۷۱۰۷۰۸
۶ نظر
۵۰۱۲
۶ نظر
۵۰۱۲
پ

اخذ مالیات بر واحدهای مسکونی منتفی شد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اخذ مالیات بر واحدهای مسکونی به دلیل شرایط رکودی عملا منتفی شده است.

خبرگزاری مهر: محمدرضا پورابراهیمی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: هدف ما در مجلس این بود که بحث ایجاد یک بازار مبتنی بر تقاضای غیر منطقی را بتوانیم مدیریت کنیم.

وی افزود: در سال‌هایی که تورم در اقتصاد ایران افزایش پیدا کرده بود یکی از راهکارها برای اینکه بتوانیم کاهش نرخ تورم را در بازار مسکن داشته باشیم از مسیر مالیات بر واحدهای خالی بود که معمولاً در شرایطی کار می‌کند که روند رونق را در اقتصاد کشور را ببینیم و افزایش سطح عمومی قیمت ها را شاهد باشیم.

پورابراهیمی ادامه داد: وقتی اقتصاد کشور دچار یک رکود است و اکنون نرخ بازده بخش مسکن جزو بازدهی‌های منفی محسوب می‌شود موضوع مالیات بر واحدهای مسکونی خالی عملاً منتفی می‌شود. چرا که همه افرادی که قبلا سرمایه گذاری در بخش مسکن را برای انتفاع و نه برای تقاضای واقعی انجام داده بودند به دنبال این هستند که هرچه سریعتر از این واحدها خارج شوند و منابع خود را در بازارهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بنابراین یکی از دلایل عدم انجام این قانون شرایط اقتصادی کشور است، طرح مالیات بر واحدهای مسکونی خالی زمانی کاربرد دارد که شرایط اقتصادی کشور شرایط رونق و به ویژه شرایط تورمی ناشی از بخش مسکن باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل عدم انجام این قانون این است که سازمان امور مالیاتی اعلام کرد شناسایی و اخذ مالیات هزینه بر است و انتفاع ناشی از آن در مقایسه با هزینه‌ها کمتر خواهد بود و عملا تفاوتی که در این حوزه قرار بود اخذ شود برای سازمان امور مالیاتی مقرون به صرفه نبود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بس کنید دیگه این مسخره بازیا رو حالا که به عمل رسیده همشون به چه کنم افتادن خوب معلومه که نمیخوان قانونش تصوبب بشه
      گرفتن مالیات بر واحد خالی تو همه کشورای متمدن هست تا جاییکه حتی تو بعضی از کشورا اگر واحدی تا نصف سال خالی بمونه باید نصف مبلغ خونرو مالیات بدن اونوقت اینا که بلدن به کمتر از ثانیه یارانه طرفو قطع کنن به خاطر خرید خونه یا ماشین نمیتونن واحدای خالیو شناسایی کنن !!@

      واقعا چه فکری راجع به این مردم کردین که اینجوری اراجیف تحوبل میدین این همه واحد خالی اونوقت میگین نمیشه خوب معلومه که بابد از جیب مبارک خودتونم مالیات بره بیرون !

    • بدون نام

      یعنی دولت دست کنه‌توجیب ملت‌

    • رحیم جاوید

      نه جان من بگرد گوشه کنار ببین می توانی این مردم راتلکه کنی فقط دست بگیر دارند .... همه چیز را گران کردید مانده مالیات هوا رو از مردم بگیرید دوتا قبض شهرداری به هر خانه در تهران میدهد در ازای چی هیچی

    • پیری

      توگفتی ماهم باور کردیم تورم وچه چیزای که میگویید اگه راست میگید چرا قسمت مسگن پایین نمیارین

    • بدون نام

      کسی که خانه ای را خالی می گذارد اینقدر تمکن مالی دارد که با مالیات دادن یا ندادن براش فرقی نمی کند و خانه خالی را برای مالیات نمی فروشد

    • بدون نام

      منتفی کردن مالیات از خانه های خالی احمقانه ترین کار ممکن در این بازار مسکن فاجعه بار مملکت هست . وقتی مالک یا فروشنده از نظر مالیات خیالش راحت باشد نه تنها قیمت بالای ملک خود را پائین نمی اورد بلکه ممکن است بالاتر هم ببرد در عوض اخذ مالیات و نگرانی از پرداخت ان دندان طمع از دهان فروشنده های طمع کار را میکشد و حتی برای فروخته شدن ملکش قیمت مناسب و ارزانتری را پیشنهاد میدهد . اتفاقا" سیاست در مالیات در این بازار راکد ملک بهترین روش برای تحرک بخشیدن به ان است نه در زمان رونق . این را سعی کن بفهمی اقای پور ابراهیمی . اینهائی که گفتم نظر جمیع کارشناسان حوزه مسکن و ضاحب نظران هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج