اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۰۶۴۴۶
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

وزیر ارتباطات، صحبت‌های روحانی را رفو کرد!

روزنامه فرهیختگان در نقدی به سخنان روز گذشته روحانی درباره آمار اشتغال در فضای کسب و کار واکنش نشان داد.

روزنامه فرهیختگان در نقدی به سخنان روز گذشته روحانی درباره آمار اشتغال در فضای کسب و کار واکنش نشان داد.

درست یک سال پیش بود که اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت در مواجهه با وعده‌های انتخاباتی رقبای ناظر به اشتغال، ضمن تاکید بر آنکه شغل ایجاد کردن کاری بسیار دشوار است، رقبای کاندیدای اصلی دولت را به مردم‌فریبی متهم کرد و گفت: «در اقتصادی که ظرفیتش مشخص است چه مقدار شغل می‌توان ایجاد کرد، اگر کسی بگوید چند میلیون شغل ایجاد می‌کنم، معلوم است که می‌خواهد مردم را فریب دهد.»

بازخوانی صحبت‌های آن روز جهانگیری شاید امروز و در شرایطی که حسن روحانی از ایجاد دو میلیون شغل در فضای مجازی در سال گذشته سخن می‌گوید، بیش از هر زمان دیگری موضوعیت داشته باشد؛ آماری که البته به گفته رئیس‌جمهور، طبق گزارش‌ها رقمش بالاتر از این حرف‌ها‌ست.

اولین واکنش به این اظهارات آذری جهرمی را وزیر ارتباطات داشت. جهرمی ترجیح داد درباره واقعیت ماجرا شفاف‌سازی کند و با کم کردن یک صفر از آمار ارائه‌شده توسط رئیس دولت، آمار درست را ۲۰۰هزار شغل آن هم در دوسال گذشته اعلام کرد.

وی با بیان آنکه «گزارشی که خدمت آقای رئیس‌جمهور دادیم، مبنی‌ بر این بود که در دو سال گذشته در فضای مجازی بالغ بر ۲۰۰ هزار شغل ایجاد شده»، گفت: «فکر می‌کنم بیان دو میلیون شغل یک اشتباه لفظی از آقای رئیس‌جمهور بود که با خستگی‌های ایشان همراه شده است.»

وزیر ارتباطات در حین رفوی صحبت‌های رئیسش، درباره علت خستگی رئیس‌جمهور در نخستین روز کاری هفته، آن هم در ساعت ۱۰ صبح توضیح خاصی نداد!

اما واقع ماجرا هرچه که بود، یک پرسش هنوز به قوت خود باقی است و آن اینکه اگر این واکنش‌های اجتماعی وجود نداشت، آیا اساسا کسی به صرافت توضیح و تفسیر و تأویل و توییت می‌افتاد یا خیر؟ ضمن آنکه حالا یک نگرانی اساسی هم پدید آمده و آن اینکه مبادا توصیفات رئیس‌جمهور از سایر دستاوردهای دولت نیز از این جنس باشد.

روحانی در این سخنرانی البته به سیاق همیـــشگی تلاش کرد تعدادی مساله جدید هم در افکار عمومی مطرح کند؛ متهم کردن منتقدان به مخالفت با شبکه‌های اجتماعی و موبایل و گردش اطلاعات و شفاف‌سازی درباره چرایی بحران ارزی اخیر و... . اتفاقات روز گذشته اما و توضیحات چندباره و با چاشنی انفعال دولتی‌ها، جملگی آنها را هوا کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تخصص این دولت ..مردم عام فریبی..است...مردم خاص کاملأ این دروغوگو ها رو می شناسن..

    • بدون نام

      الان دیگه انتخابات نیست و روحانی چهار سال دومش است ، شما ها از دشمن بدترید که ما هر چه ضربه می خوریم از دوست نادان است گه بخاطر قدرت تیشه به ریشه کشور و مردم می زنند

    • بدون نام

      یعنی امار دادنای روحانی مثل مموتی شده
      از روی هوا حرف میزنه

    • حسین

      داستان موزه لوور یادتان هست ازخستگی بود این همه خستگی کار برای ملت است من تعجب می کنم چرا‌مردم ناراًضی هستند بهبود را دروضعیت مشاهده نمی کنند ارزانی وازبین رفتن فساد واختلاس نتبجه کار طاقت فرسای مسیولین است حالا آماری را اشتباه کرده اشکال نداره سخت نگیرید با رفاه که فراهم شده قابل قیاس نیست

    • بدون نام

      آقا حسین گل گفتی.مثل داستان موزه که از خستگی بود.فردا روحانی به خار خستگی میگه دلار420 تومن شده ، بعدش میگه ببخشید منظورم4200 بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج