جاباما
۷۰۹۲۵۲
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

رژیم صهیونیستی درپی ایجاد شهرکی به نام ترامپ

رژیم صهیونیستی قصد دارد منطقه ای ویژه در قدس که احتمالا «شهرک ترامپ» نامگذاری شود، برای سفارتخانه های کشورهای دیگر ایجاد کند.

خبرگزاری ایرنا: رژیم صهیونیستی قصد دارد منطقه ای ویژه در قدس که احتمالا «شهرک ترامپ» نامگذاری شود، برای سفارتخانه های کشورهای دیگر ایجاد کند.

«یوآف گالانت» وزیر عمران رژیم صهیونیستی در گفت و گو با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست از ایجاد منطقه ای ویژه در قدس برای سفارتخانه های کشورها خبر داد.

گالانت گفت که دستورات لازم برای ایجاد چنین شهرکی صادر شده و احتمال دارد به دلیل ابتکار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، این منطقه «شهرک ترامپ» نامیده شود.

وی مناطق مجاور ورودی شهر قدس در نزدیکی بزرگراه تل آویو-قدس را که در جنوب غرب این شهر واقع شده، محل احتمالی احداث این شهرک عنوان کرد.

این اولین بار نیست که منطقه ای در فلسطین اشغالی به نام ترامپ ثبت می شود. پیشتر نیز «اسرائیل کاتص» وزیر ترابری رژیم صهیونیستی وعده داده بود که یک ایستگاه مترو که قرار است در نزدیک دیوار غربی ایجاد شود، به نام ترامپ نامگذاری خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا ۱۵ آذرماه سال گذشته در یک سخنرانی تصمیم جنجالی خود مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

ترامپ در این سخنرانی همچنین دستور داد که سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی که در حال حاضر در تل آویو است به قدس منتقل شود.

با این وجود، مایک پنس معاون ترامپ گفته بود که این اتفاق دست کم تا پایان سال ۲۰۱۹ روی نخواهد داد اما هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که سفارت جدید کشورش در فلسطین اشغالی ۱۴ ما مه (۲۴ اردیبهشت ۹۷) درشهر قدس افتتاح خواهد شد.

درپی این تصمیم ترامپ، شورای امنیت سازمان ملل در نشستی به قطعنامه پیشنهادی مصر رای به لغو این تصمیم ترامپ داد اما با وجود تایید همه ۱۴ عضو دیگر این شورا، آمریکا آن را وتو کرد.

پس از وتوی آمریکا سازمان ملل در اقدامی دیگر قطعنامه مزبور را در مجمع عمومی خود به رای گذاشت که با موافقت ۱۲۸ کشور جهان تصویب شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درک می کنید که جهان انگار داره به نقطه فروپاشی می رسه؟ بعید می دونم درک کنید چون اکثرا امریکا پرست هستید .رژیمی هفتاد ساله در این منطقه شرارت تولید میکنه و هر کاری که برای بقیه ممنوعه براحتی انجام میده و کسی جلودارش نیست .حالا هم باز میخوان ایران رو تحریم کنند .یعنی هیچ امیدی به این جهان نیست .لجنزار کامل

    • بدون نام

      خیلی قشنگه این حرکات . احترام ب انسانها در همه جا پسندیده ست

    • بدون نام

      افتخار میکنم ک امریکا پرستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج