۷۰۰۲۶۹
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

هر کس گفته دستور فیلتر تلگرام از بالا صادر شده، علم غیب داشته

در روزهای گذشته، نمایندگان مجلس و افراد مختلفی درباره فیلتر شدن تلگرام صحبت کرده اند و حتی برخی منابع نیز از قول وزیر ارتباطات، زمان دقیق فیلتر شدن آن را نیز اعلام کرده اند؛ هرچند مسئولان دولتی در ظاهر مخالف هر گونه فیلتر شدنی هستند، برخی سخنانی گفته اند که فیلتر این پیام رسان را قریب الوقوع نشان می دهد.

تابناک: بحث فیلترینگ تلگرام آنقدر بالا گرفته که حتی شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد، با این مضمون که در صورت فیلترینگ جدید، دسترسی به تلگرام حتی با استفاده از فیلترشکن غیرممکن خواهد شد!

در روزهای گذشته، نمایندگان مجلس و افراد مختلفی درباره فیلتر شدن تلگرام صحبت کرده اند و حتی برخی منابع نیز از قول وزیر ارتباطات، زمان دقیق فیلتر شدن آن را نیز اعلام کرده اند؛ هرچند مسئولان دولتی در ظاهر مخالف هر گونه فیلتر شدنی هستند، برخی سخنانی گفته اند که فیلتر این پیام رسان را قریب الوقوع نشان می دهد.

در همین خصوص در روزهای گذشته، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رادیو شهری بروجرد، با اشاره به موضوع از مدار خارج شدن تلگرام اظهار داشت: این تصمیمی است که در بالاترین سطح گرفته شده و تلگرام جای خود را به یک سامانه مشابه ملی خواهد داد.

وی تصریح کرد: این موضوع به لحاظ امنیت ملی ما مهم است؛ با توجه به نقش مخربی که تلگرام در بحران های سال گذشته در کشور داشت و هم اینکه ما امروز در فضای مجازی به این توانمندی رسیده ایم که یک سامانه ملی را تعریف کنیم؛ مانند سروش و ظرفیت های دیگر.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: شاید شمار مشترکان سروش سه میلیون باشد و تعداد مشترکین تلگرام چهل میلیون، اما این تعداد سرریز می شوند. وقتی تلگرام از مدار خارج شد، مردم به یک سامانه ملی روی می آورند.

وی به دنبال این سخنان ادامه داد: کار گسترده ای در رابطه با نگرانی هایی که رسانه های بیگانه بیشتر به آن دامن می زنند که سامانه های داخلی ایمن نیست و یا مسائلی از این گونه، به لحاظ بستر سازی فنی و سالم بودن محیط آن، در حال انجام است.

با این حال، یک عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، در واکنش به انتشار اخباری درباره فیلتر شدن تلگرام، با رد ادعای بروجردی اعلام کرد: هیچ دستوری از بالا برای فیلتر شدن تلگرام صادر نشده و وی علم غیب دارد که این را می گوید.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: امروز بیشتر بحث های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و کسب و کار در بستر فضای مجازی و بخش عمده ای فعالیت های اقتصادی نیز در بستر فضای مجازی صورت می گیرد؛ بنابراین، می توانیم این شبکه ها را محدود کرده و مردم را از این فضا محروم کنیم.

این نماینده مجلس گفت: تلگرام نیز یکی از این شبکه های مجازی است که از یک ظرفیت و امکاناتی برخوردار است که سایر شبکه های جتماعی از آن محروم هستند، پس چون ما نمی توانیم مردم را از این فضا محروم کنیم، نخست باید بسترسازی برای آن کنیم و پس از آن از مردم بخواهیم به یک شبکه اجتماعی داخلی کوچ کنند. البته شبکه های داخلی نیز باید در حدی توانمند باشند که انتظارات مردم را برآورده کنند و از سوی دیگر، به حدی امنیت داشته باشند که مردم به آن اعتماد کنند.

وی گفت: اگر ما حتی امروز تلگرام را فیلتر کنیم، دوباره همان اتفاقی که در گذشته رخ داد تکرار می شود و مردم یا روی شبکه های اجتماعی دیگر می روند که بدتر از تلگرام است و یا از فیلتر شکن هایی استفاده می کنند که به مراتب از وضعیت فعلی بدتر است.
اگر افراد از فیلترشکن استفاده کنند، این به معنای آن است که به همه سایت ها و شبکه هایی که به مراتب از تلگرام در بحث مسائل ضد ارزشی و سیاسی بدتر است دسترسی خواهند داشت و هم کنترل آن سخت تر خواهد بود.

عضو کارگروه مصادیق مجرمانه مجلس درباره فیلترینگ تلگرام گفت: به عنوان عضو این کارگروه طرح موضوع فیلتر تلگرام صورت نگرفته و این به لحاظ اینکه کاربران زیادی دارد، باید در شورای عالی فضای مجازی بررسی شود؛ اما اگر بخواهند در آنجا هم چنین تصمیمی گرفته شود، من چنین چیزی نشنیده ام.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که رئیس کمیسیون امنیت ملی اعلام کرده که از بالا دستور رسیده و از سطوح بالاتر گفته اند که باید تلگرام فیلتر شود، گفت: سطح بالا یعنی چی؟ ما چنین چیزی نشنیده ایم. بروجردی علم غیب دارد و از غیب خبر داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایمان

      اولین بار رئیس ... کمیسیون امنیت ملی مجلس (بروجردی)گفته بود.

    • بدون نام

      پیام رسانی جذاب قوی کارامد و امن درست کنید مردم کوچ میکنند .
      البته در صورتیکه تلگرام را فیلتر کنید نتیجه ای جز سرشکستگی و جدابی نمیگیرید.
      بزور نمیشود

    • بدون نام

      استعفای شهردارچطورخدلوکیلی دستوری بوده یاعادی؟

    • بدون نام

      وقتی رییس امنیت ملی میگه یعنی دیگه کی باید بگه؟ خوب ما چون علم غیب نداریم دستور از پایین پایین ها اومده! حالا خیال همه راحت شد!

    • رفیعی نسب

      شایدراست باشه که منم دیدم که باهیچ فیلترشکنی بازنشه حال سما برین همش حرف تلگرام بزنید شب وروز کارتون شده این

    • خدا

      نخیر مردم شماها رو خوب شناختن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج