۷۰۷۷۶
۲ نظر
۵۲۱۲
۲ نظر
۵۲۱۲
پ

۱۲ آسانسور وحشتناک دنیا +عکس

همیشه همه ما تصورمان از آسانسور، اتاقکی است که برای طبقه های مختلف ساختمان کلید دارد و با فشار کلید طبقه موردنظر، درب بسته و در مقصد دوباره باز می شود. اما آسانسورهایی که ما در اینجا معرفی کرده ایم خودشان یک شهربازی پرهیجان و ترسناک هستند.

12 آسانسور وحشتناک دنیا +عکس





برترین ها: همیشه همه ما تصورمان از آسانسور، اتاقکی است که برای طبقه های مختلف ساختمان کلید دارد و با فشار کلید طبقه موردنظر، درب بسته و در مقصد دوباره باز می شود. اما آسانسورهایی که ما در اینجا معرفی کرده ایم خودشان یک شهربازی پرهیجان و ترسناک هستند. البته این بالابرها خیلی سریع و مثلا کمتر از 30 ثانیه حرکت می کنند اما خاطر دلهره آن برای شما باقی خواهد ماند. این آسانسورها برای هیجان دوست های معتاد آدرنالین بسیار جذاب خواهد بود.

The Gateway Arch

سنت لوئیس، میسوری

12 آسانسور وحشتناک دنیا +عکس

یکی از بلندترین ساختمان های یادبود در ایالت متحده آمریکا، آسانسوری در زیرزمین خود دارد که طراحی آن به گونه ای است که فکر می کنید از ساختمان جدا است. این آسانسور در عرض ۴ دقیقه مسافران را به بالاترین نقطه در ارتفاع ۱۹۲ متری می برد. درب های آن شیشه ای هستند و می توانید همه پیچیدگی های مکانیکی زیر پوسته سفید رنگ آن را ببینید.

12 آسانسور وحشتناک دنیا +عکس

• بهای بلیت بزرگسالان: ۱۰ دلار آمریکا
• بهای بلیت کودکان (3 تا 13 سال) : 5 دلار آمریکا

Bailong Elevator

هانون، چین

آسانسور Bailong در پارک جنگلی و ملی ژانگجیایجی یکی از بالابرهای هیجان انگیز دنیا است. این آسانسور شیشه ای است و بازدیدکننده ها را تا ارتفاع 326.1 متر بالا می برد. آنها می تواند از آن ارتفاع دره سرسبز و صخره های زیر پا را مشاهده کنید. ترس و هیجان این آسانسور در این است که این ارتفاع را در عرض دو دقیقه صعود می کند.

12 آسانسور وحشتناک دنیا +عکس

• بهای بلیت: ۸.۹۰ دلار آمریکا

The Falkirk Wheel

فالکریک، اسکاتلند

تصور کنید آسانسور داخل قایق جاسازی شده باشد! بسیار عجیب و غیرواقعی به نظر می رسد. درست است؟ اما Falkirk Wheel دقیقا همین است. یک قایق بالابر که برای هدف خاصی طراحی و ساخته شده است. این قایق در سال ۲۰۰۲ میلادی گشایش یافت. البته پس از مدتی این بالابر موردتوجه بازدیدکننده ها قرار گرفت. گردشگران می توانند یک تور ۵۰ دقیقه ای برای بالا رفتن، گشت زدن در کانال آب و دوباره پایین آمدن با این آسانسور عجیب خریداری کنند. این قایق مسافران را تا ۳۵ متر در هوا بالا می برد.

12 آسانسور وحشتناک دنیا +عکس

• بهای بلیت بزرگسالان: ۱۲.۲۵ دلار آمریکا
• بهای بلیت کودکان (3 تا 13 سال) : 7.75 دلار آمریکا

AquaDom

برلین، آلمان

این آسانسور عجیب و وحشتناک در لابی هتل ردیسون بلو برلین اقامت دارد. این بالابر در واقع یک استوانه توخالی است که همه اطراف آن را آکواریوم تشکیل داده است و تا ارتفاع 25 متری بالا می رود. در این آسانسور می توانید انواع ماهی ها و زندگی زیر دریا را تماشا کنید. این آکواریوم که آسانسور هم هست، میلیون ها لیتر آب در خود دارد و بزرگ ترین آکواریوم استوانه ای دنیا محسوب می شود.

12 آسانسور وحشتناک دنیا +عکس

• بهای بلیت بزرگسالان: ۱۵.۳۵ دلار آمریکا
• بهای بلیت کودکان (3 تا 14 سال) : 9 دلار آمریکا

Hammetschwand Lift

رودخانه لاکرن، سوئیس

این آسانسور همچون راکت آماده پرتاب است. Hammetschwand چشم انداز رنگی و بسیار زیبایی به گردشگر نشان می دهد. این آسانسور در سال 1905 میلادی برای نخستین بار گشایش یافت و چشم انداز کوه‌های آلپ و رودخانه لاکرن آن را به یکی از مقاصد بسیار زیبای گردشگری تبدیل کرده است. این بالابر 152 متر را در عرض 48 ثانیه بالا می رود و بزرگ ترین آسانسور بیرونی اروپا است.

12 آسانسور وحشتناک دنیا +عکس

• بهای بلیت بزرگسالان: ۱۴ دلار آمریکا
• بهای بلیت کودکان (6 تا 16 سال) : 7 دلار آمریکا

SkyView

استکهلم، سوئد

برای تماشای استکهلم به طور یکجا، هیچ راهی بهتر از ساختمان Ericsson Globe نیست. اتاقکی به دیواره خارجی این گنبد چسبیده است که تا ارتفاع 110 متر بالا می رود. این آسانسور شیشه ای حدود 20 دقیقه طول می کشد تا به بالاترین قسمت برسد و دوباره به پایین بازگردد. گردشگران در این بالابر می توانند نمای 360 درجه از شهر استکهلم داشته باشند.

12 آسانسور وحشتناک دنیا +عکس

• بهای بلیت بزرگسالان: ۱۹ دلار آمریکا
• بهای بلیت کودکان (3 تا 12 سال) : 14.60 دلار آمریکا

Lloyd's Building

لندن، انگلستان

Lloyd لندن لیم استریت در خارج از ساختمان ساخته شده است و تماشای آن نیز ترس را به دل بیننده منتقل می کند. 12 آسانسور شیشه ای در کنار هم با اتاقک های تمام شیشه ای گردشگران را بالا و پایین می آوردند. از بالای این آسانسورها می توانید چشم انداز کاملی از شهر زیبای لندن راداشته باشید.

12 آسانسور وحشتناک دنیا +عکس

Taipei ۱۰۱

تایپه، تایوان

رسیدن به طبقه ۸۹ برجی که این آسانسور در آن قرار دارد، فقط ۳۷ ثانیه طول می کشد. این یعنی آخر هیجان و وحشت. تصور کنید چنین ارتفاع زیادی را در کمتر از یک دقیقه صعود می کنید!

12 آسانسور وحشتناک دنیا +عکس

• بهای بلیت بزرگسالان: ۱۳ دلار آمریکا
• بهای بلیت کودکان (3 تا 12 سال) : 12.35 دلار آمریکا

Luxor Inclinator

لاس وگاس، نوادا

12 آسانسور وحشتناک دنیا +عکس

به این وسیله نباید آسانسور بگویید. Luxor مهمانان هتل را در زاویه ۳۹ درجه نوک به هرم می رساند. برخلاف دیگر آسانسورها، این وسیله پنجره یا دیدی به بیرون ندارد و ارتفاعی که صعود می کند و به پای دیگر آسانسورها نمی رسد. اما به محض رسیدن به آن بالا، می توانید مصر بازسازی شده در آمریکا را تماشا کنید.

Long Island City Business Center

کوئینز، نیویورک

12 آسانسور وحشتناک دنیا +عکس

بیشتر آسانسورهای این مطلب بیشترین وحشتی که ایجاد می کنند به واسطه سرعت بالا و دیوارهای شیشه ای است که به بیرون دید دارد و همین مساله باعث ترس گردشگران می شود. اما این یکی کاملا فرق دارد. همه وحشت در داخل آسانسور خلاصه شده است. تصاویر و نقاشی هایی که پشت در و روی دیوارهای این آسانسور کشیده شده اند باعث هیجان زیاد مسافران می وشد.

12 آسانسور وحشتناک دنیا +عکس

Mercedes-Benz Museum

اشتوتگارت، آلمان

آسانسورهای موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت آلمان با داشتن بدنه خمیده و فلزی و پنجره های شبیه ویزور، به گونه ای هستند که انسان دوست دارد حرکت این کپسول ها را تماشا کند. صعود با این آسانسورها فقط ۳۰ ثانیه زمان می برد.

12 آسانسور وحشتناک دنیا +عکس

• بهای بلیت بزرگسالان: ۵.۱۵ دلار آمریکا
• بهای بلیت نوجوانان (15 تا 17 سال) : 2.60 دلار آمریکا

Sky Tower

آکلند، نیوزیلند

تماشای دنیای زیر پا از ارتفاع 186 متری این برج بسیار هیجان انگیز است. اما اینکه این دنیا را سوار بر یک آسانسور شیشه ای که سرعت بالایی دارد و در عرض 40 ثانیه به بالاترین نقطه می رسد، هیجان و ترس و خاصی دارد. کف اتاقک آسانسور نیز شیشه ای است و دیدن سرعت بالای کنده شدن از زمین ترس زیادی ایجاد می کند.

12 آسانسور وحشتناک دنیا +عکس

• بهای بلیت بزرگسالان: ۲۱.۵۰ دلار آمریکا
• بهای بلیت کودکان (6 تا 14 سال) : 8.50 دلار آمریکا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • افشین

      در چند خط چقدر غلت املایی داشتید؟
      فالکریک، اسکاتلند

      تصور کنید آسانسور (قایقی )داخل قایق(آسانسور) جاسازی شده باشد! بسیار عجیب و غیرواقعی به نظر می رسد. درست است؟ اما Falkirk Wheel دقیقا همین است. یک قایق بالابر که برای هدف خاصی طراحی و ساخته شده است. این قایق(آسانسور) در سال 2002 میلادی گشایش یافت. البته پس از مدتی این بالابر موردتوجه بازدیدکننده ها قرار گرفت. گردشگران می توانند یک تور 50 دقیقه ای برای بالا رفتن، گشت زدن در کانال آب و دوباره پایین آمدن با این آسانسور عجیب خریداری کنند. این قایق(بالا بر) مسافران را تا 35 متر در هوا بالا می برد.

      پاسخ ها

      • افشین

        منظور از غلت حتما غلطه دیگه؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج