۷۰۹۷۵۲
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

سالن مجمع تشخیص عوض شد، احمدی‌نژاد نه!

محمود احمدی‌نژاد به جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت؛ محل برگزاری جلسات مجمع عوض شد اما احمدی‌نژاد عوض نشد. روسای جمهور و قوه قضائیه غایب جلسه بودند.

روزنامه آرمان: محمود احمدی‌نژاد به جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت؛ محل برگزاری جلسات مجمع عوض شد اما احمدی‌نژاد عوض نشد. روسای جمهور و قوه قضائیه غایب جلسه بودند.

در نشست دیروز طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳۵۳ قانون آیین دادرسی کیفری، اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در خصوص انتشار جریان محاکمه و ذکر نام متهمان در جرائم موضوع ماده (۳۶) قانون مجازات اسلامی مطرح گردید. بر اساس این گزارش پس از اعلام نظر کارشناسی کمیسیون حقوقی مجمع، نظرات مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و دولت مطرح شد و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بحث و بررسی نظر شورای نگهبان مبنی بر مغایرت مصوبه مجلس با اصل یکصدوشصت‌وپنجم قانون اساسی را تایید کردند.

احمدی‌نژاد، کمی فعال‌تر

سال گذشته علی احمدی رئیس کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دفتر مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با ایسنا از رفتارهای احمدی‎نژاد در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام سخن گفته بود. وی در پاسخ به این سوال که روند فعالیت احمدی‌نژاد در مجمع چگونه است گفته بود: قبل از شروع دوره جدید، غالبا مشی آقای احمدی‌نژاد در جلسات مجمع سکوت بود یا حضور و بروز فعالی در مباحث صحن مجمع تشخیص مصلحت نداشت، به جلسات می‌آمد و به مباحث گوش می‌داد اما نه در کمیسیون‌ها و نه در صحن مجمع فعال نبود. اما در دوره جدید با ریاست آقای شاهرودی، در صحن مجمع بیشتر به مباحث ورود می‌کند و فعالیت بیشتری در کمیسیون‌ها دارد. احمدی در خصوص محل قرار گرفتن اعضای مجمع اینطور توضیح می‌دهد: جز ۶ صندلی مربوط به رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سران سه قوه و رئیس مجلس خبرگان رهبری قطعا ترتیب و چینش نشستن بقیه اعضا تصادفی است. اعضای مجمع همه از طرف مقام معظم رهبری حکم دارند و همه در عضویت مجمع تشخیص مصلحت یکسان هستند، هر کسی زودتر بیاید و روی یک صندلی بنشیند، نفر بعد جای دیگری می‌نشیند. مثل مجلس نیست که صندلی‌ها هر ۶ ماه قرعه‌کشی شود و صندلی هر نماینده مشخص باشد.

متفاوت در مجمع!

علی احمدی درباره احمدی‌نژاد در مجمع و خارج از مجمع تشخیص مصلحت توضیح می‌دهد: باید بین آقای احمدی‌نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و ورودش به موضوعات حاضر در دستورکار صحن مجمع با آقای احمدی‌نژادی، که در بیرون مواضعی را اتخاذ می‌کند، تفکیک قائل بود. موضوعاتی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح می‌شود، حالت تقابلی ندارد؛ همه اعضا بر دستور جلسه متمرکز هستند و چون زمان کم است موافقان و مخالفان نظر خود را درباره موضوع بیان می‌کنند. بنابراین با توجه به فضای جلسه، موضوعات متفرقه یا مواجهه کلامی بین افراد ایجاد نمی‌شود یا خیلی کم مطرح می‌شود. البته صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام محل تضارب آراست تا بهترین راهکار برای موضوع مورد بحث تصمیم‌گیری شود. بنابراین راه‌حل‌ها و راهکارهای مختلفی بیان و بعد از طرح همه دیدگاه‌ها، جمع‌بندی انجام می‌شود. نکته جالب آنکه در مجمع گاهی دو فرد با دو دیدگاه کاملا متفاوت به‌لحاظ سیاسی روی یک موضوع کارشناسی اتفاق نظر پیدا می‌کنند.

البته تفاوت دیدگاه‌های اعضا درباره گزارشات پیش از ورود به دستور در موضوعات امنیتی، سیاست خارجی و... مشهود است. احمدی در خصوص واکنش دیگر اعضای مجمع به اتفاق بست نشینی و هیاهوی پیرامون آن می‌گوید: در موضوع بست نشینی و مواضع اخیر آقای احمدی‌نژاد، من از هیچ ‌عضو مجمع نشنیدم که مواضع او را تایید کند اما برعکس دیدم برخی اعضا مواضعی در نقد عمل او داشتند. حتی آقای احمد توکلی در جلسه مجمع به سخنان اخیر آقای احمدی‌نژاد واکنش نشان داد و قطعا انتظار داشت دیگر اعضای مجمع این موضع‌گیری را پیگیری کنند. اما با وجود اینکه مواضع بیرونی آقای احمدی‌نژاد مورد تایید کلیت مجمع تشخیص و اکثریت اعضای آن نیست، شاید بنا به مصلحتی این مساله پیگیری نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد جعفری

      با اینهمه افتضاح کاری چطور روش میشه بیاد توی جلسات یا کلا توی جامعه

    • بهار

      باسلام:بهتر است آقای توکلی درباره مدرک فوق لیسانس ودکترای خود که با نداشتن مدرک لیسانس اخذ کرده است هم نقدی بزنند تاشاید در مجمع رسیدگی شود!!!کسی که قانون مسلم کشورخودوهمه کشورها را در امری واحد زیر پا می گذارد نمی تواند درباره بست نشینی که یه امر تاریخی ودینی می باشد نظری دهد اگرچه درمنطق ما همه دارای آزادی بیان هستند اگر اینطور نبود شخصی مثل آقای توکلی با مدرک غیرقانونی وگرفتن غیرقانونی حق خانواده در
      زمان تحصیلش درخارج از کشور،نمی توانست براحتی اظهارنظرکند!!.... شاید جوابی برای عملکردشان ندارند....اما موارد نگاشته در صفحه برترین ها(فوق الذکر درمقاله) چه ربطی به آقای دکتر احمدی نژاد داشت؟؟؟!!! امیدداریم در بهار همگی ازخواب غفلت بیدار شوند..آمین(وامیدورام متن نوشته شده، توسط برترین ها درحضور دوستان وکیل واستادم بطورکامل روءیت شود..)

    • بدون نام

      احمدی نزاد حرف دل ملت را می زند حالا میخواد بعضی ها خوششان بیاد یا نیاد او یکی از یکانه مرد انقلانی ایران است او افتخار و امید اینده ملت است شماها هم هر چی میحواد بگین

    • بدون نام

      احمدی نژاد مردی هست که مثل اون ملت نخواهد دید همه ملت هم طرفدارشن همه ملت درود به احمدی نژاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه ملت رو جمع نبند فقط نظر خود تو بگو چون ما طرفدارش نیستیم یموقع فکر هم نکنی طرفدار حسن کلید هستم

    • بدون نام

      خیلی پررو ست با اون گندی که تو هشت سال زده و از همه نظر خرابکاری کرده حالا هم که به جای شرمندگی ...

    • بدون نام

      واقعا" که قحط الرجاله تو این مملکت
      که اگر نبود وضع و روزگار مردم بهتر بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج