۷۱۱۵۴۰
۹ نظر
۵۰۹۷
۹ نظر
۵۰۹۷
پ

واردات میلیاردی «ریش» و «مژه مصنوعی» از چین!

آمار گمرک از تجارت خارجی پرده از ورود‌میلیاردی کالا‌های غیرضروری، چون کلاه گیس، ریش و مژه مصنوعی، گیس‌باف به کشور برمی‌دارد که به قول کارشناسان با هیچ‌توجیه اقتصادی همراه نیست و به‌نوعی خیانت به تولید ملی محسوب می‌شود.

روزنامه آرمان: آمار گمرک از تجارت خارجی پرده از ورود‌میلیاردی کالاهای غیرضروری چون کلاه گیس، ریش و مژه مصنوعی، گیس‌باف به کشور برمی‌دارد که به قول کارشناسان با هیچ‌توجیه اقتصادی همراه نیست و به‌نوعی خیانت به تولید ملی محسوب می‌شود.

البته ورود کالاهای غیرضروری به‌ویژه کالاهای بنجل چشم‌ بادامی‌ها در دولت‌های نهم و دهم به اوج خود رسید و همین امر آسیب جدی را به واحدهای تولیدی کهنه کار و باسابقه بازار وارد ساخت. در همین راستا، به‌نظر می‌رسد یکی از گام‌های جدی برای تحقق شعار سال تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی، جلوگیری از واردات غیرضروری و بستن دروازه‌های کشور به روی کالاهای ارزان قیمت اما بی‌‌‌کیفیت چینی است.

واردات میلیاردی «ریش» و «مژه مصنوعی» از چین!

در سال حمایت از کالای ایرانی یکی از اموری که به‌شدت باید مورد توجه قرار گیرد، جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری و کالاهایی است که مشابه داخلی آنها در کشور یافت می‌شود. واردات کالاهای غیرضروری آن هم در حجمی زیاد عرصه را برای تولیدکنندگان ایرانی که روزی تولیداتشان در اولویت خرید مصرف‌کنندگان ایرانی قرار داشت، تنگ کرده است و به‌نظر می‌رسد دیگر کمتر کسی روی خوش به تولیدات ایرانی نشان می‌دهد.

بیش از ۱۵۴ تن کلاه گیس، ریش و مژه مصنوعی، گیس باف از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. براساس واردات این حجم کلاه گیس، ریش و مژه مصنوعی، گیس باف به کشور، ۹۰۷‌هزار و ۶۴۷ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر سه‌میلیارد و ۱۰۸‌میلیون و ۵۴۷‌هزار و ۳۵۸ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. همچنین، کلاه گیس، ریش، مژه مصنوعی و گیس باف از کشور‌های چین، آلمان، ازبکستان، اندونزی، ترکیه کره، چین، سنگاپور، روسیه و ویتنام وارد ایران شده است. در این میان کشور چین اولین و بزرگ‌ترین صادرکننده کلاه گیس، ریش و مژه مصنوعی، گیس‌باف به ایران بوده است که با صادرات بیش از ۱۴۱ تن درآمد ۸۰۰‌هزار و ۷۱۸ دلاری را به خود اختصاص داده است.

کشور چین کالاهای غیرضروری دیگری نیز به کشور ما صادر می‌کند که در این راستا، آمار منتشر شده نشان می‌دهد که در نیمه اول سال 96 حجم عظیمی از حشره‌کش، تله‌موش، فرچه ریش‌تراشی، پشه‌بند و دفتر حسابداری از چین وارد کشور شده است. در نیمه اول سال گذشته ۳۰۵ تن حشره‌کش به ارزش 62592686316 ریال وارد کشور شده و 1888787 دلار از کشور خارج کرده است . در این مدت ۱۷۲ تن تله‌موش به ارزش 14072393092 ریال از چین راهی بازارهای ایران شده که بابت آن 431678 دلار از کشور خارج شده است.

از جمله کالاهای غیرضروری دیگری که در سال جاری از چین وارد ایران شده، پشه‌بند است. در شش ماه اول امسال 6/8 تن پشه‌بند وارد کشور شده که ارزش ریالی آن 1143411220 ریال و ارزش دلاری آن 35357 دلار بوده است. بر اساس گزارش گمرک، ۵۵۹ تن فرچه ریش‌تراشی در نیمه اول سال گذشته از چین وارد کشور شده است که ارزش آن 48220803248 ریال بوده و 1478088 دلار بابت آن از کشور خارج شده است. در نیمه اول سال گذشته ۱۶۱ تن دفتر حسابداری از چین وارد ایران شده که 12059704581 ریال ارزش آن بوده است و 370928 دلار بابت آن، ارز از کشور خارج شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تسبیه و جا نمازی و باقی چیزها هم از چین میاد

    • بدون نام

      اینها بخشی از جنایات و لکه ننگین دولت تزویر و نفاقه ، این واردات بی رویه در این سال و سال قبل که سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال ملی بود یک نشونه داره ...........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سالی که نکوست از بهارش پیداست

    • بدون نام

      باید بر کنترل کننده این مرز ها و گمرگ که تجار کثیف را تحت حمایت قرار می دهند لعنت فرستاد . خدایا دست اندر کار شیطان صفت اعم از تجار کثیف و لعین و مسولان حامی را نیست و نابود بگردان .

    • سعید

      یعنی خاک بر سرتون ک اقتصاد کشورو نابود کردید با این همه واردات

    • بدون نام

      مامستعمره چین وروسیه هستیم شدیم محل فروش اجناس چینی. مجبوریم

    • بدون نام

      پیشنهاد میکنم تیتر خبر بعدی این باشه: چه چیزی را از چین وارد نمیکنیم....

    • بهادر

      واردات ریش از چین؟؟؟؟؟!!!!!!!!

    • بدون نام

      این واردات ۳۰ساله انجام میشه ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج