۷۰۶۲۶۴
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

نصرالله: از مقاومت دست نخواهیم کشید

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در تجمع انتخاباتی این حزب در شهر صور در جنوب لبنان گفت: هر رای شما پیامی است به همه لبنان و همه جهان که ما مقاومت را رها نمی کنیم و از آن دست نمی کشیم.

خبرگزاری ایرنا: «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در تجمع انتخاباتی این حزب در شهر صور در جنوب لبنان گفت: هر رای شما پیامی است به همه لبنان و همه جهان که ما مقاومت را رها نمی کنیم و از آن دست نمی کشیم.

نصرالله به صورت ویدیو کنفرانس برای هزاران شرکت کننده در این تجمع که عصر شنبه برگزار شد، سخنرانی کرد.

انتخابات پارلمانی لبنان قرار است حدود دو هفته دیگر (شانزدهم اردیبهشت) برگزار شود.

۵۸۳ نامزد در قالب ۷۷ لیست در ۱۵ حوزه انتخاباتی برای تصاحب ۱۲۸ کرسی پارلمان لبنان با هم رقابت می کنند.

حزب الله با شعار «دفاع می کنیم و می سازیم» (نحمی و نبنی)، ۱۳ کاندیدا را معرفی کرده است که با کاندیداهای جنبش امل و احزاب و شخصیت های نزدیک به این دو حزب در قالب لیست های مشترک در حوزه های مختلف ائتلاف کرده اند.

شعار انتخاباتی حزب الله است.

*صور شهر مقاومت

سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود به جایگاه شهر صور در مقاومت علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد.
وی گفت: صور در برابر فتنه ایستاد. صور شهری بود که مردمش درهای خانه هایشان را در سال 1948 به روی آوارگان فلسطینیانی گشودند که از سرزمین شان بیرون رانده شده بودند.

دبیرکل حزب الله افزود: صور در سال 1982 در برابر اشغالگران ایستادگی کرد. در اینجا بود که نخستین عملیات استشهادی رخ داد که هیبت دشمن صهیونیستی را شکست و پایه شکست های آن را بنا نهاد.

وی با یادآوری جنگ آوریل سال 1996 که با هدف قرارگرفتن مرکز نظامی حزب الله در حومه جنوبی بیروت آغاز شد گفت: دشمن، در نتیجه عجز و ناتوانی در آن جنگ به ارتکاب چندین جنایت و کشتار علیه شهروندان و غیرنظامیان روی آورد.

وی همچنین به توافق سال 1996 که غیرنظامیان را به عنوان افراد بی طرف شمرد، دستاورد بزرگی برای مقاومت بود خواند و یادآور شد: رئیس ستاد مشترک ارتش اشغالگر در سال 1996 گفت ما توافق آوریل را به کیسه بکس تبدیل کردیم.

نصرالله یاد مرحوم «سید عبدالحسین شرف الدین» از علما و شخصیت های بارز شهر صور در سال های دور گذشته را گرامی داشت و گفت: او همواره از دولت لبنان می خواست تا به جنوب وارد شود تا این خطه را در برابر تجاوزات صهیونیست ها حفظ کند. امام موسی صدر آمد و آنچه را که سید شرف الدین آغاز کرده بود، تکمیل کرد و او نیز از دولت، ورود به جنوب را خواستار شد.

وی افزود: جنوب لبنان و اهالی آن از سال 1948 منتظر بودند تا دولت وارد شود، تا اینکه امام موسی صدر آمد و بدیلی برای آن طراحی کرد و مقاومت را بنا نهاد. جوانان در دوره سال 1975-1976 پرداخت نیمی از قیمت سلاح را به عهده می گرفت، و جنبش امل نیمه دیگر هزینه آن سلاح را تقبل می کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: فرزندان امام موسی صدر در جنبش امل و حزب الله بودند که مفهوم مقاومت را گسترش دادند و به پیروزی رساندند.

نصرالله با انتقاد از تعلل دولت لبنان در سال های گذشته نسبت به ارسال سلاح به جنوب لبنان برای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی گفت: در سال 2006 مقاومت به همراه ارتش به مرزها آمد اما دولت حاضر نبود که برای ارتش در مرزها سلاح بفرستد. پس از سال 2006 ورود ارتش به مرزهای جنوبی، خواسته بین المللی شد. دولت کسی بود که این پا و آن پا کرد و پشتش را به جنوب نشان داد. دولت کسی نبود که برای دفاع از خاک و ناموس و شرف سلاح تهیه کند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: جرم ما این است که برای دفاع از سرزمین مان و حاکمیت مان سلاح برداشتیم. مقاومتی که آرزوی سید شرف الدین و امام موسی صدر بود، اکنون به قدرتی واقعی تبدیل شده است که دشمن هزار حساب روی آن می کند. به سید شرف الدین می گویم که از امروز به بعد روزی نخواهد آمد که سرزمین جبل عامل هدف قرار گیرد. روزی نخواهد آمد که جبل عامل تحقیر شود، چرا که تفنگ ها و دست ها همه باهم ندا بر می آورند «هیهات منا الذلة.»

نصرالله خطاب به امام موسی صدر گفت: آقای ما و امام ما، مقاومتی که بنا نهادی قدرت، توان، تکنولوژی و موشک هایی دارد که می تواند هرجایی را در رژیم دشمن مورد هدف قرار دهد.

دبیرکل حزب الله افزود: مقاومت، با بزرگترین از خودگذشتگی ها به دست آمده است و ممکن نیست که از آن کوتاه بیاییم چرا که به معنای کرامت و عزت ماست. مقاومت برای فروش نیست چرا که به معنای وجود و عزت و کرامت مان است.

نصرالله خطاب به مردم لبنان گفت: مسئولیت شما حفاظت از مقاومت است و این چیزی است که در روز 6 ماه مه انجام خواهید داد، زمانی که خانواده ما از همه روستاها و شهرها به سمت صندوق های رای می آیند و به لیست امید و وفاداری رای خواهند داد.

وی افزود: در تاریخ جنوب از سال 1920 روزی نبوده است که مانند دوازده سال گذشته پس از جنگ سی وسه روزه سال 2006 صلح و آرامش با عزت و کرامت حاکم باشد.

*انتقاد از وضعیت اقتصادی لبنان

دبیرکل حزب الله در ادامه سخنان خود به انتقاد از عملکرد دولت در عرصه اقتصادی و خدماتی پرداخت و گفت: بخش کشاورزی و صنعت در بدترین وضعیت هستند، و زیر ساخت ها نیز با وجود خرج کردن میلیاردها دلار حال و روز بهتری ندارد.

به گفته وی، جناحی که در دهه های گذشته زمام دار پرونده اقتصادی در لبنان بوده، ناکام و شکست خورده است.

نصرالله از دولت خواست تا با ترسیم یک چشم انداز اقتصادی روشن از حرکت لبنان به سمت پرتگاه جلوگیری کند.

وی با اشاره به موضوع مبارزه با فساد گفت: ما همزمان با تشکیل دولت جدید خواستار یک اقدام جدی برای مبارزه با فساد و توقف روند اتلاف و اسراف هستیم.

دبیرکل حزب الله مبارزه با فساد را نیازمند قاطعیت و تصمیم سیاسی جسورانه دانست و افزود: در موضوع معیشت، همه گروه های لبنانی را دعوت می کنیم تا با هم گفت و گو و تماس داشته باشند.

*استراتژی دفاعی لبنان

دبیرکل حزب الله در ادامه آمادگی این حزب برای بحث و بررسی استراتژی دفاعی لبنان پس از انتخابات پیش رو را اعلام کرد.

نصرالله یادآور شد که «نبیه بری» رئیس مجلس، نخستین شخصی بوده که بررسی این مساله را مطرح کرد.

برخی از گروه ها که منتقد حزب الله بوده اند، خواستار قرار گرفتن سلاح این حزب در چارچوب استراتژی دفاعی کلان لبنان شدند.

*انتقاد از طائفه گرایی در لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد از طائفه گرایی در لبنان، همه لبنانی ها را دعوت کرد تا برای حل این مشکل گفت و گو کنند.
نصرالله افزود: منابع آبی لبنان هم طائفه ای شده است. رود اللیطانی برای همه لبنانی هاست، اما برخورد با آن به صورت طائفه ای شده است.

وی با بیان اینکه روندی که لبنان در پیش گرفته به یک فاجعه ختم می شود، تصریح کرد: نظام طائفه ای در لبنان مانع اصلی در برابر حل مشکلاتی است که کشور با آن روبروست. کشور با طائفه گرایی ساخته نمی شود، بلکه آن را رهبران می سازند که البته آنها هیچ طرح ملی ندارند.

نصرالله تاکید کرد که لبنان به یک دولت وحدت ملی نیاز دارد و کسی نمی تواند دیگری را نادیده بگیرد.

*نبیه بری ضمانت ملی است

دبیرکل حزب الله در ادامه نبیه بری رئیس پارلمان و رهبر جنبش امل را ضمانت ملی لبنان خواند و گفت که وی نقش اساسی در حمایت از ثبات لبنان دارد.

نصرالله با اعلام حمایت از نبیه بری در حوزه انتخابیه صور-الزهرانی در جنوب لبنان گفت: ایشان کسی است که در این حوزه انتخابی سرلیست است و در مجلس آینده هم رئیس پارلمان خواهد بود.

وی افزود: نبیه بری نماینده همه ما است نه فقط در حوزه الزهرانی بلکه در مقاومت و همه انتخاب های بزرگ. ما امروز در ماجرای دفاع از مرزهای زمینی و دریایی به ایشان ایمان داریم.

*دعوت مردم به شرکت در انتخابات

دبیرکل حزب الله در ادامه از مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کرد و تصریح کرد: شما اهل وفاداری هستید و در روز انتخابات این را ثابت خواهید کرد. نگویید که نتایج رقابت ها قطعی است. لیست ها، به آرای شما و حضور شما نیاز دارد تا پیام آرامش و همزیستی مشترک در راه مقاومت باشد و بر موضع ثابت مان با ملت فلسطین تاکید کنیم.
نصرالله در پایان سخنانش خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: ما در راه مقابله با تهدیدات تو حرکت می کنیم و هرگز دست درازی تو به کرامت مان را نخواهیم پذیرفت. ما اهل این سرزمین، اهل مقاومت و اهل وفاداری هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثل اون شما هم دستاتو میبری بالا! صبر داشته باش!!!

    • بدون نام

      من هم جا تو باشم صدسال دست از مقاومت برنمی دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج