۷۱۱۹۱۰
۱۲ نظر
۵۰۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۶
پ

عضو فراکسیون امید: تلگرام مسئله امنیتی دارد

مهدی شیخ نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم به خبرنگار رویداد۲۴ می‌گوید موضوع فیلترینگ تلگرام مربوط به امنیت کشور است و اگر قرار به بررسی باشد، باید در کمیسیون امنیت ملی بررسی شود.

رویداد ۲۴ نوشت: مهدی شیخ نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم به خبرنگار رویداد۲۴ می‌گوید موضوع فیلترینگ تلگرام مربوط به امنیت کشور است و اگر قرار به بررسی باشد، باید در کمیسیون امنیت ملی بررسی شود.

او با اشاره با اینکه معاون دادستان کل کشور اعلام کرده همه قوا بر سر فیلتر تلگرام توافق کردند و آیا در مجلس راجع به این توافق یاد شده صحبتی به میان آمده، افزود: لااقل می‌دانم که فردی در این رابطه نظر من را نخواسته و از طرفی در صحن علنی مجلس برای این موضوع رای‌گیری صورت نگرفته است.

این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: فارغ از همه حرف و حدیث‌هایی که در خصوص تلگرام مطرح می‌شود باید بگویم که این شبکه اجتماعی مساله امنیتی دارد زیرا کل اطلاعات کاربران در اختیار مدیران تلگرام قرار دارد و بدون شک این یک چالش بزرگ برای مردم و کشور ما است. به هر حال حفظ مسائل خصوصی مردم و موضوعاتی که به امنیت کشور برمی‌گردد برای ما مهم است و نیاز است که در این رابطه فکر اساسی کرد.

شیخ در مورد اینکه آیا حمایت از پیام رسان‌های داخلی منوط به فیلتر تلگرام است، تصریح کرد: بطور کلی اینکه همه اطلاعات ما در دستان بیگانگان است و ما بر آن اشرافی نداریم یک موضوع مهم و چالش بزرگ برای ما است. در این راستا نیاز است که پیام رسان‌های داخلی را تقویت کرد و با کار فرهنگی اعتماد را در جامعه بوجود آورد. اگر این این تلاش‌ها به درستی انجام شود، مردم راحت‌تر روی به این پیام رسان‌های داخلی می‌آورند. اگر امروز در کشور ما تلگرام فیلتر شده باید توجه داشت که پیش از ایران، شش کشور دیگر تلگرام را فیلتر کرده بودند و ما هفتمین کشور در این رابطه هستیم. اما نظر شخصی من بر این است که باید گردش آزاد اطلاعات در کشور ما وجود داشته باشد و در هر موضوعی از راه خودش وارد شویم. اگر شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی به این رسیدند که امنیت کشور با وجود تلگرام در خطر است باید جلوی این شبکه اجتماعی گرفته شود. یا اگر قوه قضاییه دید تلگرام چارچوب‌های اخلاقی را درنوردیده و شاکیان زیادی به دلیل نبود امنیت و حفظ حریم شخصی معترضند باز هم معتقد به محدود کردن آن هستم. من بر علاقه مردم به تلگرام واقف هستم و تصور می‌کنم اگر قرار باشد تلگرام یک تهدید برای کشور و یا افراد باشد باید در کمال آرامش و بدون نگاه جهت‌دار موضوع را به مردم توضیح داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: کشور فرانسه هم به این موضوع رسیده که باید پیام رسان داخلی را در کشورش ایجاد کند تا در ابتدا دستگاه‌های دولتی و سپس مردم به آن جذب شوند. اگر در ایران عده‌ای در تلاشند که این اتفاق بیافتد نباید با دید منفی به این موضوع نگاه کرد زیرا وقت آن رسیده که این انحصار شکسته شود و در عین رقابت و احترام به نظر مردم مسائل امنیتی کشور هم لحاظ شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما از طرف مردم صحبت نکنید شما نماینده مردم نیستید اگر نماینده مردم بودید به عقیده و نظر چهل میلیون کاربر تلگرام احترام می زاشتی و فیلتر نمی کردید

    • بدون نام

      هرکی هر نظری داره میده چه باسواد چه بیسواد
      اینه که هروز داریم پیشرفت میکنیم!!!!!!

    • بدون نام

      هر ارتباط در هر شبکه ی مجازی ممکن است ارزش امنیتی داشته باشد باید ما آحاد جامعه ، آموزش ببینیم که از امنیت جامعه ی خود ، صیانت کنیم و به جوان ها دهن کجی نکنیم....تحقیرشان نکنیم....لجشان را در نیاوریم.....

    • بدون نام

      چه جالب ،یعنی شما بفکر اطلاعات خصوصی مردم هستین؟؟؟ چرا دروغ میگین؟؟؟چرا نمیگین ترس از افشاگریها در آمــ د نــــیــــوز هستین ،عامل فیلتر تلگرام آمدنیوز هست(صدای مردم)

      پاسخ ها

      • ایرانیان متحد

        دقیقا ، این نظر چهل میلیون کاربر تلگرامه ، درود بر تو هموطن عزیزم

    • بهار

      من اخرش متوجه نشدم چرا اینقدر از تلگرام میترسید

    • بدون نام

      از کرامات شیخ ما اینست
      قند را خورد و گفت شیرینست! !!!!!!!!!

    • بدون نام

      مردم گشنه ان شما همش دنبال حاشیه این

    • بدون نام

      بله امنیتی چون اختلاسهاودزدیهاخیانتهارونشان میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخداقسم از ترس همیناست اینو هشتاد میلیون ملت ایران فهمیده اند

    • بدون نام

      متاسفم حالا دیگه ما بدیم

    • بدون نام

      تلگرام فقط به این خاطر فیلتر شد که مردم مسولین زیر نظر گرفته بودن در باره مسولین نظر میدادن و متاسفانه مسولین دوست ندارن زیر دربین مردم قرار بگیرن البته فیتلرینگ تلگرام یک اشتباه بزرگه چون الان خیلی ها برای حل مشکلات چشم به خارج دارن مردم هیچ توقعی ندارن جز یک اقتصاد متوسط نمیدانم چرا مسولین نمیتونن یک زندگی متوسط برای مردم فراهم کنن چرا کشورهای که اصلا منابع مدنی نفت و گاز نداشتن پیشرفت کردن ولی ما هنوز با داشتن همه نوع امکانات هر روز داریم پسرفت میکنیم چرا...مشکل کجاست والله به خدا اگر به ۵۰ درصد مشکلات مردم رسیدگی شود خودشون از پیام رسانه ای داخلی حمایت میکنن خیلی زشته مردم ایران به پیام رسانهای کشور خودشون بی اعتماد باشن در حالیکه که در اکثر کشورهای دنیا مردم به داشته های خودشون با افتخار مینگرن ولی با اطمینان میگوئیم که مشکل از مردم نیست مشکل را باید در جاهای دیگر جستجو کرد امیدوارم تصمیم گیرندگان پشت سر هم اشتباه نکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج