اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۹۹۸۷۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

برنج سفید، افزایش وزن می‌آورد

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف روزانه یک واحد حبوبات توصیه می‌شود، گفت: برنج سفید به تنهایی به افزایش وزن دامن می‌زند و از آنجا که حبوبات منبع غنی فیبر غذایی هستند، به کنترل چاقی و اضافه وزن کمک می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف روزانه یک واحد حبوبات توصیه می‌شود، گفت: برنج سفید به تنهایی به افزایش وزن دامن می‌زند و از آنجا که حبوبات منبع غنی فیبر غذایی هستند، به کنترل چاقی و اضافه وزن کمک می‌کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر زهرا عبداللهی با بیان اینکه گروه غذایی حبوبات منبع ارزان تامین پروتئین و ریزمغذی‌ها به شمار می‌روند، خاطرنشان کرد: مقادیر زیادی کلسیم، روی و آهن از گروه غذایی حبوبات تامین می‌شوند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: بهتر است حبوبات به صورت ترکیبی به همراه غلات مصرف شود. غذاهایی مانند عدس پلو، ماش پلو، لوبیا پلو، عدسی و نان و خوراک لوبیا و نان از جمله ترکیباتی است که منبع غنی پروتئین است و در واقع پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. بنابراین مثلا زمانیکه عدسی به همراه نان مصرف می‌شود، نیازی به مصرف گوشت نیست و ترکیب آن دو پروتئینی با کیفیت بالا را به بدن می‌رساند.

عبداللهی با بیان اینکه روزانه مصرف یک واحد حبوبات توصیه می‌شود، تصریح کرد: منظور از یک واحد حبوبات، نصف لیوان حبوبات پخته است.

بنابر اعلام وبدا، وی گفت: بهتر است که در پخت برنج سفید، غلات و سبزی‌ها نیز افزوده شود؛ چراکه برنج سفید به تنهایی به افزایش وزن دامن می‌زند و از آنجا که حبوبات منبع غنی فیبر غذایی هستند، به کنترل چاقی و اضافه وزن کمک می‌کنند. لذا مصرف روزانه حبوبات در رژیم غذایی به سلامت فرد کمک می کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه عده‌ای به دلیل نفاخ بودن حبوبات از مصرف آن گریزان هستند، تصریح کرد: برای کاهش نفخ حبوبات می‌توان آنها را مدتی در آب خیساند و بعد پخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج