۶۹۸۰۴۲
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

جزئیات مفقود شدن سه گردشگر در کویر مرنجاب

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به جزئیات مفقود‌ شدن ۳ گردشگر در کویر مرنجاب گفت: ورود به کویر راحت است اما پس از گذشت چند کیلومتر افراد دیگر قادر به شناخت مسیر نخواهند بود بنابراین همراه بودن با یک‌راه بلد امری ضروری است.

خبرگزاری فارس: سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به جزئیات مفقود‌ شدن ۳ گردشگر در کویر مرنجاب گفت: ورود به کویر راحت است اما پس از گذشت چند کیلومتر افراد دیگر قادر به شناخت مسیر نخواهند بود بنابراین همراه بودن با یک‌راه بلد امری ضروری است.

مجتبی خالدی در مورد جزئیات مفقود شدن ۳ ‌گردشگر در محدوده دریاچه نمک آران و بیدگل اظهار داشت: این سه گردشگر که دو زن و یک مرد بودند به دلیل گم کردن مسیر اصلی دریاچه مفقود شدند که دو گردشگر زن این گروه خوشبختانه امروز توسط رانندگان معدن نمک پیدا شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه از یک گردشگر مرد که برای یافتن کمک از آن‌ها جداشده بود خبری در دست نیست و جست‌وجوها برای یافتن گمشده کویر مرنجاب همچنان ادامه دارد.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به اینکه روز گذشته خانواده‌های آنان اعلام کردند که نمی‌توانند ارتباطی با آن‌ها بگیرند، گفت: به دلیل وسعت بسیار زیاد کویر و جستجو با چشم غیرمسلح از بالا امکان جستجوی دقیق وجود ندارد.
خالدی تأکید کرد: گردشگران باید از ورود به فضاهایی که شناخت کافی ندارند به‌شدت پرهیز کنند. همچنین کسانی که اقدام به کویر نوردی می‌کنند باید از افراد بسیار زبده و آشنا به منطقه، امکانات خاص و تجهیزات کافی استفاده کنند.

آگاه باشند که معمولاً ورود به کویر راحت است اما پس از گذشت چند کیلومتر افراد دیگر قادر به شناخت مسیر نخواهند بود.

وی بیان داشت: متأسفانه وضعیت کویر به‌گونه‌ای است که طوفان‌های شنی معمولاً مسیر را می‌پوشاند و افراد امکان شناسایی جهت درست را نخواهند داشت علاوه بر این اگر افراد در کویر دچار مشکل شده و بی‌هوش شوند، سطح شنی کویر روی افراد را می‌پوشاند و پیدا کردن آن‌ها با توجه به پوشاندن شن به‌شدت سخت خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • vahid

      هرکی از هر جا می رسه فکر میکنه کوهستان و کویر خونه خاله س که پاشی بری چندتا عکس سلفی هم بگیری بندازی اینستاگرام ، عزیزان من هر کی توان و علمشو نداره بره کویر ،میتونه بره شهر بازی

    • بدون نام

      یا باید اجازه ورورد به افراد غریبه را ندهند، و یا علایم بسیار محکم و دائمی که حتی با وزش شن های زیاد هم از بین نمی روند ایجا د کنندو همچنین امدادگرانی را در مسیرهای نزدیک به هم و در محوطه گردشگری ایجاد کنند تا افراد گردشگر دچار مشکل نشوند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج