۷۰۹۶۰۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چرا گوشی‌ های چینی ارزان‌ قیمت هستند؟

گوشی‌ های چینی با با قیمت مناسب و امکانات خوبشان در حال تسخیر دنیای گوشی‌های هوشمند هستند و این روزها نام بسیاری از این گوشی های چینی در لیست برترین گوشی‌های جهان جای می‌گیرد.

وب سایت دیجی رو : گوشی‌ های چینی با با قیمت مناسب و امکانات خوبشان در حال تسخیر دنیای گوشی‌های هوشمند هستند و این روزها نام بسیاری از این گوشی های چینی در لیست برترین گوشی‌های جهان جای می‌گیرد. اگر تجربه‌ی کار با یک گوشی چینی را داشته باشید، به طور حتم از کارکرد در برابر قیمت کم آن شگفت‌زده شده‌اید. اما مگر کمپانی‌های چینی سازمان‌های خیریه‌اند که چنین گوشی‌هایی را با قیمت بسیار کم به بازار عرضه می‌کنند؟ یا اینکه قضیه چیز دیگری است؟ در ادامه به بررسی دلایل این موضوع می‌پردازیم. با دیجی رو همراه باشید.

نیروی کار ارزان

چرا گوشی‌ های چینی ارزان‌ قیمت هستند؟

یکی از شناخته‌شده‌ترین دلایل برای قیمت ارزان گوشی‌های چینی هزینه‌ی کم نیروی کار در این کشور است. کشور چین یکی از ارزان‌ترین کشورها از نظر هزینه‌ی نیروی کار است و همین نیز دلیل آن شده که بسیاری از کمپانی‌ها محصولات خود را در این کشور تولید کنند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز همین هجوم کمپانی‌های آمریکایی به چین برای تولید ارزان‌تر محصولات‌شان را دلیل آمار بالای بیکاری در آمریکا می‌داند و می‌خواهد با آن مقابله کند.

علاوه بر این، تولیدکنندگان چینی گوشی‌های هوشمند از جمله شیائومی، وان پلاس، هواوی و میزو بازار محلی را نیز در دست خود دارند که باعث می‌شود برخلاف کمپانی‌هایی همچون اپل، سامسونگ و اچ‌تی‌سی در هزینه‌ی حمل و نقل‌شان صرفه‌جویی شود. این صرفه‌جویی در هزینه روی قیمت تمام شده‌ی گوشی برای مصرف‌کننده تاثیر می‌گذارد.چرا گوشی‌ های چینی ارزان‌ قیمت هستند؟

نوآورانه اما معمولا غیر انقلابی

یکی دیگر از دلایل ارزان بودن گوشی‌های چینی این است که تولیدکنندگان چینی معمولا گوشی‌های خود را به آخرین و بهترین سخت‌افزارهای ممکن مجهز نمی‌کنند. هدف این تولیدکنندگان بیش از هر چیزی ایجاد تعادل بین قیمت و کارکرد گوشی هوشمند است که البته حرکتی هوشمندانه است. اگر به مشخصات گوشی‌های هوشمند چینی توجه کرده باشید متوجه شده‌اید که معمولا این گوشی‌ها، مجهز به امکانات سخت‌افزاری بسیار خوبی هستند و در حین حال قیمت‌شان نیز بسیار پایین است، برای مثال گوشی‌ای با مشخصات سخت‌افزاری بسیار نزدیک به گلکسی A۳ سامسونگ، قیمتی به مراتب پایین‌تر از گوشی سامسونگ دارد.

دلیل این اتفاق این است که سامسونگ از سخت‌افزارهای اختصاصی خود که هزینه‌ی زیادی صرف تولید آنها کرده، استفاده می‌کند که گاهی کیفیت‌شان نیز بهتر است. حتی بعضی از گوشی های چینی می توانند به رقابت با برترین ها بپردازند، اما قیمت آنها به هیچ وجه مانند میان رده ها ارزان نیست! برای مثال شیائومی می میکس ۲ اس یا هواوی پی ۲۰ پرو از بهترین گوشی های بازار به شمار می روند که قیمت‌شان مانند دیگر پرچمداران به حدود ۸۰۰ دلار می‌رسد!

در خیلی از موارد شاهد این هستیم که تولیدکنندگان چینی پردازنده‌های Mediatek را برای گوشی‌های هوشمند خود انتخاب می‌کنند، که معمولا به پای اسنپدراگون و یا اگزینوس سامسونگ نمی‌رسند، اما عملکرد خوبی دارند و بسیار ارزان‌ترند. علاوه بر این مدیاتک خود یک تولید‌کننده چینی- تایوانی به شمار می‌رود که روی قیمت تمام‌شده‌ی این پردازنده‌هاتاثیر می‌گذارد،هواوی نیز از پردانده های اختصاصی خود استفاده می کند که در کشور خود یعنی چین تولید می‌شود.

خیلی از این تولیدکنندگان چینی نیز سنسورهای سونی را برای دوربین گوشی‌های هوشمند خود انتخاب می‌کنند، چون همانند مدیاتک، تهیه‌ی قطعه از این کمپانی ژاپنی نیز برایشان هزینه‌ی کمتری دارد. اما سامسونگ خود تولید سنسورهای گوشی های خود را برعهده دارد یا اپل بهترین سنسور موجود رای به سونی و سامسونگ سفارش می‌دهد! همین کارها باعث به وجود آمدن تعادلی بین قیمت و کارایی گوشی‌های چینی می‌شوند.چرا گوشی‌ های چینی ارزان‌ قیمت هستند؟

تمرکز روی فروش آنلاین

فروش آنلاین، اولویت فروش تولیدکنندگان چینی است. کمپانی‌هایی همچون اپل یا سامسونگ مبالغ زیادی را صرف ساختن فروشگاه‌های فیزیکی در نقاط مختلف کرده‌اند و این مبالغ نیز باید از جایی تامین شوند. برای مثال وقتی کسی گوشی گلکسی سامسونگ را می‌خرد نه تنها در حال پرداخت پول برای خود گوشی است، بلکه در حال پرداخت هزینه‌های توزیع و هزینه‌های اجرایی فروشگاه نیز هست. گوشی‌های چینی به این دلیل ارزان‌ترند که مانند برندهایی که فروشگاه‌های فیزیکی دارند، مبالغ اضافه‌ای به خاطر توزیع و هزینه‌های اجرایی از مصرف‌کننده دریافت نمی‌کنند.

چرا گوشی‌ های چینی ارزان‌ قیمت هستند؟

بازاریابی ارزان

آخرین ویدیوی پیش‌نمایش گوشی جدید سامسونگ را دیده‌اید؟ از پیشنهاد همکاری اخیر دو شرکت معروف گوشی‌های هوشمند خبردار شده‌اید؟ خبری شنیده‌اید که قرار است گوشی جدید مورد علاقه‌تان در یکی از فیلم‌های سینمایی مورد استفاده قرار گیرد؟‌ همه‌ی این‌ها هزینه‌هایی دارند و هزینه‌ی آن‌ها را نیز شما مصرف‌کننده‌ی نهایی پرداخت مییکنید!

از طرف دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌توانند ابزارهای بازاریابی بسیار ارزان‌تر و موثری باشند. امکانش هست که چنین تبلیغاتی از راه شبکه‌های اجتماعی توجه کسی را که به گوشی ارزان و خوبی نیاز دارد جلب کند. اگر گوشی هوشمندی می‌خواهید که دوست ندارید هزینه‌ی تبلیغاتش را نیز پرداخت کنید یک گوشی هوشمند چینی بخرید.چرا گوشی‌ های چینی ارزان‌ قیمت هستند؟

چرا گوشی‌ های چینی ارزان‌ قیمت هستند؟

تولید محدود

یکی از تکنیک‌های فروش که در چین نیز بسیار خوب عمل می‌کند، ایجاد تقاضا برای محصول است. اگر مردم فکر کنند که گوشی خاصی ممکن است تمام شود تمایل‌شان برای خرید آن بیشتر می‌شود. تولیدکنندگان چینی نیز این را می‌دانند و تعداد محدودی از هر گوشی را تولید می‌کنند. فروش اولیه گوشی‌های شیاومی و یا وان پلاس معمولا در عرض چند ثانیه به اتمام می‌رسد!

فروش لوازم جانبی

تولیدکنندگان چینی معمولاً حاشیه‌ی سود کمی از گوشی‌های هوشمند خود دارند و معمولاً سعی می‌کنند این حاشیه سود کم را با فروش لوازم جانبی جبران کنند. یکی از رایج‌ترین نمونه‌های لوازم جانبی کاورهای گوشی هستند اما بعضی از تولیدکنندگان همچون شیاومی به فروش کفش و دمپایی نیز می‌پردازند.

تصور کنید که این امکان وجود داشت اس ۹ سامسونگ فقط ۵۰۰ دلار قیمت داشت و سامسونگ می‌توانست سود خود را از فروش کفش به دست مآورد؟ البته که چنین حرفی شبیه به شوخی می‌ماند اما این اتفاق نیز یکی از دلایلی است که تولیدکنندگان چینی قادر به تولید گوشی‌هایی این چنین ارزان هستند.چرا گوشی‌ های چینی ارزان‌ قیمت هستند؟

آیا این دلایل روی کیفیت گوشی نیز تاثیر می‌گذارند؟

تا چند سال قبل دیدگاه رایج در مورد گوشی‌های هوشمند چینی این بود که محصولاتی بی‌کیفیت‌اند. درست است که بعضی از این گوشی‌ها با بهترین و جدیدترین مواد و سخت‌افزارها ساخته نمی‌شوند، اما در ساخت آن‌ها از مواد و سخت‌افزارهای با کیفیت پایین نیز استفاده نشده است. این روزها می‌توانیم شاهد گوشی‌های هوشمند چینی باشیم که بدنه‌ی آلمینیومی و قابلیت های بالایی دارند و قیمت‌شان نیز کمتر از ۲۵۰ دلار است. پرچمدارانی نیز از تعدادی کمپانی چینی معرفی شده که روند ساخت گوشی ها را تغییر داده‌ است!

چرا گوشی‌ های چینی ارزان‌ قیمت هستند؟

البته گوشی های چینی در هر کشور نقاط ضعف مخصوص خود را نیز دارند. در بسیاری از موارد پوسته‌ی اندرویدشان بسیار بد است و بسیاری از این گوشی‌ها نیز دیر به دیر به روز می‌شوند یا اصلا نمی شوند! یا خدمات پس از فروش خوبی در بعضی از کشورها ندارند! اما با این حال اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی صرف گوشی هوشمند خود کنید، شاید یکی از گزینه‌های پیش روی شما توجه به گوشی‌های هوشمند چینی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج