد. قطعی غیرعادی برق و اینترنت شهر کلمه از توابع استان بوشهر در حین اجرای کنسرت محسن شریفیان که به دستور یکی از مقامات این شهرستان انجام شد، باعث نیمه تمام ماندن کنسرت شریفیان و گروهش شد.

روز دوازده فروردین کیهان کلهر نسبت به این مساله واکنش نشان داد و گفت «این‌بار هنرمندان نباید در مقابل چنین فجایع اسفباری سکوت کنند»

با گذشت سه روز از اتفاقات کنسرت محسن شریفیان؛ حواشی این موضوع همچنان ادامه دارد و این‌بار امام جمعه برازجان و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیانیه‌هایی مجزا صادر کرده و نسبت به این موضوع واکنش‌هایی متفاوت نشان داده‌اند.

نی‌انبان از مصادیق موسیقی حرام است

حجت‌الاسلام حسن مصلح (امام جمعه برازجان) با اشاره به برنامه‌ریزی طرح موسوم به نشاط اجتماعی از طرف برخی از مسئولان اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در این طرح وجود دارد ترویج موسیقی و کنسرت در جامعه است که به این وسیله مردم را سرگرم و شادی و نشاط در جامعه ایجاد شود که این مسئله بدون توجّه به مسائل سیاسی از لحاظ دینی امری ناپسند است.

وی تصریح کرد: در احادیث و روایات ما ضررهای متعددی برای موسیقی ذکر شده است که ازجمله مهم‌ترین آنها می‌توان به ایجاد عدم تعادل و توازن بین اعصاب، بیماری امانی که نوعی جنون با درجات متعدد است، کوتاهی عمر، ضعف اعصاب، بیماری فشار خون، افسردگی و خمودگی، عامل فحشاء و جنایت، تضعیف و تضییع حس شنوایی، ضعف بینایی در حدّ نابینایی، از دست دادن نیروی فکر، بی‌ارادگی، سلب غیرت، مرگ ناگهانی، نفاق و دو رویی، بی‌برکتی در زندگی، قساوت قلب و اتلاف وقت اشاره کرد.

خطیب جمعه برازجان تأکید کرد: مراجع تقلید موسیقی حلال را موسیقی‌هایی می‌دانند که مناسب مجالس لهو و لعب و فساد نباشد که موسیقی‌هایی مثل موسیقی تشییع جنازه، موسیقی نظامی، طبل و سنج در این دسته قرار می‌گیرند امّا موسیقی‌هایی که مناسب مجالس لهو و لعب و فساد است موسیقی حرام محسوب می‌شود که بر این اساس موسیقی نی‌انبان که همراه با رقص است از مصادیق موسیقی حرام محسوب می‌شود و از سیره متشرعین به دور است.

حجت‌الاسلام مصلح خاطرنشان کرد: ما اگر می‌خواهیم جامعه و جونان ما دارای نشاط باشند لازم است زمینه فقر، تبعیض و بی‌عدالتی را از بین ببریم، زمینه ازدواج و اشتغال جوانان را فراهم کنیم، مسکن جوانان را تأمین کنیم، بر معنویّت جامعه بیفزاییم، از گرانی مایحتاج مردم جلوگیری نمائیم، ارزش و اعتبار پول ملی را بالا ببریم و از ازهم پاشیدگی خانواده‌ها جلوگیری نمائیم.

وی اذعان کرد: برگزاری این گونه برنامه‌ها و خرج چند ده میلیونی از بیت المال در شرایطی که مردم مشکلات معیشتی دارند تضییع و ظلم به بیت‌المال است، به وحدت و انسجام مردم آسیب می‌زند، فکر و ذهن مسئولین را از کارهای اساسی بازداشته و به حواشی مشغول می‌سازد و مشکلات اجتماعی، سیاسی و امنیّتی متعددی را به دنبال دارد.

وی با انتقاد از دادن مجوز برگزاری کنسرت در نقطه‌ای از دشتستان ازسوی مسئولین استانی اظهار کرد: دادن مجوز برگزاری کنسرت برای خواننده‌ای که تاکنون در خارج از کشور برای ضدّ انقلاب موسیقی مبتذل اجرا می‌کرده و در سال روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) نیز در سوئد موسیقی مبتذل اجرا کرده است و برای اجرای کنسرت در مرکز استان و در شیراز نیز مجوز به وی داده نشده است بدون هماهنگی با ادارات شهرستان ممکن است مشکلات امنیّتی را در پی داشته باشد که لازم است مسئولین مربوطه در این زمینه پاسخ­گو باشند.

امام جمعه برازجان تأکید کرد: ما و همه متدینین تاکنون در این زمینه خویشتنداری کرده­‌ایم که امید است انشاءالله باتوجّه به تذکّرات و هشدارهایی که به مسئولین مربوطه در این زمینه داده شده است، نسبت به لغو این کنسرت اقدام شود وگرنه لازم است کسانی که اصرار بر برگزاری این کنسرت دارند تبعات این اقدام را بپذیرند.

حجت‌الاسلام حسن مصلح ابراز کرد: جوانان مؤمن و انقلابی این شهرستان اجازه نمی‌دهند به بهانه جشن میلاد مولود کعبه، مجلس رقص، آواز و پای‌کوبی برپا شود چراکه این مجالس ربطی به اهل بیت علیهم السلام ندارد و روح امیرالمؤمنین علی (ع) نیز از چنین مجالسی بیزار است بنابراین توصیه ما این است که قبل از اینکه جوانان تحریک شده و عکس‌العملی نشان دهند و جلوی برگزاری این کنسرت را بگیرند نسبت به لغو این کنسرت اقدام شود.

وی افزود: فرمانداری‌ها، ادارات، شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها و مدارس متوجّه باشند که حق ندارند از بودجه بیت‌المال برای این مجالس هزینه کنند و لازم است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این زمینه مجوز صادر نکند چراکه این مجالس دارای تبعات و حساسیّت‌های مختلفی است و مردم ما حاضر نیستند ببینند مجالس گناه به صورت علنی در فضای باز اجرا شود.

کنسرت لیان توسط افراد مجهول‌الهویه به حاشیه کشیده شد

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بیانیه‌ای خواستار برخورد قاطع با افراد خطاکار در جریان برگزاری کنسرت محسن شریفیان شدند.

در این بیانیه آمده است: کنسرت محسن شریفیان آهنگساز و خواننده بوشهری که در ۱۱ فروردین در شهر کلمه برگزار شد با حواشی فراوانی در قبل و بعد از برگزاری روبرو شد.

این کنسرت که مخالفان زیادی قبل از برگزاری داشت پس از طی مراحل قانونی و با اخذ مجوز اجرا شد اما در حین برگزاری مراسم توسط افرادی مجهول‌الهویه به حاشیه کشیده شد و با قطع برق کل شهر کلمه این کنسرت نیمه تمام ماند.

پیش از برگزاری این کنسرت؛ شورای تامین استان بوشهر، امام جمعه برازجان و عده‌ای از مردم انقلابی استان بوشهر با برگزاری این کنسرت جنجالی به دلیل همسو نبودن با موازین شرعی مخالفت کرده بودند امّا با پافشاری استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان مجوزهای لازم اخذ شد.

افرادی مجهول‌الهویه برای تخریب چهره مردم متدیّن و انقلابی استان بوشهر و همچنین نهادهای انقلابی دست به خرابکاری زدند و باعث برهم زدن نظم عمومی و آزار و اذیت مردم شریف استان بوشهر شدند.

امام جمعه برازجان در بیانیه اخیر خود ضمن اعلام مخالفت خود با برگزاری چنین کنسرتی؛ خواستار برخورد قاطع با افراد خطاکار شده است.

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن محکوم کردن این عمل زشت و اعلام تابعیت تمام و کمال از قانون؛ از نیروی انتظامی و مراجع قضایی تقاضا دارد تا با این افراد برخورد قاطع صورت گیرد‌.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا تمام کنید این بازی ها را
      دوران این شوها به سر رسیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب آقایان پس به موسیقی شاد اعتقاد ندارن

      • بدون نام

        ازخوشحالی مردم احساس درد میکنن

      • بدون نام

        خبر نداشتیم موسیقی اینقد عوارض داره

      • بدون نام

        وجو همچین پدیده هایی با همچین ادعاهایی شگفت انگیز درمورده موسیقی هست
        که به کشور ما میگن جهان سوم

      • بدون نام

        درود بر گریه مرگ بر خنده

    • بدون نام

      ای خدا خودت قضاوت کن باید با اینا چکار کنیم اونم تو قرن ۲۱ اخه موسیقی با این همه خوبی حرام است واقعا پس فقه پویا چی می شه فقط شعار میدیم اونوقت تو این همه اختلاس و دزدی و رانت و عدم شفافیت فقط این موسیقی حرام است ...

    • بدون نام

      از کی تا حالا موسیقی باعث کوری میشه؟...

    • بدون نام

      نمیدونم بخندم به این حرف ها یا گریه کنم متاسفم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خنده باعث کوری میشه گریه کن

    • علیرضا

      برادر من شتر سواری که دولا دولا نمیشه ، یک کلام بگید موسیقی حرام است و بساطشو برچینید و همرو خلاص کنید ، هرروز هم داستان نداشته باشیم
      در ظاهر میخواین بگید با موسیقی مشکلی ندارید و در باطن از اساس با موسیقی مشکل دارید.

    • بدون نام

      دلار هنوز هفت هزار تومان نشد؟

    • بدون نام

      فشارخون و فحشا و ضعف بینایی و بی غیرتی و قساوت قلب؟؟؟!!!...اوه.....این همه خواننده تو دنیا اینا رو نمیدونن؟؟؟...!!!....یعنی الان باخ و موتزارت و شوپن هیچ مرحوم دهلوی و ابوالحسن صبا و وزیری چه خونهایی که نریختن و چه مفسد هایی بودن....همشون هم فشار خون داشتن....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه اینایی که گفتی همه بی غیرت هستند

      • بدون نام

        فقط تو غیرت داری مشکل شما خود بزرگ پنداری است

      • بدون نام

        باغیرت تویی که مملکت به این روز انداختین و سرتون رو کردین زیر برف ، ...

      • بدون نام

        راستی تویی که چشم بسته انگ مفسد به مردم میچسبونی ، میدونی باخ کی بود؟....کشیش بود مرد خدا بود سواد موسیقی هم داشت.... نه مثل شما پروفسور های آفتابه ساز....

    • بدون نام

      دنیا هرروز به سمت پیشرفت حرکت میکنه ما درگیر اینیم که موسیقی حرام خب یه دفعه بگید هرچیزی که ملت و شاد کنه حرام!

    • عارف محمدی

      بهتوون: انجا که زبان از،سخن گفتن باز می ماند موسیقی آغاز می شود

      پاسخ ها

      • خودم

        اون بتهوون است نه بهتوون

    • بدون نام

      مسخرشو در اوردین نمیخواین میتونین نیاین,اصلا این بسیج دانشجویی مگه دانشجو نیستن؟؟؟درس ندارن... ؟؟!!!

    • بدون نام

      مشکلات اقتصادی کلان فکر نکنم به برگزار کردن یا نکردن کنسرت ربطی داشته باشه عزیز

    • بدون نام

      خیلی عالی است لطفا همین مسیر را ادامه دهید سحر نزدیک است

    • بدون نام

      چرا ب این اشکاری مردم رو تهدید ب کشتن و ازار و اذیت میکنن ، اقا مردم میخان امید ب زندگی داشته باشن شاد باشن

    • بدون نام

      عجب باعث کوری میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تازه باعث کری هم میشه
        یعنی الان باید کل دنیا کور و کر باشن
        راستی چرا نیستن؟

    • جوان بی کار افسرده

      فقر، بی کاری، تورم، اختلاس، رکود اقتصادی،اینا باعث فحشا وبدبختی نمیشن، نه دوتا کف وسوت با آهنگ باعث فساد شده،

    • محمد

      بنده انسانی متدین هستم اما از این گونه دین داری که شادی و موسیقی و دل خوشی مردم را حرام می داند و تنها مجلس وعظ و عزاداری و روضه را مجاز می شمارد عمیقا دورم

    • بدون نام

      اینکه موسیقی باعث این همه بیماری می شه و پایه علمی ندارد

    • بدون نام

      اولین جک ودروغ سیزده

      پاسخ ها

      • بوشهر..

        محسن شریفیان یکی از چهرهای سرشناس و دوست داشتنی موسیقی جنوبی الخصوص استان بوشهر است هر چی موسبقی شریفیان در خانه خود محدود میکنن بیشتر تو دلها جا باز میکنه من همین میدونم که اگر مجوز کنسرت تو بوشهر صادر کنن بالای بالای 100 هزار نفر تماشاچی خواهد داشت...

    • بدون نام

      خخخخخ خندیدم نکنه خندیدم نظرات شاد رو حرام اعلام کنه

    • بدون نام

      در احادیث نیامده اختلاس و خوردن پول مردم از طریق اختلاس باعث میشه فقر بیاد .فقر بیاد دزدی میاد تن فروشی میاد اعتیاد میاد .برید اصل مطلب را بچسبید نه به فرع .

    • کریم

      چرا خودتان برای افسرده کردن و گریاندن ملت چندین بلندگوی قوی رو پشت وانت میبندید صداش باعث زلزله میشه اما نمیزارید ملت شاد باشند؟

    • نیلوفر

      نظراتم خارداره میشینه توقلب برترینها که هیچکدام راچاپ نمیکنی سانسور چی ؟؟؟؟؟؟؟!!!@

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره هم خار داره نظرات امثال شما و من و هم بدتر ...

      • بدون نام

        من قبلا روزی هفت هشت بار میومدم سایت برترین ها ولی وقتی نظر دادم فهمیدم چی به چیه و حالا شده روزی یه بار

    • بدون نام

      سانسور نکن

    • یعقوب

      اولا نی انبون ساز سنتی جنوبیه خصوصا خوزستان و هرمزگان تاریخ را بخانید اقای دانشجو سنگ مسلمان بودنت به سینه نزن اگر حرامه پس چرا گروه رستاک درکنسرت های خود ازنی انبون استفاده میکنند

    • بدون نام

      عجیبه حالا طلبکار هم شدن کارشون فقط گریوندن مردمه

    • جمشید

      علم میگه موسیقی برای روح و روان ادم ها فوق العاده هست و من فقط علم رو قبول دارم.چرا که خداوند خود فرموده زمین مرا کشف کنید و یاد بگیرید و بدانید.علم و دانش چیزی هست که خداوند صریحا به ان اشاره کرده.پس زنده باد علم

    • 66

      مقصر ماییم موقع انتخابات فکره عوارضش نیستین ....

    • وای بر شما

      مردم موسیقی حلال فهمیدید چی شد ؟؟بله فرمودن موسیقی تشییع جنازه .نظامی

    • بدون نام

      بوشهری ها نمیتونستن جلوی یه مشت مجهول الهویه رو بگیرن فقط بلدن لاف بزنن؟
      اتوبوس سوار میشدین حل بود دیگه فرار میکردن

    • بدون نام

      ختک بر سرت برترینها
      حیف این اسم واست
      تو هم نون به نرخ روز خور شدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بود و هست و خواهدبود

    • بدون نام

      مخالفان شادی مردم!!!

    • بدون نام

      موسیقی که واضحا و برمبنای علمی باعث درمان بسیاری بیماریها میشه مثلن دربیماران افسردگی و آلزایمر تاثیر مثبت میزاره و حتی بچه های خیلی کوچیک که چیزی نمیفهمن به طور ذاتی عاشق موسیقی و رقص هستن و این یعنی انسان ذاتا از موسیقی لذت میبره ..

    • بدون نام

      فقط باید گفت :
      متاسفم

      برای نسلهای دلمرده و بی امید و افسرده ای که از کودکی به میانسالی و پیری رسیدن ، متاسفم
      برای حسرتهایی که به دل ماند و آرزوهایی که تباه شد
      موضوع موسیقی فقط یک جنبه از قصه ی غصه های ماست ...

      پاسخ ها

      • مینا

        عمیقا حرف و احساس منم همینه...حیف جوانی بر باد رفته مان...حیف اونهمه هشدار در مورد بلند نخندیدن ما...حیف حسرت عاشقی بر دلهای ما...حیف عمر ما که به خاطر اشتباه خیلی ها حروم شد..

      • بدون نام

        درود مینای عزیز
        مرسی از توجهت به پیامم
        در آستانه ی 50 سالگیم، فقط می تونم بگم زنی دلمرده و بی انگیزه ام که شاید یکی از معدود دلخوشی هایی که تمام عمر حالمو خوش کرده موسیقی بوده
        مردان زندگی ما( پدر و برادر و پدرشوهر و شوهر) حتی بلند خندیدن تو فضای خونه رو بر ما روا نمی دونستن و نمی دونن

    • صبا

      به جای همه این حر فها یک کلام میگفت موسیقی فقط نوحه خوانی وسینه زنی وصورت دریدن وبرسر کوبیدن مجاز وحلال وگریه کردن ثواب بسیار داردوخندیدن وشادبودن حرام است وتمام

    • علی

      ما درکشوری زندگی میکنیم که تمام اقوام مختلف باریشه واصالت مخصوص به آن رسم ورسومات خاص خودرادارندمن خودم کردهستم ورقص وپایکوبی کردی داریم که درمجالس شاداستفاده میشود حاج آقا یعنی مافاسد هستیم بهترنیست خودرابامردم کشورت هماهنگ کنیدفکر نمیکنیدغم بیش اندازه جامعه رابسوی افسردگی سوق میدهد

    • بدون نام

      ذات کائنات از موسیقیه
      اصلا" خداوند با موسیقی همه چیز رو خلق کرده
      من میگم هرکی مخالف موسیقیه کافره
      نغمه ی پرنده و شرشر آبشار و هر نوایی که تو طبیعت هست یه نت و ریتمی داره
      انسان هم به عنوان یه موجود خلاق که خداوند قدرت آفرینندگی شو بهش هدیه داده ، حق داره سازنده ی موسیقی باشه و ازش لذت ببره

      همین !

      پاسخ ها

      • دانیال

        متاسفم با این طرز تفکرت .
        در احادیث و روایات ما ضررهای متعددی برای موسیقی ذکر شده است که ازجمله مهم‌ترین آنها می‌توان به ایجاد عدم تعادل و توازن بین اعصاب، بیماری امانی که نوعی جنون با درجات متعدد است، کوتاهی عمر، ضعف اعصاب، بیماری فشار خون، افسردگی و خمودگی، عامل فحشاء و جنایت، تضعیف و تضییع حس شنوایی، ضعف بینایی در حدّ نابینایی، از دست دادن نیروی فکر، بی‌ارادگی، سلب غیرت، مرگ ناگهانی، نفاق و دو رویی، بی‌برکتی در زندگی، قساوت قلب و اتلاف وقت اشاره کرد.

      • جمشید

        دانیال جان دارن در مورد موسیقی حرف میزنن نه نوحه و عزاداری.فک کنم تو بر عکس فهمیدی.موسیقی ارامش بخش روح و روان هستش.

      • بدون نام

        جناب دانیال سپاس از توجهتون
        حدس می زنم کم سن و جوون و تحت تاثیر آموزه های دگم مذهبی هستی
        در این صورت شما هنوز به معانی عمیق که لطافت و عشق و یکی شدن با خدا رو به زندگیت هدیه می کنه نرسیدی برادر گلم

        آرزوی بیدار شدن به حضور حضرت عشق و خود خدا رو براتون دارم

    • بدون نام

      وات د فاز یعنی چی مثل یه شوخی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج