۷۰۲۱۳۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

امام‌جمعه قم: میدان را برای جوانان باز کنید

امام‌جمعه قم: اگر مسئولان میدان کار را برای جوانان باز کنند تیر دشمنان برای به فساد کشیدن جوانان ایرانی به سنگ خواهد خورد.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه قم گفت: نوسان قیمت ارز ساعت به ساعت منطقی نیست و در این ارتباط مسئولان با قدرت با مفسدان اقتصادی برخورد کنند.

آیت الله «سید محمد سعیدی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس در مورد نوسان نرخ ارز و تاثیر مخرب آن بر اقتصاد کشور اظهار کرد: این اتفاق در فواصل مختلف اجتناب‌ناپذیر است اما این نوسان ساعت به ساعت منطقی نیست و ساختگی است.

امام جمعه قم افزود: عده‌ای فرصت‌طلب بی‌توجه به آسیبی که به اقتصاد کشور وارد می‌شود سرمایه‌های راکد خود را در خرید ارز به جریان می‌اندازند و در آشوبی دیگر به قیمتی بالاتر می‌فروشند.

سعیدی افزود: مسئولان با قدرت با این مفسدان اقتصادی برخورد کنند و ارز را در اختیار افرادی قرار دهند که کار اقتصادی انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: همچنین وقتی دولت نرخی را تعیین کرد قاطعانه در برابر آن ایستادگی کند و آن را ملاک عمل قرار دهد اگر دولت می‌بیند مسئولانی در این زمینه ناکارآمد هستند آن‌ها را برکنار کند و نیروهای کارآمدی را به کار بگیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه پیرامون استفاده از ظرفیت‌های جوانان مطابق با منویات رهبری در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: جوانان سرمایه‌های واقعی کشور هستند و به کارگیری آنان در امور موجب پیشرفت جامعه می‌شود.

سعیدی اظهار کرد: بسیاری از جوانان در برابر رژیم صهیونیستی و داعش ایستادند و آن‌ها را زمین‌گیر کردند، جوانان دارای توانایی‌های بسیاری هستند اما متأسفانه می‌بینیم گاهی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: باید به طور گسترده از همه ظرفیت‌های جوانان در عرصه‌های مختلف استفاده کرد اما شیوع باندبازی و تأثیر جناح‌ها و از طرفی نکته‌سنجی و صراحت جوانان مانع از آن می‌شود که مدیران این نیروها را به کار بگیرند.

امام جمعه قم گفت: هم‌چنین برخی مدیران بالادستی به فکر نیروسازی برای اداره کشور نیستند و رغبتی برای استخدام جوانان ندارند در حالی که دشمن در صدد کشاندن جوانان به سمت ابتذال و اعتیاد و آسیب‌های جدی است.

مسئولان میدان را برای جوانان باز کنند

سعیدی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان میدان کار را برای جوانان باز کنند تیر دشمنان برای به فساد کشیدن جوانان ایرانی به سنگ خواهد خورد.

وی تصریح کرد: وقتی جوانان مشارکت بیشتری در اداره جامعه و امور کشور داشته باشند حس تعلق ملی آن‌ها به کشور و سرنوشت ایران افزایش می‌یابد جوانان هدف خود را با اهداف انقلاب هم سو و هماهنگ می‌بینند و اعتماد آن‌ها به مسئولان بیشتر می‌شود.

امام جمعه قم گفت: امید است مسئولان به منویات مقام معظم رهبری توجه داشته باشند و سراسر کشور را تبدیل به کارگاهی بزرگ برای کار و تلاش جوانان کنند و جلوی فتنه‌های دشمن را بگیرند.

سعیدی با اشاره به پیروزی ارتش سوریه بر اشغالگران غوطه شرقی خاطرنشان کرد: دولت مستکبر آمریکا در عرصه‌های مختلف برای جلوگیری از این پیروزی به توطئه و جنجال‌آفرینی پرداخت و رژیم صهیونیستی حملاتی را به مراکز داشت تا دولت سوریه نتواند بر غوطه شرقی مسلط شود.

وی اظهار کرد: اما ارتش سوریه در دام این حرکات انحرافی نیفتاد و هدف خود را فراموش نکرد و به جنگ با تروریست‌ها ادامه داد و پس از سال‌ها پرچم سوریه را در این منطقه به اهتزاز در آورد.

امام جمعه قم افزود: امید است با همراهی همه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان مسبب اصلی فتنه در منطقه که رژیم اشتغالگر قدس است را ریشه‌کن کنیم.

سعیدی در این خطبه‌ها یادآور شد: امروز بیش از هر زمان نیاز به همدلی و وحدت ملی داریم رمز پیروزی ما در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و مقابله با فتنه‌گران وحدت بود و محوریت این وحدت، ولایت فقیه است.

وی افزود: هر کس با سخن و نوشته و کار خود این انسجام ملی با محوریت رهبری را خدشه‌دار کند مورد خشم ملت است و مردم در برابر این وحدت‌شکنان و تضعیف‌کنندگان نظام و ورشکستگان سیاسی که همسو با دشمنان نظام شده اند قاطعانه خواهند ایستاد.

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) گفت: این امام به‌واسطه فروخوردن خشم به کاظم ملقب شدند اما در مقابل حاکم ستمگر و غاصب به‌صراحت موضع می‌گرفتند.

سعیدی با گرامیداشت عید مبعث تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) جامعه را از جهل و ظلم و فساد رهاند در این روز بزرگ فضیلت‌هایی است که می‌توان از آن بهره برد.

وی هم‌چنین با بزرگداشت روز ارتش خاطرنشان کرد: این روز مایه سربلندی ایران اسلامی است و ما به همه نیروهای ارتش چنین روزی را تبریک می‌گوئیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج