۷۰۸۲۵۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دستگیری ۸۷۱ سارق و خرده فروش مواد مخدر

رئیس پلیس پایتخت نتایج اجرای طرح رعد ۱۰ پلیس پیشگیری فاتب در ۴۸ ساعت گذشته را تشریح کرد و به شناسایی و انهدام ۷۷ باند سارق ، قاچاقچی موادمخدر و جاعل اسناد دولتی اشاره کرد.

خبرگزاری فارس: سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه نمایش دستاوردهای طرح رعد ۱۰ پلیس پیشگیری پایتخت در جمع خبرنگاران، به نتایج این طرح پرداخت و اظهار داشت: اولین طرح سال ۹۷ و دهمین طرح پلیس پیشگیری فاتب در ۴۸ ساعت گذشته در پایتخت به مرحله اجرا درآمد.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: با بهره‌گیری از تمام توان کلانتری‌ها و پلیس‌های پیشگیری، واحدهای تجسس کلانتری و واحدهای مبارزه با مواد مخدر همکاران من توانستند ۳۳۱ مخفیگاه سارقان، مال‌خران و قاچاقچیان مواد مخدر را تحت کنترل، شناسایی و بازدید خود درآوردند.

این مقام ارشد پلیس تهران اعلام کرد: در این مرحله ۵۹۷ سارق و مال‌خر دستگیر شدند.

وی به شناسایی و انهدام ۷۷ باند در طرح رعد ۱۰ اشاره و بیان داشت: ۸ باند سارقان منزل، ۴ باند سارق مغازه، ۵ باند سارق خودرو، ۲۰ باند سارقان لوازم خودرو، ۵ باند قاچاقچیان خرده‌فروش، یک باند جاعل اسناد و مدارک دولتی، ۱۵ باند سارق اماکن خصوصی، ۱۸ باند قاچاقچیان موادمخدر و ۷ باند سارقان کشرو و فروشندگان مشروبات الکلی در این مرحله شناسایی و متلاشی شدند.

وی گفت:‌در رعد ۱۰، ۲۷۰ دستگاه خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه کشف و ضبط شد؛ ۲۳۷۱ قلم اموال مسروقه نیز کشف شد که شامل ۳۵۱ دستگاه تلفن همراه،‌۴۶۳ دستگاه ضبط خودرو، ۱۹۸ دستگاه باند خودرو، ۱۰۱ دستگاه باطری، ۱۰۰ حلقه لاستیک و ۱۰۸۹ قلم سایر اقلام مسروقه بوده است.

وی به دستگیری ۲۷۷ خرده‌فروش مواد مخدر در این طرح اشاره و اعلام کرد: ۶۱ هزار و ۷۶۴ قلم انواع کالای قاچاق کشف شد که شامل داروهای غیرمجاز، انواع پارچه، لوازم پزشکی، مشروبات الکلی و لوازم خارجی بوده‌اند.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت به کشف ۱۱ هزار و ۵۰۹ حلقه سی‌دی مستهجن غیراخلاقی پرداخت گفت: ۷ قبضه سلاح جنگی، ۳ قبضه سلاح شکاری و ۵۸ قبضه سلاح سرد نیز از دستگیرشدگان کشف وضبط شد.

وی ارزش ریالی اموال قاچاق مکشوفه را ۵ میلیارد تومان و ارزش ریالی اموال مکشوفه مسروقه را ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد کرد.

سردار رحیمی در خصوص چگونگی رساندن اموال مسروقه به مال‌باختگان اعلام کرد: تعدادی از مالباختگان سارق را شناسایی و به پلیس اعلام می‌کنند که در همان مراحل دستگیری اموال سرقتی خود را تحویل می‌گیرند؛ یکسری مالباختگان را نیز سارق معرفی می‌کنند که اموال نیز به آنها تحویل داده می‌شود؛ اما مابقی اموال که بلاصاحب است در گنجینه پلیس آگاهی مرکز قرار می‌گیرد و پلیس آمادگی تحویل این اجناس به مالباختگان را دارد.

وی تأکید کرد: تلاش پلیس این است که اموال مسروقه را مالباختگان بازگرداند.

وی با اعلام این مطلب که تعدادی از دستگیرشدگان سابقه‌دار هستند و تعداد کمی خانم هم به عنوان همدست در بین دستگیرشدگان حضور دارند به عملکرد باند جاعلان اسناد پرداخت و خاطرنشان کرد:‌این افراد به صورت ظریف و دقیق تمام اسناد حتی سندهای تخصصی را جعل می‌کردند،‌مجوز آزادی زندانیان را نیز توانسته بودند جعل کنند.

وی گفت: باند جعل اسناد ۶ نفر بودند که در بحث توزیع مشروبات الکلی دست داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج