۷۰۲۱۴۸
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

حمایت از کالای ایرانی؛ رمز نجات اقتصاد داخلی

امام جمعه ایلام گفت: گرفتاری اصلی امروز مردم را مشکل اقتصادی دانست و گفت: همه مردم و مسئولان باید حمایت از کالای داخلی را در عمل بپذیریم تا اقتصاد کشور نجات پیدا کند.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه ایلام گفت: گرفتاری اصلی امروز مردم را مشکل اقتصادی دانست و گفت: همه مردم و مسئولان باید حمایت از کالای داخلی را در عمل بپذیریم تا اقتصاد کشور نجات پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه امروز، آشفته بازار ارز را داستانی غم‌انگیز و معلول ضعف و سوءمدیریت دانست و اظهار کرد: متأسفانه برخی می‌گویند این موضوع چه اشکالی دارد در حالی که در بازار ما همه چیز با دلار سنجیده می‌شود.

وی گفت: متاسفانه کسی به دلایل رکورد زدن قیمت دلار پاسخ نمی‌دهد و در این شرایط یکی از سران و محورهای فتنه ۸۸ رئیس‌جمهور را متهم می‌کند که چون نسبت به رفع حصر بی‌توجه بوده است به وعده‌های خود عمل نمی‌کند که ما می‌گوئیم بهترین کار رئیس‌جمهور این است که به خواسته‌های گستاخانه شما توجه نمی‌کند که من تشکر می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: اگر دلسوز مردم هستید از دلیل بالارفتن قیمت ارز، گرانی و نافرجام شدن برجام بپرسید هرچند افزایش تحریم‌ها با چراغ سبز و درخواست و برای حمایت از سران فتنه است و عدم توفیق برجام نیز به خواسته‌های شما برمی‌گردد.آن وقت رئیس جمهور را زیرسوال می‌برید؟

لطفی با بیان این‌که آمریکا، آل سعود و مجموعه ضد انقلاب و سران فتنه همه در تضعیف نظام می‌کوشند، ادامه داد: کشته شدن ۳۵ نفر بی‌گناه، آتش زدن مسجد، توهین به موکب عزاداری امام حسین(ع) ، تعرض به نوامیس مردم از جمله کارهای فتنه‌گران در سال ۸۸ بود اما از آشوبگران به عنوان افراد خداجو یاد شد، حالا به جای حل مشکلات مردم فقط به دنبال رفع حصر هستید.

وی با انتقاد از توجه نکردن به اصلاحات اقتصادی، بی‌توجهی به قاچاق کالا، بالا رفتن قیمت ارز و گرانی از مشکلات مردم است چرا اینها را از رئیس دولت مطالبه نمی‌کنید، گفت: برخی اگر تقوای سیاسی ندارند حداقل آزادمرد باشند و به خطاهای خود اعتراف کنند که البته این هم مقدرو نیست چون اربابان غربی آنها اجازه نمی‌دهند.

امام جمعه ایلام با انتقاد از خواست برخی نمایندگان برای رفع حصر، ابراز عقیده کرد: با رفع حصر موافقیم اما به شرطی که سران فتنه عالانه محاکمه شوند و محاکمه عالانه همان و شناخته شدن به عنوان محارب همان - بنابراین سران فتنه از رافت ملت و رهبری تشکر کنید و رئیس‌جمهور را متهم نکنند و اگر رئیس جمهور این وعده عمل نکرد ما بر او درود می‌فرستیم و حمایت می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گرفتاری اصلی امروز مردم را مشکل اقتصادی دانست و گفت: همه مردم و مسئولان باید حمایت از کالای داخلی را در عمل بپذیریم تا اقتصاد کشور نجات پیدا کند و در این صورت قاچاق از مرزهای رسمی برداشته می‌شود.

وی ورود ماشین‌های گران قیمت به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد دلار از مرزهای رسمی کشور را آفت اقتصادی دانست و گفت: تا وقتی که منفذها و راه‌ها بر روی قاچاق بسته نشود اوضاع همین است و از مسئولان می‌خواهیم شعار سال را در بنر و همایش خلاصه نکنند و عملا از ورود راهزن‌های اقتصادی و رانت‌خواران برای ایجاد آشتفته‌بازاری جلوگیری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تلاش‌های این بنیاد برای کمک به ساخت خانه‌های مستحکم برای افراد کم‌بضاعت و بی‌بضاعت جامعه قدردانی کرد و از خیّرین استان خواست مانند سایر استان‌ها به این مقوله مهم توجه کنند.

امام جمعه ایلام با اشاره به ۲۹ فروردین و روز ارتش گفت: نامگذاری این روز از ابتکارات امام بود و رسالت ارتش پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و امنیت کشور است و کارنامه بسیار درخشانی در دفاع مقدس دارد و شهدای بسیار بزرگی را تقدیم کشور کرده است.

لطفی شهید صیاد شیرازی را از جمله این شهدا دانست که با ویژگی‌هایی مانند تقوا، ولایتمداری پیوند بین ارتش و سپاه را بیش از پیش محکم‌تر کرد و تصریح کرد: شهید صیاد از نوابغ نظامی دنیا بود که در طراحی عملیات‌هایی مانند مرصاد این نبوغ را نشان داد و به گروهک منافقین ضربات کوبنده‌ای را وارد کرد.

وی در ادامه به سالروز رحلت مجاهد نستوه، زاهد و عابد حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرحوم تعمیرکاری اشاره کرد و گفت: ایشان از پیشگامان انقلاب اسلامی و از چهره‌های درخشان روحانیت کشور است که شکنجه‌های فراوانی را در زندان‌های ستم‌شاهی تحمل و ولایت‌مداری خود را بدون چشم‌داشت حفظ کرد و همواره از انقلاب دفاع می‌کرد و در کنار مردم و محبوب مردم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حمایت ازکارگرایرانی هم وطن رمزموفقیت نه کارگرخارجی افغانی که۱۶ملیون داریم خرج هرروز شغل منابع وبودجه کشوروهزینشون میکنیم و۱۰ملیون شغل واشغال کردن پس هرچی بلتی سرمون میادحقمون خداجای حق نشسته

    • رضا

      پس لطف کنید اینقدر از کالای ایرانی میگید آشغال اضافه تولید نکنید پول کارگر بدبخت هدر بره راست میگید برنج ایرانی ارزون کنید نه هندی که مردم ضعیف برنج خوب بخورن مثل خودتون

    • منوچهر شمسی

      اینها همه اش از این ستون به آن ستون پریدن انگلیس زمان تاچر حدود ده سال ذغال سنگ از آلمان وارد میکرد آمریکا سالی هزار میلیارد ات و اشغال از چین وارد میکنه تمام کشور های جهان کالاهایی را که نیاز دارند از کشورهای دیگه وارد میکنند .نه مه هم ورشکست شدن .؟؟؟؟ اینهم برای یه مدته که میدونم عملی نیست . بعد نگین چرا نگفتم ....

    • بدون نام

      شما چرا خودرو ژاپنی سوار میشی تو هم خودرو ایرانی مثل پراید سوار شو و بعد منو هدایت کن

    • محمدی

      واقعاً همینطوره رهبری هم تأکید کرده‌اند

    • بدون نام

      حالا دیگه خیلی دیره

    • دیدگاه

      من متن کامل خبر رو نخوندم ولی صحبت در مورد نجات اقتصاد کشور باید توسط کسی که علم اقتصادی دارد انجام شود .

    • بدون نام

      متاسفانه تولید در ایران فقط برای مصرف داخلی دارد وهیچ صادراتی برای اکثر اجناس تولیدی متصور نیست و دولت هیچ حمایتی از تولید کننده برای بالا بردن کیفیت وزمینه برای صادرات به دیگر کشورها مخصوصا همسایه ها انجام نداده است وتا وقتی که ما نتونیم اجناس تولیدی مان را به دیگر کشورها صادر کنیم تمام کارخانه های ما نمیتوانند با ظرفیت کامل تولید کنند وبیکاری همچنان پابرجاست واین دولت است که باید از تولید داخلی حمایت کند وزمینه تولید باکیفیت ومقرون بصرفه وزمینه صادرات ان رابه خارج فراهم کند

    • بدون نام

      این مساله چیز پیچیده ورمز گونه ای نبود وجزء بدیهیات اقتصاد هر کشوریست ولی متاسفانه در این سالها منافع کشور چین ومنافع دوستان ونزدیکان تاجر باعث شد زمانیکه اغلب صنایع داخلی ورشکشت وکارگران بیکار شدند و.....متاسفانه دیر شده وصنعتی نمانده که ازش حمایت شود

    • بدون نام

      ببخشیدا میشه مردم ایرانم جز کالاهای ایرانی حساب بشن وازشون حمایت بشه

    • بدون نام

      اگر کالا خارجی نباشد کالای ایرانی هم قیمتش سر به فلک میزنه هم بی کیفیت درست میکنند.وهر روز گرانتر میشود.

    • بدون نام

      فقط کالای ایرانی برای پیشرفت اقتصاد ایران وایرانی

    • ای خدا

      بشرط کیفیت بالا مردم حمایت خواهند کرد

    • amir

      واقعا حالم از برترینها بهم میخوره شما هم نونو به نرخ روز میخورین چرا نظرات به دل خواح خودتون میزارید ترسوها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج