۷۱۰۴۲۶
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

تکذیب ادعای سونامی سرطان در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هر سال ۱۱۲ هزار مورد جدید سرطان در کشور داریم گفت: ادعای سونامی سرطان در ایران و شیوع خیلی بالای آن غلط و نادرست است.

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هر سال ۱۱۲ هزار مورد جدید سرطان در کشور داریم گفت: ادعای سونامی سرطان در ایران و شیوع خیلی بالای آن غلط و نادرست است.

ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با آمار سرطان در ایران و جهان اظهار داشت: سرطان جزء ۶ عامل اصلی سال‌های اصلی از دست رفته عمر به شما رمی‌ورد و هر سال از هر ۱۰۰ هزار ایرانی مبتلا به سرطان ۱۴۳ مورد جدید اضافه می‌شود و به عبارتی ۱۱۲ هزار مورد جدید سرطان داریم.

وی افزود: میانگین بروز سرطان در میانگین جهانی ۱۸۲ در ۱۰۰ هزار بوده که این رقم در ایران ۱۴۳ در ۱۰۰ هزار بوده و یعنی کمتر از متوسط جهانی است؛ همچنین متوسط بروز نرخ سرطان در ترکیه ۲۰۵ در ۱۰۰ هزار، اروپا ۲۶۸ در ۱۰۰ هزار و آمریکا ۳۱۸ در ۱۰۰ هزار است.

* تکذیب ادعای سونامی سرطان در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ادعای سونامی سرطان در ایران و شیوع خیلی بالای آن غلط و نادرست است گفت: در سال ۲۰۱۵ در دنیا ۱۷ میلیون مورد جدید سرطان گزارش شد که ۸ میلیون آن منجر به مرگ شد؛ البته در کشورهای مختلف از جمله ایران میزان بروز و شیوع در حال افزایش بوده که از دلایل عمده آن افزایش جمعیت است.

حریرچی بیان داشت: از دیگر دلیل افزایش شیوع این مساله سن متوسط در کشورها بیشتر شده و به دلیل افزایش تعداد افراد کهنسال و میانسال همچنین بیشتر شدن عوامل خطر( شهرنشینی و سبک زندگی غربی) همچنین افزایش طول عمر افراد مبتلا به سرطان بوده است.

* سرطان عامل 14.9 درصد مرگ و میرهای کشور در سال 95

وی با بیان اینکه در سال ۹۵، ۳۶۹ هزار مرگ در کشور گزارش شد که ۵۴ هزار و ۸۰۰ مورد آن مربوط به سرطان‌ها بود و درواقع ۱۴.۹ درصد موارد مرگ و میر را سرطان‌ها تشکیل می‌داد.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: میزان بروز و مرگ و میر ناشی از سرطان در ۲۵ سال گذشته افزایش یافته ولی نکته مهم و درخشان طبق گزارش‌های رسمی سازمان بهداشت جهانی، آژانس بین‌المللی سرطان و دانشگاه واشنگتن مرگ و میر ناشی از سرطان از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۱۵، ۷ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: این مساله موفقیت‌های نظام سلام را با همکاری نظام‌های مرتبط نشان می‌دهد و موید پیشرفت شاخص‌های بهداشتی و درمان در کشورها است.

* شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان و مردان

حریرچی درمورد شایع‌ترین سرطان زنان و مردان گفت: در زنان سرطان سینه، روده بزرگ و تیروئید و در مردان معده، پروستات، روده بزرگ و مثانه شایع‌ترین سرطان است. همچنین کشنده‌ترین سرطان‌ها مربوط به سرطان معده،‌روده، لوسمی، مری، روده بزرگ،‌مغز و اعصاب مرکزی بوده است.

* پزشکان درخواست تکرار آزمایش نکنند

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه برخی از پزشکان درخواست تکرار یک آزمایش‌، سی‌تی‌اسکن و عکس را به دلیل عدم کیفیت برای بیماران می‌کنند گفت: این مساله مشکل‌زا بوده و برای بیمه‌ها، بیمار و کل نظام سلامت هزینه مازاد ایجاد می‌کند از طرفی همه مراکز پاراکلینیکی مدعی هستند که کیفیت کارشان خوب است پس پزشکان نیز این مساله را قبول کنند.

وی اضافه کرد: اگر مشکلی در این زمینه باشد بیمار، پزشک و ارائه کننده خدمات باید آن را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند تا ناظرین آن را رسیدگی و با کمک و آموزش آن را حل کنند.

* پذیرش 3400 دستیار تخصصی در سال جاری

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون پذیرش دستیار تخصصی گفت: پنج‌شنبه هفته گذشته این امتحان برگزار شدو ۳۴۰۰ نفر در این زمینه پذیرش می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۸۵۰ متخصص داریم که ۸.۵ درصد به این توان تخصصی اضافه می‌شود و در واقع به ازای هر ۱۱ نفر یکی هر سال افزوده خواهد شد.

حریرچی گفت: این آزمون در ۲۸ رشته تخصصی و ۴۷۷ رشته محل برگزار شد و بیش از ۱۴ هزار و ۳۹۶ نفر در آن شرکت کردند که اکثر آنها زنان و کمتر مردان بودند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با پذیرش این دستیاران مشکل خدمات تخصصی در مناطق محروم کاهش یابد چرا که اکثر این افراد سهمیه مناطق محروم هستند و با تسهیلات نمره انتخاب در مناطق شده و هر کدام برای یک شهر مشخص شده‌اند که بعد از فارغ‌التحصیلی خدمت ارائه دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      تو کشور سیر اخبار حیاتی و واقعی را با عنوان و تیتر تکذیب دنبال کنید

    • بدون نام

      ...خودتان‌چندین‌بارازتلویزیون وروزنامه هااعلام کردیدا

    • بدون نام

      بازم یه عده حرف درآوردن از خودشون

      مگه میشه پارازیت،نیترات،مواد غذای تراریخته،روغن پالم.دار
      بنزین سربی و...

      سرطان گرفت که الان سونامی سرطان داشته باشیم

    • تورج

      سونامی سکته قلبی در جوانان میباشد.

    • سعید

      ایران یعنی تکذیب خخخخخخ

    • بدون نام

      وقتی پالم در لبنیات , نیترات در آب , اسید فولیک در آرد , سرب در برنج , سیترات سدیم در نوشابه ها , هورمون در مرغ ها , ید اتمی در نمک ها (۵۰۰۰برابر مجا()ز و.......... باشه و وزارت بهداشت هم به همه شان سیب سلامت بدهد !!! باید هم تکذیب کند !!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج