۷۰۱۱۲۹
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

برخورد جدی با ارائه آموزش‌های مرتبط با «۲۰۳۰»

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس کاملا منتفی شده، گفت: در صورتی که سازمان های مردم نهاد با ورود به مدارس، قصد آموزش در این زمینه را داشته باشند، به شدت با آنها برخورد می‌شود.

خبرگزاری ایرنا: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس کاملا منتفی شده، گفت: در صورتی که سازمان های مردم نهاد با ورود به مدارس، قصد آموزش در این زمینه را داشته باشند، به شدت با آنها برخورد می‌شود.

سید محمد بطحایی تاکید کرد: آموزش‌ها درباره سند ۲۰۳۰ حتی از طریق سازمان های مردم نهاد که وارد مدارس می‌شوند، به دانش‌آموزان ارائه نشود.

وی یادآور شد: در هر جلسه‌ای که با مدیران کل دارم، تاکید می‌کنم، به هیچ عنوان نه تنها سند ۲۰۳۰ بلکه آموزش‌هایی که به نوعی با این سند مرتبط می‌شوند، نیز نباید به دانش ‌آموزان ارائه شود.

مبانی توسعه پایدار ۲۰۳۰ شامل ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف فرعی در سپتامبر ۲۰۱۵ (شهریور ۹۴) به منظور اقدام عملی همه کشورها برای تحقق حکومت یکپارچه در سازمان ملل ارایه شد.

ایران نیز از کشورهای شرکت کننده در این اجلاس بود که متعهد به اجرای این سند شد و پس از آن سند ملی آموزش ۲۰۳۰ جمهوری اسلامی ایران با مدیریت و برنامه‌ ریزی دفتر یونسکو در ایران با تشکیل ۳۰ کارگروه تخصصی تدوین و آماده و در تاریخ بیستم آذر ۹۵ رونمایی شد.

رهبران کشورهای عضو سازمان ملل، در سپتامبر ۲۰۱۵ در اجلاس عالی‌رتبه سازمان ملل تعهد کردند دستور کار جهانی توسعه پایدار ۲۰۳۰ را در سیاست گذاری‌های کلان خود در سطح ملی از اول ژانویه سال ۲۰۱۶ اجرایی کنند.

بر این ‌اساس در بخش اهداف آموزشی، موضوع آموزش و یادگیری مادام‌العمر با کیفیت، ‌برابر و فراگیر برای همه با محوریت یونسکو تعیین شده که ایران نیز متعهد به اجرای آن و مولفه‌های کلیدی در برنامه آموزش ۲۰۳۰ شامل برابری و فراگیر بودن، دسترسی برابر، عادلانه و با کیفیت، برابری جنسیتی، کیفیت آموزش و یادگیری مادام العمر است.

به دنبال کش و قوس های فراوان درباره اجرا شدن یا اجرا نشدن سند ۲۰۳۰، سرانجام با تاکید رهبر معظم انقلاب و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجرای سند متوقف و برای همیشه پرونده آن بسته شد.

ساعات آموزشی دروس قرآنی در مدارس کم نشده است

وزیر آموزش و پرورش درباره انتشار اخباری مبنی بر کاهش زمان دروس قرآنی در مدارس ادامه داد: ساعات آموزش دروس دینی و قرآن به هیچ عنوان در مدارس کاهش نیافته است.

بطحایی اظهار کرد: اگرچه این خبر را دیده ام اما هنوز موفق نشده‌ام، از مرجع خبر پیگیری‌های لازم در این باره را انجام دهم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افتابه لگن هفت دست,,,,, شام و نهار هیچی

    • علیرضا

      ما نیازی به سند 2030 نداریم، همین اسناد فعلی برای به قهقرا رفتن نظام آموزشی کافی است و شکر خدا تا ویرانی کامل سیستم آموزشی چیزی نمانده. تبریک به تمام کسانی که تخریب فرهنگ ایران و ایرانی را نشانه گرفتند و دقیقاً هم به هدف زده اند.

    • بدون نام

      تمام دنیا دارن این سند رو آموزش میدن ما چون کشورمون از همه لحاظ از دنیا سرتره نیازی به این آموزشها نمی بینه و فقط برخورد فیزیکی انجام میده راه حل تمام مشکلات در ایران فقط شده زورگویی برخورد و فیلتر

    • بدون نام

      هرجا که سعی در مبارزه با تبعیض و تفکیک جنسیتی میشه، بصورت خود جوش مبارزه سرکوب میشه

    • بدون نام

      ... تو‌سر کسی که نمی فهمد این سند چه بلای سر بچه های ما می اورد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :))))))

      • بدون نام

        به قرآن قسم اگه اصلا بدونی سازمان ملل کجاست و کارش چیه.
        مگه زورتون کردن که فکر کنید و نظر بدید ...

      • بدون نام

        بدون نام 16:02تورو هم محبور نکردن نظر بدی

    • بدون نام

      ما توی 12 سال مدرسه نتونستیم به جمع زیادی از ملت یاد بدیم آشغال تو جنگل و دریا و کوه نریزن. این سیستم آموزش ما فقط به درد شیشه پاک کردن میخوره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج