۷۱۲۲۰۳
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

توضیحات مصر درباره اعزام نیرو به سوریه

وزارت خارجه مصر توضیحاتی درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه این کشور درباره اعزام نیرو به سوریه ارائه کرد.

خبرگزاری تسنیم : به نقل الجزیره، وزارت خارجه مصر امروز جمعه در بیانیه‌ای در توضیح اظهارات وزیر خارجه این کشور مبنی بر اعزام نیروهای عربی به سوریه اعلام کرد که اعزام نیروهای مصری به خارج از کشور صرفا در چارچوب قانون اساسی، ضوابط سیاسی و قانونی مشخص انجام می‌شود.

این وزارتخانه افزود: وزیر خارجه مصر در پاسخ به سؤالی در خصوص صحت اخبار منتشر شده در رسانه‌های عربی و بین‌المللی مبنی بر درخواست آمریکا برای اعزام نیروهای عربی به سوریه، فقط این موضوع را تایید کرده و اظهار نظر او در این باره به هیچ وجه مربوط به امکان اعزام نیروهای مصری به سوریه نبوده است.

سامح شکری وزیر خارجه مصر روز چهارشنبه گفت که ایده اعزام نیروهای دیگری که چه بسا از کشورهای عربی هستند، مطرح است و این ایده فقط در رسانه‌ها مطرح نشده بلکه در مذاکرات و نشست بین مسئولان کشورهای مختلف نیز مطرح است.

عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در نشستی خبری با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در ریاض گفت که مذاکراتی با واشنگتن در خصوص اعزام نیرو به سوریه در حال انجام است و عربستان قبلا پیشنهاد اعزام نیروهایی از ائتلاف اسلامی را مطرح کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      با توافق بر سر مناطق مصر و واگذاری آن به عربستان و موضع گیری های همپای سعودی ها در مسئله قطر و الان اعزام نیرو به سوریه فرضی اینکه السیسی در کودتای خود در مصر مستقیما از طرف سعودی ها برنامه ریزی شده و اقدام کرده است ابعادش روز به روز روشن تر می شود و اینکه حسنی مبارک از طرف یک ریس جمهور نظامی در پی کودتا بخشیده می شود را هم میتوان درون این فرضبه جای داد ولی اینکه مصر تا دیروز مدعی این بود که مسئله سوریه راه حل نظامی ندارد و امروز نیرو اعزام می کند در پی سفر وزیر خارجه امریکا و امریکا تجهیزات نظامی رادر اروپا در حال جابجا کردن و افزایش انها هست بی شک یا مانور نظامی فریبنده در کار است یا نقشه شومی در راه است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج