۷۰۱۸۰۵
۸ نظر
۵۰۱۴
۸ نظر
۵۰۱۴
پ

با کاهش یک دقیقه‌ای استحمام، چقدر آب صرفه جویی می‌شود؟

صرفه‌جویی در مصرف آب یکی از موارد بسیار مهمی است که در سال آبی جاری باید مورد توجه ویژه‌ مشترکان قرار گیرد. در این میان استحمام یکی از مواردی است که در مصارف خانگی نقش عمده‌ای در مصرف آب دارد که باید گفت بر اساس آمار ارائه شده اگر مدت زمان استحمام هر فرد یک دقیقه کاهش یابد در مدت یک ماه ۶۰۰ لیتر آب صرفه‌جویی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: صرفه‌جویی در مصرف آب یکی از موارد بسیار مهمی است که در سال آبی جاری باید مورد توجه ویژه‌ مشترکان قرار گیرد. در این میان استحمام یکی از مواردی است که در مصارف خانگی نقش عمده‌ای در مصرف آب دارد که باید گفت بر اساس آمار ارائه شده اگر مدت زمان استحمام هر فرد یک دقیقه کاهش یابد در مدت یک ماه ۶۰۰ لیتر آب صرفه‌جویی می‌شود.

با یک محاسبه ساده بدست می‌آید که در شهر تهران با جمعیتی معادل هشت میلیون و ۱۵۴ هزار و ۵۱ نفر، هر فرد اگر تنها یک دقیقه زمان استحمام خود را کاهش دهد، میزان صرفه‌جویی آب در طول یک ماه برابر با چهار میلیارد و ۸۹۲ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۶۰۰ لیتر خواهد بود که این میزان برابر است با سه میلیارد و ۲۶۱ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۴۰۰ عدد بطری ۱.۵ لیتری آب معدنی است.

همچنین طبق اعلام شرکت آب و فاضلاب استان تهران، این میزان برابر است با ۲۲ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۳۲۰ بشکه ۲۲۰ لیتری و ۲۲۴ هزار و ۶۲۱ تانکر ۲۰ هزار لیتری و۲۶۵ حلقه چاه با آبدهی دبی ۲۵ لیتر بر ثانیه که این میزان آب مصرف روزانه یک میلیارد و ۲۲۳ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۶۵۰ نفر را تامین می‌کند.

در شرایط فعلی وضعیت منابع آبی کشور مساعد نیست تا جایی که تمام مسئولان صراحتا اعلام کرده‌اند که در زمان پیک یعنی تابستان سال ۱۳۹۷ با مشکلاتی در حوزه تامین منابع آبی مواجه می‌شویم؛ لذا لازم است که تمامی سازمان‌ها و مشترکان نسبت به مساله آب با حساسیت بیشتری عمل کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تقی رمضانی

      پولهای که اخلاس شده را بین مردم تقسیم میکردین .سهم هر ایرانی چقدر ...خیانتکاران

    • بدون نام

      گسترش ندادن شهر تهران و ساختن بی حد و اندازه شهرک اطراف تهران و منطقه 22 و مسکن مهر و ابان چقدر باعث صرفه جویی اب تو تهران میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • علیرضا

      بهتر نیست اصلاً حموم نریم؟

    • بدون نام

      عجب واقعااینقدربه فکرکم ابی هستین چطور۱۶ملیون افغانی روزی۳۰لیترمصرف کنه ودرروز۵۰۰ملیون لیتراب مصرف میکنن واینهارونمیگین وهمین افغانستان ۲تارودخانه بزرگ ومعروف ایران خشک کرد وهیلمن وهامون سیستان بلوچستان وماچیزی نمیگیم وباج میدیم حق ابا ایران نمیده شرم وماکشاورخشکی هستیم شغل وکاربدین تاهم وطنان کشاورزر نکنن ومجبورن چرا۱۰ملیون شغل وافغانی اشغال کردوبودجه به جای ایجادشغل خرج۱۵ملیون افغانی میش

    • بدون نام

      اگر سود وام بانکها را بیشتر نمی کردین مردم چه قدر راحت بودند وپول گاز اب برق تلفن وووووو

    • بدون نام

      بیش ترین مصرف اب شیرین در بخش کشاورزی اتفاق می افته اگه حوزه نوین بشه ایران این بحران رو پشت سر میذاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا که دلشون واسه ما نسوخته
        بحث اب رو هم مطرح میکنن ذهن مردم رو مشغول کنن که به گندکاریهاشون برسن.

    • بدون نام

      دوستانیکه عادت به استحمام هرروزه دارند اگر این عادت را به حمام یک روز در میان تغییر دهند صرفه جویی عظیمی در مصرف آب میشود،،،امتحان کنید بخدا بهترهم هست واسه لطافت پوستتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج