۷۰۸۰۴۱
۴۷ نظر
۵۰۰۹
۴۷ نظر
۵۰۰۹
پ

کیهان: شعبده مومیایی رضاخان، لایک ندارد؟!

روزنامه کیهان نوشت: همه دنبال آنند که بدانند بالاخره مومیایی رضاخان در شاه عبدالعظیم(ع) پیدا شده است یا خیر! برای آنان که از روبرو شدن با پرسش‌های اساسی و سخت‌گریزانند چه بهتر که مردم سرگرم پیدا شدن اسب تک شاخ در ماه و مومیایی در شاه عبدالعظیم باشند. هرکس هم با این لذت جمعی مخالفت کند، مرتجع و واپسگرا و ضد نظر و خواست مردم است. این شعبده بازی مدرن و هوشمندانه، لایک ندارد؟!

روزنامه کیهان نوشت: بیش از چند هفته است که کشور درگیر مسئله فیلترینگ تلگرام است و هر کس از منظر خود به ماجرا نگاه می‌کند. بحث‌های ارائه شده در این زمینه، اغلب با افق دید محدود است و ماجرا را در سطح بودن یا نبودن تلگرام تقلیل می‌دهد و مثل همیشه تبدیل به یک دوقطبی سطحی - موافقان و مخالفان تلگرام- شده و کمتر سخن و نوشتاری درباره تبعات عمیق و چشم‌انداز عصر دیجیتال که تلگرام تنها بخشی بسیار کوچک از کل داستان است، شنیده و دیده می‌شود.

بیدار کردن جامعه‌ای که ۸۷ درصد آن با گوشی‌های هوشمند خود به خواب می‌روند و با آن از خواب بیدار می‌شوند، کار ساده‌ای نیست. بخصوص آنکه این اعتیاد مدرن بجای شرم آور بودن، نشانه تجدد و آگاهی و به روز بودن نیز هست و اگر کسی از آن دوری گزیند برچسب عقب بودن از قافله می‌خورد. سرعت این ارابه آتشین چنان زیاد و زرق و برقش چنان فریبنده است که کمتر کسی از مسافران آن، هوشمندی و جسارت لازم برای طرح این پرسش را دارد که به کجا می‌رویم؟!

ارابه‌ای که چنین در سراشیبی سقوط می‌تازد، با طرح چنین پرسش‌های کمیاب و نادری از حرکت باز نخواهد ایستاد، اما ممکن است مسافر هوشمند این شانس را داشته باشد که خود را به بیرون پرتاب کرده و از سقوط بیشتر نجات یابد. هرچند همین بیرون پریدن هم بدون عوارض و جراحت نخواهد بود.

چند روز پیش جناب آقای روحانی در جلسه هم‌اندیشی مدیران دولتی‌گریزی به فضای مجازی زده و جملات به ظاهر زیبایی را مطرح کردند؛ «برخی می‌گویند مردم بهتر است در بی‌خبری به سر ببرند تا شب راحت بخوابند. اینکه فضای مجازی نباید در انحصار باشد حرف درستی است ولی در عین حال بگذارید مردم زندگی‌شان را بکنند. نمی‌دانم چرا بعضی‌ها از موبایل بدشان می‌آید. نمی‌دانم بعضی‌ها از فضای مجازی و اطلاع داشتن مردم بدشان می‌آید!» این دست سخنان به ظاهر زیبا و عامه پسند برای نیم قرن پیش در غرب بود و سال هاست متفکران پیشرو و مهندسان دارای تفکر انتقادی دریافته اند، جهانی که برای مردم ساخته‌اند آنچه وعده داده بودند نیست.

در خوشبینانه‌ترین حالت اینگونه سخنان را باید به حساب کم توجهی به چالش‌ها و پرسش‌های جدی اهل فکر درباره دنیای دیجیتال گذاشت. در جامعه‌ای که ۴۰ میلیون گوشی هوشمند وجود دارد، یعنی عملاً حدود ۸۰ درصد از رای دهندگان بالقوه کشور، هیچ ابزاری بهتر از این مخدر هوشمند، برای پرت کردن حواس‌ها از پرسش‌های اساسی و بنیادین، به وسیله نسخه مدرن داستان‌های ساختگی درباره کشف اسب‌های تک شاخ و خفاش‌های انسان نما در کره ماه نیست.

مسائل اساسی و حیاتی کشور کم نیستند اما به لطف گوشی‌های هوشمند، همه دنبال آنند که بدانند بالاخره مومیایی رضاخان در شاه عبدالعظیم(ع) پیدا شده است یا خیر! برای آنان که از روبرو شدن با پرسش‌های اساسی و سخت‌گریزانند چه بهتر که مردم سرگرم پیدا شدن اسب تک شاخ در ماه و مومیایی در شاه عبدالعظیم باشند. هرکس هم با این لذت جمعی مخالفت کند، مرتجع و واپسگرا و ضد نظر و خواست مردم است. این شعبده بازی مدرن و هوشمندانه، لایک ندارد؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بزرگمردی مثل رضا شاه باید محبوب باشد کسی که برای ابادی ایران تلاش کرد..

    • بدون نام

      کیهان بیماراست..چون با هر ایران دوست و وطن خواه مشکل دارد....

      پاسخ ها

      • بهزاد

        بیماری که هیچ وقت خوب نمیشه...

    • بدون نام

      کیهان دشمن ایران است چون با کسانی مشکل دارد که هدفشان سربلندی ایران و ایرانی است..

      پاسخ ها

      • بهزاد

        مرگ بر شریعتمداری

    • بدون نام

      پیشنهاد میکنم کیهان اسمش بزاره تازی دوست...

    • بدون نام

      افرین به شما که حرف حساب زدید این گوشیها که رواج دهنده خیانت وجنایت وحرف مفت زدن رو خوب ر وبد کردن سفیدر وسیاه کردن وشر روخیر کردن است آخه یه جمعیت چند میلیون نفری که وجودشان زیر یوغ رضا قلدر و پسر ودخترش خورد شده بود انقلاب کردن شهید دادن حالا چندتا جوان خام وشستومغزی شده پای ماهوارهای دشمن وفضای مجازی دشمن میخوان نظر بدن وبه اصطلاح خودشان لایک کنند مگه میشه مگه داریم که این چند تا جوان پیرو بهاییت بخوان تعین کنند خط مش ایران باشند عمرا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زیاد شلوغش نکن....تاریخ همواره همراه خواهد بود و باید محترم شمرده بشه....

      • بدون نام

        مطمئنی خودت شستشوی مغزی نشدی ؟

      • مهدی

        داعشی

    • بی نام

      شما هر چقدر میخوای بنال مردم کار خودشونو میکنن

    • بدون نام

      کیهان منفور منفور منفور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رضاشاه علیرغم کارهای مثبتی که داشت متاسفانه به گواه تاریخ کفه جنایات وخیانتش بیشتر بوده است لذا منفور ترین است

    • بدون نام

      اتفاقا به کوری چشم شریعتمداری هم پرسشهای اساسی رو در شبکه های اجتماعی از مسئولین پیگیری میکنیم هم پیگیر مومیایی رضا خان هستیم هم در مورد همه چیز اطلاع رسانی می کنیم ..قبلاً هم گفتم دم از عصر دیجیتال میزنید اما اگه روتون میشد کلا استفاده از گوشی دوربین دار یا گوشی که به اینترنت وصل بشه رو در ایران ممنوع میکردین

    • ایرانی

      همیشه ودر همه دورانها اهل تفکر .جز اقلیت جامعه میباشد.چه ابزار هوشمند وخبر رسان دیجیتال باشد یا نباشد.بنابرین شمانگران اهل تفکر ونگرش آنها نباشید.
      وهمین ابزار هوشمند کمک میکنه که اکثریت جامعه از تفکرات مثبت اهل تفکر اگاه بشن.

    • بدون نام

      شاید!!!!ولی تووو جناب شریعتمداری و امثال تووو که مملکت رو به این حال و روز انداختین اصلأ لایک ندارین اصلأ!!!!میفهمی؟!!!!!

    • بدون نام

      چیه شریعتمداری؟؟!!!مثل اینکه خیلی بهت بر خورده نه؟؟؟!!!!!!!

    • بدون نام

      اقای شریعتمداری ایشالا قسمت بشه شما را مومیایی کنن بعد فوت حیفه نسلهای بعد شما را نشناسن شما هم سطح بهلول و ملانصرالدین توی کلاس تفکرات خودتون مطرحید واقعا حیفه ایندگان شما را فراموش کنند

    • بدون نام

      ببندین تورو خدا,حتما رضا شاه بود ک انقدر سریع دفنش کردن تو ی نقطه نا معلوم

    • آشنا

      آقایاخانم بی نام
      هرکی مطالبت رو می خونه متوجه میشه که مشکل داری یه دور مطالبت رو بخون .برای خوت میگی ومیزنی ومیبافی و متهم میکنی بدون دلیل
      واقعا که
      تواین دور و زمونه این جور یه طرفه به قاضی رفتن دیگه خریدارنداره
      متاسفم براشون

    • بدون نام

      دهن تو آب بکش وقتی از معمار ایران حرف میزنی کیهان

    • فرهنگی

      خود را به خواب بزنید وهشدار کیهان را بیماری فرض کنید .حیف که دلسوزانی مانن کیهان برای ثابت کردن هشدار خود وبلایی که سر مردم وکشور می اید اگر بخواهند هم نمی توانند بگذارندوببینند باعملکرد بد برخی دولتمردان برسر کشور بلا بیاید چون دستدار ایران ومردم هستنداز بعد امنیتی هم که بگذریم وقتی افرادزیادی در ایران باخرید ارزهای مجازی گرام وامثالهم به ظاهر درپیام رسان خارجی خریدوسرمایه گذاری می کنند بعدا مدیران تلگرام یاهرپیام رسان خارجی ازپرداخت سودو....خوداریکنند چون قراردادی با کشور ما ندارنددر کشور نا امنی اجتماعی رخ می دهد وآن وقت است که مردم از حاکمیت ومسئولین ایران مطالبه گری دارند که مانمیدانستیم چرا شمافیلتر نکردید آن وقت دیر است ودستتان به هیجا بد نیست چون پیام رسان های خارجی تابع قانون قوه قضاییه ما نیستند وقوانین ما را نپذیرفته اند که تعهدی داشته باشند .

    • ناشناس

      شريعتمداري جون بقول دوست عزيزت آب بريز آنجا كه خيلي مي سوزه

    • بدون نام

      افشای حقیقت لایک داره

    • بدون نام

      کار شعبده بازی بیشتر به شماااها میاد جناب شریعتمداری تا بقیه!!!!شخصیتی مثل رضاخان که با وجود داشتن سوادی بسیار کم آن همه خدمت به ایران و ایرانی انجام داد و دانشگاهی درست کرد که تو و امثال تو برید و لقب دکتر و پروفسور و.....با خودتون یدک بکشید خیلی قابل احترامه!!!! افتااااد؟؟؟؟!!!!!!

    • بدون نام

      من سیاسی نیستم ولی بعد از کوروش کبیر ..رصا شاه به ایران خدمت کرد و باعث سربلندی ایران شد....واعتقاد دارم مردان بزرگ و وطن خواه و خدوم همیشه زنده هستند و نامشان جاوید...

    • ناشناس

      اتفاقا جناب رانت خوار بزرگوار برادر شریعتمداری خوب است بدانید رضا شاه کبیر با دست خالی و با عرق وطن پرستی و در حد بضاعتش برای آبادانی ایران تلاش کرد که بعد از چند دهه هنوز آثارش هویدا و برجسته است .شما با زبان نیش دار و ملیت نامعلومت برای این وطنی که آنرا داری تاراج میکنی چه کرده ای ؟ شما که به روز واپسین و بازخواست اعمالتان اعتقاد دارید شما برای آن روز چه اندوخته اید ؟

    • بدون نام

      گرچه تیتر بامطلب آن بی ارتباط بود اما باید گفت جناب شریعتمداری شما راجع شد که هزاران برنامه و کانال تلویزیونی و رادیویی اینترنت و روزنامه و تریبونهای مملکت را در دست دارید نتوانستید حریف یه تلگرام بشید و اعتماد مردم را جلب کنید درضمن رضا شاه و خدمات وی به ایران روشن است شما اینهمه رانت و قدرت داشتید تو این چهل سال چه گلی به سر مملکت زدی یا منشا چه خدماتی بودی که اینهمه طلبکاری

    • بدون نام

      رضا شاه راه ساخت کیهان بیراهه رفت
      رضاشاه راه آهن ساخت کیهان تشویش
      رضاشاه دانشگاه ساخت ،کیهان راهنمای زندان شد
      رضاشاه ....و کیهان.....
      خجالت بکش حسین شریعتنداری

    • بدون نام

      بازهم این این بی مخ نظر داده .کیهان

    • بدون نام

      خدماتی که رضا شاه برای ایران انجام داد در زمانی که ملت شناسنامه نداشت بی نظیر بود.

    • نیلوفر

      جناب شریعتمداری چی شده ازیه جنازه مومیایی شده تماما به هراس افتادید وازجنازه رضاشاه هم میترسید؟؟؟؟؟

    • یه دوست

      کیهان میدونه که مردم از طریق همین موبایل از واقعیتهای جامعه باخبر میشند برا همین براش خیلی سخته که مردم همه چیز را در مورد کارهای اینا بفهمن.

    • بدون نام

      اشتباه میکنید جناب شریعتمداری...در جامعه ای که شور و اشتیاق از مردم گرفته شود , و زمانیکه شادی کردن نیز جرم به حساب میاید....شما از منطق و فضای مجازی سخن میگویید...باور بفرمایید که بیشتر ایرانیان به تلگرام و....پناه میبرند.....!!!!

    • فرزاد مخصوصی

      کیهان مریض است. این خدمتی که این آقا کرده تاریخ و تا تاریخ ها ماندگار خواهد شد نه تیتر روزنامه کیهان

    • مسیح

      رضا شاه نماد روزای پر شکوه ایران بود خدا بیامرزتش

    • امیر گرک یراق

      رضا خان روحت شاد ....

    • بدون نام

      ی خسته نباشید میگم به اون عزیزی ک یکتنه تا به اینجا به همه منفی داد!!خدا قوت یاور کیهان

    • غلامي

      واقعا تحليل درست و منطقي است از انتخاب اقاي روحاني بعنوان رييس جمهور نشون ميده كه اين فضاهاي مجازي چي به سر مردم خوب ايران آورده كه هشت سال بايد شاهد بي كفايتي و بي عرضگي دولت باشيم و فقط حرص بخوريم

    • علیرضا

      درست میگی ، اینکه بخوان بوسیله گوشیها و اخبار مشکوک مردم رو سرکاربزارن واز مسائل اصلی دورکنن لایک داره ولی کارشماهم که با این لفاظی ها ونشون دادن نیت خیر بخواهید مردم رو دربی اطلاعی نگه دارین و ازبیخبری مردم سوء استفاده کنید بیگ لایک داره
      اخه کی باورش میشه شما خیرخواه مردم باشی؟؟؟؟؟ اگه همین مومیائی توفضای مجازی پخش نمیشد , سریع سربه نیستش کرده بودین آب هم از آب تکون نمیخورد . چنانکه الانم خیلیاتون دارید انکارش میکنید.
      راستی ؛ چرا اگه کنترل پیامرسان دست شما باشه دیگه اشکال نداره؟؟؟؟

    • بدون نام

      این آقای حسین شریعتمداری چقدر نفرت انگیز است. استاد هرزه قلم وهرزگو

    • بدون نام

      اگه فردا کیهان بگه نماز و روزه واجبه بعضی ها این عمل رو ترک می کنند و میگن چون کیهان گفته بود منم نماز نمی خونم

    • بدون نام

      روحت شاد رضا شاه کبیر....

    • بدون نام

      راستی حسین شریعت نداری و کیهانش تا حالا چه گلی بر سر این ملت و کشور زدن که اینقد ادعا دارن!!!!!!!!!

    • رضا

      راستش این یه مورد رو چرت و پرت گفتی کیهان
      فرهنگ سازی
      آزادی مردم به هیچ کس ربطی نداره
      نمیتونین کاری برای مردم بکنین راههای دیگری هم هست

    • بدون نام

      ازادی واطلاع رسانی فقط کیهانیش خوب وفقط دوستان کیهان خوب از جمله هاله نور بهترین شهردار جهان اقای قالیباف واقای رییسی وهرجوراتفا قی بیفته بر علیه دوستانش باش همه چیز زیر پا میگذار وله می کنه

    • بدون نام

      خجالت بکشین اونور آبی یه چیزی میگه سمام تحریک مبشین رصاخان بود میذاشت همه تحصیلات داشته باشن پورشه بخرن تلیاردر شن خونه وسرمایه حالا رو مقایسه کن اآن آسغال کثافت یه سرباز بیشتر نبود ایرانو تاراج کرده غربیها وجاسوسو میفرسته شه اونجات براش میسوزه حیف اگه بود .....زبون بی حیا تو مبرید اجازه پرت وپلا بهت مداد کیهان ممنون ودرود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج