۶۹۷۸۰۷
۴۶ نظر
۵۰۰۷
۴۶ نظر
۵۰۰۷
پ

زد و خورد در سیزده بدر ایرانیان در آلمان!

درگیری میان دو گروه از کسانی که برای گذراندن سیزده‌به‌در به پارکی در شهر کلن رفته بودند کار را به دخالت پلیس کشاند. در شهر مونیخ نیز بین گروهی از شرکت‌کنندگان مراسم سیزده‌به‌در زد و خورد فیزیکی روی داده است.

فرارو: درگیری میان دو گروه از کسانی که برای گذراندن سیزده‌به‌در به پارکی در شهر کلن رفته بودند کار را به دخالت پلیس کشاند. در شهر مونیخ نیز بین گروهی از شرکت‌کنندگان مراسم سیزده‌به‌در زد و خورد فیزیکی روی داده است.

دویچه وله گزارش داد؛ روز دوشنبه ۱۳ فروردین به رسم همه‌ساله، ایرانیان مقیم کلن و شهرهای اطراف برای گذراندن سیزده‌به‌در به پارک بزرگ "هاوس ‌ام‌ زی" رفتند. امسال اما درگیری میان دو گروه از شرکت‌کنندگان در این مراسم این جشن را به صحنه زد و خورد و دخالت پلیس و ورود آمبولانس بدل کرد.

اصغر نصرتی یکی از ایرانیان مقیم کلن که در این پارک حضور داشته در صفحه فیس‌بوکش شرحی مختصر از این ماجرا نوشته است. او دراین باره به دویچه‌وله گفت که از دور صدای شلیک و زدوخورد را شنیده و وقتی به محل حادثه رسیده چند جوان که بالاتنه‌هایشان هم لخت بوده سوار ماشین بودند و شماری هم ملتهب مشغول گفت‌وگو.

به گفته آقای نصرتی دو دعوا در این روز رخ داده که یکی حوالی ساعت چهار بعدازظهر و دیگری ۶ بعدازظهر بوده و دعوای دومی کار را به دخالت پلیس کشانده است.

روزنامه آلمانی اکسپرس شرح این مرافعه را با عنوان "زدو خورد گروهی در هاوس‌ام‌زی" نوشته و خبر از زخمی شدن پنج نفر داده است. بر اساس این گزارش نیروهای پلیس ساعت ۱۸:۴۰ به محل حادثه رفته‌اند و در ساعت ۲۱:۱۵ عملیات پلیس و نیروهای امدادی پایان گرفته است. شاهدان عینی از شلیک پنج گلوله گازی خبر داده‌اند.

روزنامه اکسپرس از وقوع درگیری میان دو خانواده کرد خبر داده و همچنین نوشته پنج نفر جراحت سطحی برداشتند. همچنین یک نفر که اقامت غیرقانونی در آلمان داشته در جریان این درگیری دستگیر شده است. هنوز مشخص نیست که این فرد در مرافعه دخالت داشته یا به طور اتفاقی آنجا حضور داشته است.

در خبر دیگری که از طریق توییتر منتشر شده، یک گروه از کسانی که در پارکی در شهر مونیخ برای سیزده‌به‌در گرد آمده بودند، درگیری فیزیکی با هم پیدا کرده‌اند. فیلمی از این درگیری در شبکه توییتر منتشر شده است.

مشکلات سیزده‌به‌در در "هاوس‌ام‌زی"

مشاجره و زد و خورد در تجمعات مختلف ایرانی‌ها در خارج، از کنسرت‌ها تا جشن‌های عمومی بی‌سابقه نیست که به عوامل گوناگونی نسبت داده می‌شود. بنا بر آمارهای رسمی، ایرانیان بیشترین تعداد تحصیل‌کرده و دارای مشاغل بالای مدیریتی را در میان مهاجران آلمان دارند، با این حال در برخی از موارد تجمع ایرانی‌ها در آلمان با زدوخورد و یا بی‌نظمی مشهود همراه است.

تجمع ایرانیان در پارک هاوس‌ام‌زی شهر کلن هم همه‌ساله با حاشیه‌هایی روبروست؛ از جمله اینکه شرکت‌کنندگان خودروهایشان را در محوطه پارک ممنوع پارک می‌کنند و به همین دلیل همه‌ساله ماموران نظم عمومی شهر، جریمه‌ی ۳۵ یورو برای هر خودرو برای آنها تعیین می‌کنند.

خروج خودروها از محوطه پارک ممنوع نیز اغلب با عبور از روی چمن‌ها صورت می‌گیرد که این کار هم در آلمان ممنوع است.

نکته دیگر استفاده از توالت رستورانی است که در این پارک قرار دارد و قاعدتا تنها برای استفاده مشتریان رستوران است اما شرکت‌کنندگان در مراسم سیزده‌به‌در از این توالت استفاده می‌کنند و همین مسئله باعث درگیری لفظی میان پرسنل رستوران و شرکت‌کنندگان مراسم سیزده‌به‌در می‌شود.

امسال اما گویا این رستوران از خیر درآمد در روز تعطیل دوشنبه عید پاک گذشته و کلا رستوران را در روز سیزده‌به‌در تعطیل کرده است.

اصغر نصرتی در این باره در صفحه فیس‌بوکش نوشته: «رستوران مجاور محل که هرسال در نبردی نابرابر با ایرانی‌های سمج برای مقابله با ازدحام جلوی توالت‌هایش نیروی عظیمی را از دست می‌داد، امسال از ابتدای کار رستوران را بست تا اگر امکان حفظ محل پارک ماشینها را برای مشتری‌هایش ندارد، حداقل توالت‌هایش را از این قوم چای‌خور و قلیان کش و توالت برو در امان بدارد!»

تخریب فضای سبز، روشن کردن آتش و بالا رفتن کودکان از درخت نیز از دیگر ممنوعیاتی است که برخی از ایرانیان با آنکه سالهاست در آلمان زندگی می‌کنند هنوز نتوانسته‌اند با آن کنار بیایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اشک تو چشمای آدم جمع میشه از این همه حماسه سازی...

    • بدون نام

      خاک بر سرشون

    • بدون نام

      من همیشه فکر می کردم چرا ایرانیهایی که به بی نظمی و بلبشو علاقه مندند و نمی تونن با اصول و دیسیپلین کشورهای غربی کنار بیایند باز هم دست به مهاجرت می زنند؟ یعنی کسانی رو می شناسم که فامیلی مهاجرت کردند ولی بعد از سالها کمترین تاثیری از جامعه میزبان نگرفتند .صرفا بخاطر رفاه اقتصادی و آزادی در پوشش مهاجرت می کنند و حاضر نیستند به قسمتهای سخت فرهنگ غربی عمل کنند! فرهنگ ایرانی باید عمیقا نقد بشه ...

    • بدون نام

      دم سگ را ۷ سال قالب زدند باز کردند بازهم کج بود
      بابا قبول کنید ملت وحشی اند شجاع باشید واقیت را بپزیرید

    • بدون نام

      واقعا جای تاسف داره حتما مشروب خورده بودند مثل ارازل اوباش اینجا سیزده بدر را زمان مناسب برای خرده حسابها انتخاب می‌کنند !!!

    • بدون نام

      همه جا باید فرهنگتون رانشون بدید.خاک بر سرتون.

    • بدون نام

      اونوقت ما از افغانيها ميناليم

    • بدون نام

      یه عده ایرانی بی سر و پا ...بزهکار و چهارراهی و گشنه که جیب اونها آرزوی هزار تومنی رو داشت و از سال ۲۰۱۵ گله وار کوچ کردند به آلمان انتظار بیشتر از این نیست !!. پول مفت و خوردن و خوابیدن هر کسی رو هار میکنه !!. متاسفم برای ایرانیان فرهیخته و باشخصیت!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شنیده ام ، محله های جرم خیز و جرم زا در تهران هست !! . اعتیاد و فقر و فحشا و خودفروشی بیداد می کند ! و در زمان باز شدن ژاپن بدون ویزا خیلی از تهرونی ها از این محله بودند !! . که دردسر برای پلیس و ژاپنی ها شده بودند !!. الان هم خیلی از این مثلا پناهتده ای ۲۰۱۵ این محله ها و شبیه آن در اروپا جا خوش کردند !!

    • بدون نام

      ...وقتی‌ من میگم مشکل از فرهنگ هموطن‌های عزیز ما هست بهم منفی‌ بدید! هر چقدر دوست دارید منفی‌ بدید اینقدر منفی‌ بدید تا جونتن در بیاد. شاه بره شیخ بیاد، شیخ بره شاه بیاد اوضاع همینه! هر جا ایرونی‌ هست چاقو کشی‌ هست، دروغ گویی هست. ۵ سال آمریکا زندگی‌ کردم و بعد از اونجا فرار کردم! ایرونی‌‌هایی‌ که تو لوس انجلس دیدم در عمرم ندیده بودم! ایران هیچ وقت درست نخواهد شد این نظر مانعه. بهم منفی‌ بدید زود باشید. منفی‌ بدید چون حقیقت تلخه. منفی‌ بدید چون هیچ وقت نمیخید قبول کنید مشکل ایران ما ایرانی‌‌ها هستیم نه آخوند. خدمت جوون تر‌ها بگم که زمان شاه میخواستن مسابقه اتومبیل رانی یه چیزی مثل پاریس دکا راه بندازن قرار بود از ایران رعد بشه، به شاه ایران گفتن راننده‌های ما حق توحش میخوان اگه ندین نمیایم چون شما ایرانیا وحشی هستین! ما ایرانی‌‌ها از اولشم همین بودیم. قبول کنید. قبول کنید. تا قبول نکنیم بخدا درست نمی‌شه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من مثبت دادم و حرفت رو قبول دارم اما سوالم از شما اینه که خود امریکا ارازل و اوباش نداره؟ یعنی مهاجرایی که از مکزیک و امریکای مرکزی میان و بعضیاشون قاچاقچی و مواد مخدر و خلافکار هستن مشکل ساز نیستن؟

      • بدون نام

        در جواب به کاربر محترم. فرمایشات شما کاملأ صحیح است. همه خلافکاران از هر نژاد و طبقه ای باعث بدنامی برای دیگر شهروندان میشوند. و باعث میشوند بقیه را با یک چوب برانند. مثلأ هر مکزیکی که خلافکار نیست و غیرقانونی به امریکا نرفته. ولی چون جمعیت غیر قانونی ها و خلافکاران بیشتر از بقیه شده همه مکزیکی ها به دیده نادرست ارزیابی میشوند.

    • بدون نام

      تعجب نکنید. زیرا المانی ها انسانهای صبور و مهمان نوازی هستند. انهائیکه روزگار خود را در این کشور متمدن گذرانیده اند بخوبی متوجه میشوند که منظور نگارنده چه است. من با خواندن این خبر واقعا شرمگین شدم. من پس از 32 سال زندگی در این کشور واقعا متمدن و استفاده از همه امکانات اجتماعی این کشور برای پیشبرد تحصیلی فرزندانم که هیچگاه مورد تبعیض قرار نگرفته اند شرمنده حرکات و رفتار های ناپسند عده ای از هموطنان عقب مانده خود گردیدم. مسلما از فردا روز نامه های ازاد این کشور همه واقعیات را خواهند نوشت. مسلما تمام دوستان و اشنایان المانی من و شما و همه انهائیکه با حرمت وحیثیت دراینکشور زندگی می کنند و صاحب ارتباطات اجتماعی وسیع با مردم هستند از فردا مورد سرزنش قرار خواهیم گرفت. ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همون جور که تمام افغان ها در ایران به خاطر عده ای مورد تحقیر و توهین قرار میگیرن

      • بی نام

        من المان زندگی میکنم همچین هم مهمان نواز نیستند که شما میگید جنگ جهانی دوم رو هم که میتونید ماجراش رو برید بخونید البته که المانیای خوب هم هستند ، ولی بارها شاهدتوهیناشون به خارجیا بودم یکیشم خود بنده که توی کارم اگر خبره نبودم کلی همکار زیرابم رو داشتن میزدن که این خارجیه چه جوری بهش کار دادن و از این حرفا....در مورد ایرانیای اینجا همینو بگم که بنده نتونستم هنوز دوست ایرانی پیدا کنم‌بعد از هفت سال زندگی در اینجا چون بنده نه اهل مشروبم نه سیگار و نه کار دیگه برای همین نشد با کسی رفت و امد کنم ترجیح دادم یکی دو دوست خوب المانی داشته باشم

      • بدون نام

        ایرانیها فقط موقع جنگ و جهاد و ایثار و شهادت و تحمل تحریمها و مساله انرژی هسته ای خوب می شوند اما جاهای دیگر مثلا هین دوا که به مراتب بدترش در خیابانهای آمریکا و اروپا رخ می دهد امثال این سایتها نظرات همچین اشخاصی را انتشار می دهد

    • بی نام

      جای تاسف دارد که ایرانیان خارج از کشور آبرو و حیثیتی برای داخلی ها نمی گذارند..از نسیم اقدم بگیر تا اینا...

    • مهران

      خوبه حداقل یه چیزی برای صادرات به کشورهای دیگه داریم.ایرانیان مقیم آلمان گل کاشتید.

    • علی

      من موندم اصلا برای چی چنین موجوداتی رو پناه میدن در آلمان؟ دیپورتشون کنید بیان همین جا که با فرهنگشون (عذر میخوام با بی فرهنگیشون ) هم هماهنگ هست.نمیشه که همه جا رو خراب کنن که

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بذار همونجا باشن که حداقل از دست یه تعدادیشون راحت باشیم

    • بدون نام

      وحشی ترین قوم در المان همین ایرانیها هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته بعد از قوم تو اجنبی

    • م خسروی

      ..یا درگیرن با همه..یا اهواز قهوه خونه اتش میزنن...یا سیزده بدر طبیعت و بگند میکشن...یا حیوونای زبون بسته رو میکشن...یا...واقعا متاسفم براتون

    • بدون نام

      احتمالا تقصیر دولت و انگلا مرکل هست،کلا مردم خوبن،هیچ مشکلی ندارن،فقط مسولان مشکل دارن،حالا هرجا که میخاد باشه،....
      فرهنگمون اینه،داریم خودمونو گول میزنیم...

    • ترسو

      هنر نزد ايرانيانست حالا هر جاي دنيا كه ميخواد باشه !!!!
      امت هميشه در صحنه ! چه در خارج و چه در داخل ، بي فرهنگ و غُرغُرو و هميشه طلبكار كه همگي ادعاي مديريت جهاني و جهادي و مقاومتي ! هم دارن !

    • بدون نام

      قانون آنجا را به هم میزنن چون از کشوری به آنجا رفتن که اصلن قانون ندارد

    • بدون نام

      دهن آلمانی ها رو سرویس کردن که

    • رضا

      وبازهم ایرانی خخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرانی هر چی هست از تو بهتره
        تو که ایرانی نیستی. پس ببند

      • بدون نام

        خخخخخخ را برای اختلاسها و رانت خواری و زمین خواریهای هزاران میلیارد تومانی باید بکنید نه مردم بینوای ما.

    • بدون نام

      هرجا باشیم باید خودمون رو نشون بدیم
      واقعا متاسفم

    • sam

      این اثبات میکنه چیزی به اسم فرار مغز ها وجود نداره
      فقط پول داشتن فرار کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله هر چه باشد دیگر گول هاله نور و مدیریت جهانی و جهادی احمدی نژادها را نخواهند خورد.

      • بدون نام

        این کامنتها که اینطور به مردم ما توهین می کند باید آن دسته ای از دولتیها باشد که منکر فرار مغزها بوده اند.دولت پیشین را می گویم.

    • بدون نام

      خخخ

    • بدون نام

      خجالت اوره ایرانی هر جا میره توهشش رو هم میبره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرانی توحش درسته

      • بدون نام

        من ایرانی ام وحشی هم نیستم. لطفاً رفتار خودنون را به بقیه نسبت ندهید.

    • بدون نام

      واقعا از خاندن مطلب خجالت کشیدم ک ما ایرانیا حتی با فرهنگ رفتن هم بافرهنگ نمیشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاندن درست نیست خواندن درسته فرهنگ هم درست نیست فرنگ درسته که به معنی اروپا هست

      • بدون نام

        شما یکی که بله حتماً

    • وحید

      همشونو با لگد دیپورت کنید بیان هشتگرد زندگی کنن اونجا دعوا کنن بی فرهنگا

    • ich bin deutscher

      من پدرم آلمانی و مادرم ایرانی است خبر ۱۳ بدر نوشتید آیا خواندی د

    • بدون نام

      خخخخخ عجب آبرویی بردن

    • بدون نام

      یکی از بزرگترین نمونه های بی فرهنگی ایرانیان شادی بعد از مراسم عروسی هست که ساعت دو صبح ملت بوق میزنن و جیغ میکشن وقتی هم رسیدن خونه داد میزنن و صدای موسیقی رو تو خونه میبرن بالا نمیگن بقیه خوابن البته تو دوستها و فامیل دیدم که بزرگترها جوانترها رو منع میکنن از بوق زدن اما اکثریت مردم رعایت نمیکنن

    • بدون نام

      خخخخخ فرهنگ 2000ساله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج