۷۱۱۴۳۵
۸۹ نظر
۵۰۱۵
۸۹ نظر
۵۰۱۵
پ

همه چیز درباره قطع روابط مراکش با ایران

دولت مراکش با متهم کردن ایران به حمایت از گروه «جبهه پولیساریو»، اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرده است. به دنبال این اقدام، امارات، بحرین، قطر و عربستان از مراکش حمایت کردند و ایران و حزب الله هم ادعای مراکش را تکذیب کردند.

برترین ها: دولت مراکش روز سه‌شنبه اعلام کرد تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با ایران گرفته است.

«رویترز» نوشت: مراکش ایران را به حمایت از گروه نظامی-سیاسی «جبهه پولیساریو» متهم کرده است. این گروه برای تسلط بر منطقه مورد مناقشه «صحرای غربی» با دولت مراکش درگیر است.

بنا بر اعلام وزارت خارجه مراکش، سفارت این کشور در تهران تعطیل و از سفیر ایران در مراکش خواسته خواهد شد این کشور را ترک کند.

حمایت امارات و بحرین از تصمیم ضد ایرانی مراکش

خالد بن احمد وزیر خارجه آل خلیفه در واکنش به قطع رابطه مراکش با ایران مدعی شد: بحرین حامی تصمیم مراکش است. ما با مراکش هستیم همانگونه که مراکش همواره با ما است.ما از تصمیم درست مراکش در قطع رابطه با ایران در نتیجه حمایت آن از دشمنان مراکش حمایت می کنیم.

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات نیز ادعا کرد: ما حامی مراکش در موضوعات ملی اش هستیم. ما ضد دخالت های ایران در امور داخلی مراکش هستیم. سیاست ما در حمایت از مراکش است.

ادعای وزیرخارجه مراکش درباره قطع رابطه با ایران

وزیر خارجه مراکش ادعاهایی درباره دلیل قطع رابطه کشورش با ایران مطرح کرد.

"ناصر بوریطه" وزیر خارجه مراکش در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره درباره دلایل قطع رابطه با ایران گفت: ما مستندات حمایت حزب الله از جبهه پولیسارو را به ایران ارائه کردیم، اما ایران پاسخی در این زمینه به ما نداده است. وی افزود: ما روابط خود با ایران را به دلایلی که به امنیت شهروندانمان مربوط می‌شود، قطع کردیم.

بوریطه در ادامه مدعی شد که دیپلمات‌های ایران از جبهه پولیسارو حمایت کردند. وی افزود: ما مستنداتی دال بر حمایت‌های نظامی حزب الله از جبهه پولیسارو در اختیار داریم.

حزب‌الله، ادعا‌های مراکش علیه ایران را رد کرد

حزب الله لبنان ادعاهای مراکش مبنی بر حمایت و آموزش جبهه پولیساریو توسط حزب الله را کاملا تکذیب کرد.

حزب الله آورده است: از اینکه مراکش تحت فشارهای آمریکا، اسرائیل و عربستان متوسل به چنین اتهامات باطلی شده است متاسفیم و بهتر بود دلایل قانع کننده تری برای قطع روابط با ایران می آورد.

مراکش: قطع رابطه با ایران، تصمیمی مستقل بود

«سعدالدین العثمانی»، نخست وزیر مراکش در صفحه «فیسبوک» خود ادعا کرد: «تصمیم مراکش برای قطع رابطه با ایران کاملا مستقل بود و پس از آن اتخاذگردید که ثابت شد تهران به صورت مستقیم یا به واسطه حزب الله لبنان از جدایی طلبان (پولیساریو) حمایت نظامی می کند».

پاسخ جبهه پولیساریو به اتهامات مراکش علیه ایران

جبهه پولیساریو در پی تصمیم مراکش برای قطع رابطه با ایران با ادعای کمک تهران به این جبهه، این اتهام را «ادعایی دروغین» خواند و اعلام کرد این جبهه با ایران همکاری ندارد.

«محمد حداد» سخنگوی جبهه پولیساریو ادعاهای مراکش را در این باره کذب محض خواند و از مقامات رباط (پایتخت مراکش) خواست ادله خود را در این خصوص ارائه کنند.

حداد افزود: رباط با چنین مانورها و فرصت طلبی های سیاسی می خواهد از مذاکره در مورد صحرا که سازمان ملل خواستار آن شده است شانه خالی کند.وی همچنین گفت: پولیساریو مطلقا با ایران و حزب الله ارتباط و تماس نظامی نداشته یا اسلحه دریافت نکرده است.

قطر هم پشت مراکش در آمد!

پس از حکام سعودی، اماراتی و بحرینی نوبت به قطر رسید تا با مقامات مراکش پس از قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران، ابراز همبستگی کند!

وزارت خارجه قطر در بیانه خود تأکید کرده است: احترام به اصول حاکم بر روابط بین الملل که در رأس آن احترام به وحدت اراضی کشورها قرار دارد، امری ضروری است. نباید در امور داخلی دیگران مداخله کرد.

استقبال عربستان از تصمیم ضد ایرانی مراکش

به نقل از النشره، وزارت خارجه عربستان از قطع رابطه مراکش با ایران استقبال کرد.

در بیانیه وزارت خارجه سعودی آمده است که این کشور از تصمیم مراکش در قطع روابط با ایران حمایت می کند.

وزارت خارجه آل سعود آنچه دخالت های ایران در امور داخلی مراکش از طریق حزب الله خوانده شده را محکوم کرد.

ایران، ادعای مراکشی‌ها را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای همکاری سفارت ایران در الجزایر با جبهه پولیساریو را شدیدا تکذیب کرد.

در پی ادعای مقامات مراکشی مبنی بر همکاری ایران با جبهه پولیساریو و تصمیم این کشور به اخراج سفیر ایران در مراکش و تعطیلی سفارت خانه این کشور در ایران به این بهانه، سخنگوی وزارت خارجه در واکنشی همکاری سفارت ایران در الجزایر با این جبهه را تکذیب کرد.

بهرام قاسمی اظهارات منتسب به وزیر امورخارجه کشور مراکش مبنی بر همکاری یکی از دیپلمات‌های ایرانی با جبهه پولیساریو را نادرست و موضوعی خلاف واقع عنوان کرد.

وی همچنین اظهار کرد: همانگونه که در روزهای اخیر و در تماس‌های مقامات دو کشور مطرح شد و مقامات ایرانی این موضوع را کاملا بی اساس و عاری از حقیقت و مردود دانستند، لازم می‌دانیم با صراحت تمام بار دیگر تاکید نمائیم که یکی از مهم‌ترین پایه‌های اساسی و اصولی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در مناسبات خود با سایر دولت‌ها و کشورهای جهان احترام عمیق به حق حاکمیت و امنیت آنان و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها بوده و خواهد بود.

سفر وزیر خارجه مراکش به ایران و دیدار با ظریف

یک منبع آگاه در وزارت خارجه با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه مراکش روز گذشته (سه‌شنبه) برای دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود به تهران سفر کرد، اظهار کرد: در این ملاقات آقای ظریف اتهامات مطرح شده از سوی کشور مراکش مبنی بر حمایت ایران از جبهه پولیساریو را تکذیب کرد.

این منبع آگاه در گفت‌وگویی با بیان اینکه وزیر امور خارجه ضمن تکذیب چنین ادعاهایی، بر احترام ایران بر حاکمیت ملت‌ها و سیاست ایران در عدم مداخله در امور داخلی کشورها تاکید کرد ادامه داد: پس از این دیدار سفیر مراکش در تهران به همراه وزیر خارجه این کشور، تهران را به مقصد مراکش ترک کردند.

این منبع آگاه همچنین با اشاره به برخی از اظهارنظرها مبنی بر اینکه مراکش اعلام کرده سفیر ایران در رباط را اخراج خواهد کرد، تصریح کرد: این موضوع در حالی مطرح می‌شود که سفیر ایران در مراکش به علت پایان مدت ماموریتش در این کشور چند هفته‌ای است به کشور برگشته است.

محمدتقی موید از سال ۱۳۹۳ و بعد از برقراری روابط مجدد بین ایران و مراکش به عنوان سفیر ایران در این کشور شمال آفریقا ماموریتش را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۳۸۷ نیز مراکش به صورت یکجانبه و با طرح این ادعا که کارکنان سفارت ایران در مراکش اقدام به تبلیغ تشیع در این کشور کرده‌اند، روابط خود را با ایران قطع کرد و در سال ۱۳۹۳ بعد از شش سال قطعی روابط، ایران بار دیگر سفیری را عازم مراکش کرد.

الجزائر سفیر مغرب را احضار کرد

وزارت خارجه الجزائر به ادعاهای وزارت خارجه مغرب علیه این کشور و ایران واکنش نشان داد.

وزارت خارجه الجزائر شامگاه چهارشنبه اعلام کرد :« ما همه ادعاهایی را که مغرب برای قطع روابط خود با ایران مطرح کرده و شامل الجزائر نیز می‌شود، رد می‌کنیم»

به گزارش المیادین، وزارت خارجه الجزائر اعلام کرده در واکنش به این ادعاهای مغرب، سفیر این کشور در الجزائر را احضار کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هخامنش سعیدی

      باید تو جام جهانی سوراخ سوراخ کنیمشون تا درس بگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه نکن داداش اینا تو کل دنیا دارن دخالت میکنن و ابعادش کم کم مشخص میشه طی زمان دلایل فیلتر کردن کل انترنت هم همین چیزاست...

      • بدون نام

        با كيا ميشيم يك ملت فرهنگ مردم كشور من رو

      • بدون نام

        تو دنیا ابرو برامون نمونده از بی ابی توکشور از فقر بدبختی پولمون تو چه کشورهایی داره از بین میره تو به فکر جام جهانی هستی

      • بدون نام

        وطن فروش ها چقدر زياد شدن منفي هارو...........

    • بدون نام

      تا باشد چیزکی، مردم نگویند چیزها

    • ع ش

      حالا هی برید از قطر حمایت کنید

      پاسخ ها

      • باران

        این قطر‌هم‌شده‌معما‌این امیرقطرهم سیاست‌باری به هر‌جهت‌هستشششششششششش......

    • اقا لره

      همه بد فقط ما خوب

    • سعید4

      ملت بدبختی هستیم هر روز یه کشور یه خفتی میکنه بارمون


      اینا هم که فقط خوب بلدن تکذیب کنن !!!!!!!!

      توو جام جهانی انتقاممون رو ازشون میگیریم خخخ

    • بدون نام

      چرا همه با ما مشکل دارن کجا اشتباه کردیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست من عربا از قدرت شیعه میترسن
        همشون جیره خور وهابی های عربستان هستن
        قطر هم خوش رقصی میکنه که کارش نداشته باشن

      • بدون نام

        ما که اشتباه نکردیم چون کاره ای نیستیم تو مملکت پست ها بین خودشون تقسیم کردن و قبضه..
        ولی بگو کجای کار اشتباه نکردن...

      • ای خدا

        کجا اشتباه نکرده ايم هر روز يه کشوری از ما فاصله میگیرد يواش يواش عراق و سوریه و لبنان و یمن از ما فاصله میگرید اشتباه این است که مسئولین کشور ما درس عبرت نمیگرند و مردم خودشان را رها کرده اند و افتاده اند دنبال عربها!!!

    • ایرانی

      قطر حرومزاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از حق دفاع کرده.. هیچ کس تو دنیا دخالت و حرکات تروریستی را دوست نداره.. واسه اینه که ما منزوی شدیم

      • بدون نام

        بستگی داره دخالت در چه جهتی باشه آمریکایی! اگه در جهت منافع ارباب آمریکا باشه خعلی هم خوبه ...برده ها هم خوبه که از عقلشون استفاده کنند:)

    • ایمان

      تا کی همه اتفاقات واقعی و کارای خودتون تکذیب میکنید؟ من میدونم هرچی روکه تکذیب میکنید یعنی ۱۰۰٪ درسته . الان تو جام جهانی از ما انتقام میگیرن الان خوب شد؟؟؟

    • قاسم

      وقتی تو همسایگی با یک نفر درگیری تقصیر رو بنداز گردن اون وقتی با دو نفر درگیری تقصیر رو تقصیم کن وقتی با سه نفر درگیری مطمئن باش ایراد از تو بوده و هست ....با کل دنیا درگیریم خدایا خودت بین ما قضاوت کن ........شما رو قسم به اعتقاداتون ول کنید این سوریه و عراق و یمن و لبنان رو اینا به شما وفا نمیکنن چرا که تا به حال نکردن خرجی که برای اینها کردین به ملت میکردین الان تو کل دنیا نمونه بودیم... عجب بابا تا کجا میخوایین پیش برین تا وقتی که تو دنیا تنها بشیم به خدا قسم شدیم چرا سرتون رو کردین تو برف ...

    • بدون نام

      بزار تا میتونن پارس کنن ،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران چه بلایی داره سرت میاد؟؟؟؟

      • بدون نام

        اونا كه پ ندارن

    • بدون نام

      این اقدام مراکش حمایت از عربستان است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا فرضا حمايت از عربستان هست، فرضا ايران دخالتى نداشته، ولى اين حق طبيعى يه كشور هست بنا به مصلحت مردم وكشورشون رابطه شون رو حفظ يا قطع كنند.

    • بدون نام

      خدایا

    • بدون نام

      والا اگه یک کشور اینو میگفت میگفتیم دروغه وقتی با کل دنیا مشکل داریم پس مشکل از خودمونه تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما با کل دنیا مشکل نداریم با آمریکا مشکل داریم لذا اینطور به نظر می رسه که با کل دنیا مشکل داریم چون هنوز دوران استعمارگری و قلدری به پایان نرسیده ... هر کس کمی از سیاست و تقسیم قدرت سر در بیاره این رو می فهمه و درک می کنه ...اگر هم که نمی دونید و درک نمی کنید چرا همیشه در حال اظهار نظر هستید؟ خوب نیست در عین بیسوادی مدام نظر دادن...برید در مورد استقلال و پرسپولیس نظر بدین!

      • امیر

        جدی؟؟؟؟؟ اگه مشکلت اسعماره چرا با استعمار تبت توسط چین و جمهوری چچن توسط روسیه مشکلی نداری؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        بزرگ ترین نوع استعمار رو الان آمریکا داره می کنه یعنی از اول عمرش تا به حال مدام درگیر جنگ و دخالت در کشورهای دیگه بوده .و بارزترین نوع این استعمار هم کمک مداوم به اسرائیل در منطقه خاورمیانه ست که تا امروز منشا مصیبتهای زیادی بوده .قاعدتا انسان اول باید به منطقه خودش بردازه بعد به جاهای دیگه .از عقلت استفاده کن!

      • بدون نام

        جمهوری چچن که کلی از اعضای داعش رو تشکیل میده . داعش رو هم حتما می دونی که ترامپ جون گفت توسط امریکا ایجاد شده ...

    • بدون نام

      شدین گاو پیشونی سفید ، تگذیب میکنید؟؟

    • بدون نام

      مسئولین برن به فکر آبروی رفته شون پیش مردم باسن با قطع کردن تلگرام

    • N

      ما باید تمام کشورهای منطقه رو تصرف کنیم و با تغییر نژاد و زبان آنها برای همیشه خود را راحت کنیم!اول از همه قطر!

    • علی

      سلام، بخدا قطع رابطه با کشورها بخصوص کشور مسلمان خیلی بده، ما چرا هر روز داریم خودمون رو منزوی تر میکنم، انشاءالله که خبر حمایت ایران از پولساریو درست نباشه ولی خدایی اگه کشوری از منافقین حمایت کنه ما بهمون بر نمیخوره؟

    • حسین

      بخدا اون روزی می بینم که اینقدر ضعیف بشیم که این کشور های میکروسکوپی خلیج فارس به ما حمله کنن، فقط هم خودمون مقصریم

    • بدون نام

      چرا تمام دنیا با ما مشکل دارن؟!!!
      حتما مشکل از ماست وگرنه نمیشه که تمام دنیا با هم اشتباه کنن فقط ما درست بگیم
      حتما ی جای کار ما میلنگه ک با تمام دنیا دشمنی داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش فقط یه جای کار ما میلنگید ، همه جای کار دولت و آقازاده ها میلنگه

    • مهدی

      برای کشوری که هر جمعه برای نیمی از کشورهای جهان مرگ میفرستد انتظار دوستی دنیا رو نداشته باشین. ما داریم چوب نادونی و جاهلی خودمونو میخوریم. هر بلایی هم سرمون بیاد حق مونه. با این سیاستی که ما جلو میریم محکوم به فناییم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمریکا و اسرائیل نصف کشورهای جهان هستند؟ اینقدر مغزتون رو در اختیار بی بی سی و من و تو نگذارید .کمی سعی کنید به فکر کردن!!

      • امیر

        پدر کشتگیت با آمریکا دقیقا چیه بگو تا ما هم بدونیم

      • بدون نام

        شما هم این عشق بی پایان و حالت پرستشی که در مورد امریکا دارید رو دقیقا بگین از کجا میاد :)

    • بدون نام

      همه بد هستن فقط ما خوبیم

    • بانو

      همه بدن.ما فقط خوبیم.والااا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظرات شبیه هم پشت سر هم و با هیجان! یه نفر اینو نوشته بقیه تون لایک کنید .ملت شلم شوربای احساسی مغزشسته!

    • بانو

      میترسم خودمونم باخودمون قطع رابطه کنیم

    • بدون نام

      چقدر بدبخت شدیم که کشور جهان سومی با ما قطع رابطه میکنه خاک برسرمون حالا هی از قطر حمایت کنید قطر یکی عین فلسطینو لبنانو عراق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        يجورى ميگى انگار ايران ليگ دسته يك هست، جهان سومى شاخ ودم نداره، ايرانم جزوى از اون هست، والا كه مراكش خيلى توسعه يافته تر از ايرانه

    • بدون نام

      چرا با همه کشورها به مشکل میخوریم؟؟؟؟؟؟
      چرااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      حتما داریم واسه نابودیه خودمون و ایرانمون یه کارهایی تو جهان انجام میدیم که غده سرطانی شدیم تو دنیا...

    • بدون نام

      خوب مرض دارین از قطر مقابل عربستان حمایت میکنین
      هنوز این ها رو نشناختید بخصوص قطری که از مرکش حمایت کرده
      باید پدراینارودربیارید

    • بدون نام

      برید توی جزیره کیش برای قطر سنگ تموم بذارید....

    • علی محمد

      دیپلماسی خنده تحویل بگیر اینم قطر ..

    • بدون نام

      همه دروغ میگن بغیر این مسولین ما و حزب الله لبنان

    • دختر باران

      وایییی...روز ب روز تنهاتر و منزوی تر...اخرش .....

    • یدی

      خیلی بدبخت شدیم .....
      احساس حقارت میکنم وقتی مردم کشورهای دیگه اینجوری دارن راجب ایران و ایرانی فکر میکنن......
      دیگه هیچکس قبولمون نداره
      پناهندگی هم بهمون نمیدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یدی جون جدیدا این اتفاق نیافتاده که .سالهاست سیاست خارجی متفاوت ایران باعث این مساله شده .شماها چرا جوری کامنت می گذارید انگار جدیدا از خواب برخاستید؟ بدم میاد از بیسوادهایی که حافظه شون مثل ماهی می مونه و مدام هم دارند غر می زنند .اه اه اه

    • آرش

      حالا اینقده این کشور وابسته به غرب رو که یه مشت وهابی کله خشک ادارش می کنن نکنین...طوری حرف نزنین که انگار نود درصد مبادلات تجاری و اقتصادیمون با مراکشه...چیه مگه این کشور..

    • مهدی

      روحانی مچکریم

    • بدون نام

      یعنی واقعا این درسته که ایران درامور داخلی تمام کشورها دخالت میکنه؟

    • بدون نام

      زمانی که احمدی نژاد بود اینا نمی کردند درباره ایران حرف بزنند حالا ببین چی شده

    • امیرخانی

      خاک بر سر ما کارمون به جایی رسیده این قبایل تازه به دوران رسیده دارن برا نسل اریایی شاخ میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در ژنتیک مردم ایران میزان زیادی از ژنهای مردم شمال آفریقا یا همون بربرها پیدا شده .آریایی بودن مردم ایران یک افسانه ست

    • A 21

      کشورهای بدردنخور همون بهتر قطع رابطه کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راه نجات اقتصاد ایران همین کشور های بدر نخوره لابد میخوای کالا های ایرانی رو کشور هایی اروپایی بخرن؟

    • بیطرف

      کاش ی روزی رو ببینیم ک بگن ایران نیرو فرستاده ژاپن تا صنعت یاد بگیره یا فرستاده آلمان تا تخصص صنعت رو ببریم بالا تا بهش افتخار کنیم ... اما
      تا به امروز هر چی بوده ما رو متهم میکنن ک رفتیم دخالت تو امور کشورهای دیگه

    • بدون نام

      دیپلماسی عزت
      روحانی مچکریم

    • حمید

      هه
      ,دیگه مونده گینه بیسائو ونزوئلا اینا هم کی قطع رابطه کنن خدا میدونه

    • بدون نام

      چرا مسعولان محترم بررسی نمی کنند که کجای کار وسیاست ما غلط است که خیلی ها با ما قطع ارتباط می کنند

    • بدون نام

      چرابه خودمون اجازه میدیم توی امورداخلی همه کشورهاسرک بکشیم دولت بدادمردم خودمون برسه همه گرسنه هستن

    • حسین

      نمی دانم چرا همه در رابطه با حمایت ایران از تروریست دروغ می گویند طوری صحبت می کنند که انگار ایران اسپانسر جنگ خاورمیانه است وقتی حزب اله تایید نمی کند یعنی دروغ است ازاین شاهد موجه تر

    • بدون نام

      مراکش استارتش رو زد.‌ترامپ‌جان کوتاه بیا جان مادرت

    • بدون نام

      تک و تنها شدیم خخخ امان ....

    • بدون نام

      چراهمه مخالف ما شدن. مگه اونا میشینن که شما سوراخ سوراخ شان کنید.همیشه منطقی باشید

    • بدون نام

      لعنت بر آل سعود بانی همه فتنه ها و توطئه ها علیه ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا این سعودی ها رو ازتون نگیره که نباشن گردن کی بندازین

    • بدون نام

      همه دنیا بدن دورغ میگویند با ما دشمن هستند چسم دیدن کشور گل وبلبل وازاد ایران را ندارند همه بد ما خوب بابا شما با این کشور چه کار دارید این نمیشه که به همه کشورها دخالت کنیم وبعد تکذیب کنیم والا قطع رابطه با دنیا چیزی عاید ما نمیکند به جز ء ننگ وابرو ریزی اخه مراکش را چه کار با ما شدیم سخنگوی دنیا میخواهیم همه را ادم کنیم غافل از اینکه خود از همه کشور ها عقب مانده ایم تا کی میخواهیم با تمام دنیا جدال لفظی داشته باشیم اخه یه نگاه به تاریخ پر افتخار ایران بیاندازید ببینید چه بودیم الان چه هستیم چکار میکنید که با خفت وخاری سفیر ایران را بیرون کنند والا خجالت دارد مایع شرمساری ایرانی هستید تا کی مگر کشور ها ما هستیم که سکوت کنیم انها واکنش نسان میدهند ودیگر کشور ها هم انها را یاری ما چه وتلا هر روز یک سوژه ننگین در فضای مجازی میخوانیم بسه ول کنید چه کار به کشورهای دیگر دارید ان هم مراکش واقعا خجالت اور است

    • بدون نام

      چقدرملت به مسوولین هشداربدن دست ازاین عربهای بدوی بکشید اینها ذات ندارن پشت همدیگرراول نمی کنند سیاست مردان ماکاملاراه را اشتباه میرن اقایان به حرف مردم گوش بدید باچندتاکشوردرست وحسابی رابطه برقرارکنید پولهای ملت بدبخت ماراهزینه این کشورهای به ظاهردوست نکنید چرابایدسیاستی،رادرپیش بگیرید که باعث قطع رابطه باکشورما بشن بگذارید هرخاکی میخوان توی سرخودشون بریزن

    • گنگ خواب دیده

      بر پدر قطر لعنت....موقع محاصره ک به دست و پای ایران افتاده بود بیشرف.حالا باز از اون مراکش...دفاع میکنه?
      خیلی سگ صفت و گربه صفتی قطر
      ....

    • سعید

      تکذیب شد

    • بدون نام

      ما کلا همه جوره یک کشور خاص هستیم تو دنیا و از هر کسی از کفار و غیر کفار با ما قطع رابطه کند استقبال می کنیم

    • بدون نام

      مراکش دروغ نمیگه . دلیل داره .همه کشور ها با ما به مشکل بر خوردن .چون ما تو کاره همه دخالت میکنیم .خدایا خودت رحم کن به ملت ایران. البته فقط ملت ایران

    • بدون نام

      همه کره زمین ینی ۲۰۰ و اندی کشور دنیا دارن دروغ میگن باور کنید فقط ما راست میگیم خدا زمین را آفرید فقط برای ایران ینی اول ایران رو افریدبعد گفت بزار ۲۰۰ تا کشور دیگه رو بزارم کنار ایران تو زمین که دروغ بگن و علیه ایران باشن باور کنید . بخاطر همینه که همه کشورهای دنیا بدبخت و بیچاره هستن فقط ایران گل و بلبل و سمبله .بخاطر همینه که همه تو سر خودشون میزنن که بتونن پاسپورت ایرانی بگیرن باور کنید .ولی کور خوندن ما راهشون نمیدیم باور کنید .برن تو همون ۲۰۰ تا کشور بدبخت خودشون بپوسن و بیچارگی بکشن و وقتی مردن برن جهنم چون بهشت فقط مال ما ایرانی ها هست هم تو این دنیا هم اون دنیا باور کنید .باور کردید ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این چیزی که من می بینم خدا زمین رو آفرید برای یانکی های آمریکا .بقیه هم بر اساس خواست آمریکا دارند رفتار می کنند .ایران مجازت میشه چون خواست آمریکا به چیزش هم نیست!

    • بدون نام

      تا خبری نباشه اونا چیزی نمیگن. اونا دیگه آمریکا و اسرائیل نیستن که بگیم با ما دشمن هستن، چرا باید اینو بگن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونها با پولهای سعودی ننه باباشون رو هم انکار می کنند

    • بدون نام

      تو که گفتی ما چقدر بدبختیم که کشور جهان سومی با ما قطع رابطه کرده میشه بگی ما جهان چندمی هستیم ؟نکته فکر کردی جهان اولی هستیم .سرتو نکن زیر برف. کاش جهان چهارم هم داشتیم بعد میدیدی که اسم کشور ما تو کدامشه دادش

    • بهزاد

      البته من دل خوشی ازاین دولت ندارم ولی میدونم همه چی زیرسر این عربستان وبحرین است برای ایران میخوان پاپوش درست کنند دروغ است

    • بدون نام

      جالب که چرا مراکش دیر جنبیده. طبق معمول از قدیم عده ایی نخود آش صحرای پولیساریو بودند.

    • بابا پنجعلی

      اعدامش کنید!

    • بدون نام

      لطفا وقتی نظر می دین، همینجوری از روی هوا چیزی نپرونین. یه کم دقیق نگاه کنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج