۷۰۹۸۸۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

طنز؛ ضربه مغزی، علت ۴۵ درصد مرگ و میر‌ها

عليرضا لبش در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: در خبرها آمده است ضربه مغزی علت ۴۵ درصد مرگ و میرها در ایران است.

عليرضا لبش در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: در خبرها آمده است ضربه مغزی علت ۴۵ درصد مرگ و میرها در ایران است.

من هم اول از این آمار تعجب کردم ولی وقتی بیشتر فکر کردم، دیدم که خیلی هم دور از واقعیت نیست.

شما تصور کنید صبح از خواب بیدار می شوید و برای خریدن یک کیلو گوشت گوسفندی به در قصابی می‌روید. وقتی قیمت گوشت را می‌شنوید از کوره در می‌روید و با قصاب دست به یقه می‌شوید. قصاب اما داخل کوره می‌ماند و با شقه گوسفندی می‌زند وسط فرق سر شما و شما ضربه مغزی می‌شوید. قصاب هم بعدش می‌نشیند و های‌های گریه می‌کند. نه به خاطر اینکه به قناری کوچکی دل بسته است بلکه به خاطر اینکه یک شقه گوشت را از دست داده است.

حالا تصور کنید صبح از خانه بیرون نرفتید. ظهر از خانه بیرون می‌روید و می‌بینید که یک بویی از خانه همسایه می‌آید که خیلی آشناست. فکر می‌کنید اسفند دود کرده‌اند. با حسن نیت می‌روید در خانه‌شان را می‌زنید تا معاشرتی بکنید. همسایه جلوی در می‌آید و می‌گوید: برو آقا جان، خدا روزی‌ات را جای دیگری حواله کند. ما روی گل هستیم. شما هم می‌گویید: من هم آمده‌ام روی گل شما را ببویم. همسایه هم می‌گذارد شما روی گلش را ببویید و به شما می‌گوید که دفعه بعد برای این کار باید زنگ بزنید به ساقی و بیخودی در خانه مردم را نزنید. شما که زیادی روی گل همسایه را بوییده‌اید و تعادل کافی ندارید، سرتان گیج می‌رود و از پله‌ها می‌افتید و ضربه مغزی می‌شوید.

حالا تصور کنید ظهر از خانه بیرون نرفتید و عصر از خانه بیرون می‌زنید. به سمت ورزشگاه می‌روید تا در جشن قهرمانی تیم محبوب‌تان شرکت کنید. در ورزشگاه کنار چند آقا با ریش و سبیل فراوان می‌نشینید. آن‌ها مرتب از خودشان سلفی می‌اندازند و شما هم آن وسط لبخند می‌زنید. بعد از بازی می‌خواهید از در ورزشگاه بیرون بروید که پلیس جلوی شما را می‌گیرد و می‌گوید: «خانم از این طرف لطفا». شما هر چه می‌خواهید ثابت کنید که اصلا خانم نیستید به گوش‌شان نمی‌رود. سر آخر آن چند نفری که در ورزشگاه با هم سلفی گرفته بودید را در ون پلیس مشاهده می‌کنید که دارند ریش و سبیل خود را می‌کنند. یکی هم می‌خواهد ریش و سبیل شما را بکند که در حین این کش و قوس‌ها، شما موفق می‌شوید از ون خارج شده و فرار کنید اما با یک موتوری تصادف می‌کنید و ضربه‌ مغزی می‌شوید. حالا تصور کنید عصر از خانه بیرون نرفتید و شب از خانه بیرون می‌روید، با دوست‌تان در کافی‌شاپ قرار می‌گذارید. کافه‌چی برای‌تان شیرقهوه می‌آورد. رنگش بسیار زیباست. یک جرعه از آن سر می‌کشید. مزه گِل می‌دهد. کافه‌چی را صدا می‌زنید و سرش داد می‌زنید. کافه‌چی می‌گوید: این آب اهواز است. خواستم بفهمید هموطنان‌مان در اهواز چه آبی می‌نوشند. شما می‌گویید: واقعا لازم بود این‌قدر غلیظ با آن‌ها همدردی کنیم؟ که ناگهان دوست‌تان با ته کفشش به مغز شما می‌کوبد و شما ضربه مغزی می‌شوید. بعد رو به کافه‌چی می‌گوید: «بهتر که ضربه مغزی شد، مرتیکه نفهمِ بی‌احساسِ همذات نپندار».

حالا تصور کنید کلا از خانه بیرون نروید. بخواهید با دوستان‌تان از طریق تلگرام ارتباط برقرار کنید و تلگرام مدام فیلتر شود و از فیلتر خارج شود. یکی از اعضای خانواده از این وضعیت ناراضی شود و گوشی‌اش را پرت کند و از قضا گوشی با سر بی‌موی شما اصابت کند و ضربه مغزی شوید.

حالا دیدید احتمال اینکه در یک روز در اثر ضربه مغزی دچار مرگ و میر شوید دقیقا ۴۵ درصد است؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این طنز های تلخ برای اصلاح جامعه هست .
      ولی واقعیت زهری است جامعه باید بنوشد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج