۷۰۰۹۴۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آشنايي با رمز قهرماني در فوتبال ايران؛ سيدجلال

پرسپوليس در دو فصل اخير بدون دغدغه به قهرماني ليگ رسيده است.

روزنامه شرق: پرسپوليس در دو فصل اخير بدون دغدغه به قهرماني ليگ رسيده است. در اين فصل از همان نيم‌فصل همه مطمئن شدند که جام به پرسپوليس مي‌رسد. در فصل گذشته هم قرمزها از هفته بيستم از ساير مدعيان جدا شدند. پرسپوليس در اين دو فصل سه هفته مانده به پايان ليگ قهرمان شد. يکي از دلايل اصلي قهرماني‌هاي مقتدرانه پرسپوليس در اين دو فصل به صلابت خط دفاعي اين تيم برمي‌گردد. پرسپوليس در فصل گذشته ١٤ گل خورد. در اين فصل هم با دريافت ١٢ گل بهترين عملکرد دفاعي را داشته باشد. بدون ترديد عامل اصلي اين دفاع مستحکم سيدجلال حسيني، کاپيتان پرسپوليس است.

جلال حسيني با بازگشت به پرسپوليس در دو فصل با پرسپوليس قهرمان شد، در ليگ پانزدهم که او عضو پرسپوليس نبود قرمزها با يک خط دفاعي ضعيف به‌دليل تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان قهرماني را از دست دادند.

پرافتخارترين

قهرماني اين فصل جلال حسيني با پرسپوليس، ششمين قهرماني اين بازيکن در تاريخ ليگ برتر است. اين بازيکن حالا با شش قهرماني پرافتخارترين بازيکن تاريخ ليگ برتر است. تا دو فصل پيش محرم نويدکيا با پنج قهرماني با سپاهان پرافتخارترين بازيکن تاريخ ليگ برتر بود، حسيني فصل قبل با رکورد محرم برابري کرد و اين فصل موفق به عبور از نويدکيا شد.

بي‌دليل نبود که برانکو ايوانکوويچ قهرماني تيم را به جلال حسيني تقديم کرد. اين مدافع ٣٦ساله با تيم‌هاي ملوان بندر انزلي، سايپا، سپاهان، پرسپوليس و نفت تهران در ١٤ دوره از ١٧ دوره ليگ برتر حضور داشته است.

اولين قهرماني‌اش در ليگ ششم (فصل ٨٥-٨٦) با سايپا رقم خورد. حسيني در ليگ‌هاي نهم، دهم و يازدهم با سپاهان قهرمان شد. در دو فصل اخير هم با پرسپوليس به قهرماني رسيده است. قهرماني با سه تيم مختلف هم ديگر رکورد اين ملي‌پوش است.

عادت به گل‌نخوردن

رکورد فوق‌العاده ديگر جلال حسيني به آمار گل‌هاي خورده تيم‌هايي که او در آنها بازي مي‌کند برمي‌گردد. در هفت فصل گذشته ليگ برتر در چهار فصل تيم‌هايي که حسيني در آنها بازي کرده است بهترين خط دفاعي ليگ را داشته‌اند.
در ليگ دهم و يازدهم سپاهان با حسيني بهترين خط دفاع بود و قهرمان شد. در ليگ سيزدهم حسيني با پرسپوليس در ٣٠ بازي فقط ١٥ گل خورد و بازهم عنوان بهترين خط دفاعي را از آن خود کرد. پرسپوليس در آن فصل دوم شد. حسيني در ليگ چهاردهم در ايران نبود و در قطر بازي کرد. در ليگ پانزدهم بازيکن نفت بود و پرسپوليس خلأ او را احساس کرد. در آن فصل نفت تهران پس از استقلال خوزستان دومين خط دفاعي برتر شد. سال گذشته هم پرسپوليس بهترين خط دفاعي شد. پرسپوليس فردا ميزبان پارس جنوبي است، سپس دو بازي با ذوب‌آهن و سپيدرود دارد. احتمال اينکه اين‌بار هم پرسپوليس صاحب عنوان بهترين خط دفاع ليگ شود بسيار زياد است.

با ثبت اين رکورد حسيني در پنج فصل از هشت فصل اخير يکي از مدافعان بهترين خط دفاعي ليگ بوده است. به اعتقاد بسياري از کارشناسان او ستون اصلي اين خطوط دفاعي برتر بوده و اين تيم‌ها بدون حسيني به اين رکورد نمي‌رسيدند. در همين دو فصل پرسپوليس در چند بازي که کاپيتانش را نداشته متزلزل نشان داده از جمله باخت چهار- صفر به الهلال. در تاريخ ليگ برتر هرگز يک تيم کمتر از ١٤ گل دريافت نکرده است، پرسپوليس و سيدجلال حسيني در ادامه ليگ يک هدف جديد دارند، آنها مي‌توانند اين رکورد را هم جابه‌جا کنند. يکي از نکات جالب ديگر بازي جلال حسيني کم‌خطابودن اوست. حسيني يا اينکه يک مدافع است بين ١٨ بازيکن اصلي تيم کمترين خطا را مرتکب شده که اين آمار نشان‌دهنده کيفيت بالاي اوست. حسيني ٣٦ساله يک سال ديگر هم با پرسپوليس قرارداد دارد و مي‌تواند همچنان به خلق رکوردهاي جديد ادامه دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج