۷۱۲۷۹۲
۳۹ نظر
۵۰۱۰
۳۹ نظر
۵۰۱۰
پ

امیدواری برای پخش ربنای شجریان از تلویزیون

آرمان نوشت: اکنون که به تدریج به زمان یک سالگی ثبت ملی ربنای شجریان نزدیک می‌شویم و همچنین با توجه به افزایش درخواست‌های مردمی نسبت به پخش ربنای شجریان و نیز نزدیک شدن به ماه رمضان، امید می‌رود که صداوسیما در ماه رمضان ۹۷ سکوت خود را نسبت به خواسته‌های مخاطبان خود بشکند و صدای ربنای شجریان پس از سال‌ها ممنوعیت در رسانه ملی طنین‌انداز شود.

روزنامه آرمان نوشت: نوای ربنای شجریان هر سال در آستانه ماه مبارک رمضان به مطالبه‌ای همگانی تبدیل می‌شود. در مقابل هنوز هم گروهی به این اثر هنری که ثبت ملی هم شده، نگاه سیاسی دارند و منویات سیاسی خود را به این اثر تعمیم می‌دهند. ربنای شجریان اثری هنری است، در غایت زیبایی و استحکام و از نظر فرهنگی متعلق به همه مردم است و ارزش آن فارغ از نگاه سیاسی است که ممکن است پدیدآورنده‌ آن بنا به شرایط زمانه موضعی گرفته باشد. نمی‌توان با نگاه و ارزیابی سیاسی سراغ آثار هنری رفت.

امیدواری برای پخش ربنای شجریان از تلویزیون

اما روز جمعه در جریان بازپخش برنامه «کاردان‌ها» نام محمدرضا شجریان از میان کلام مطهری حذف شد و این اتفاق به‌نقل از مطهری در شرایطی رخ داد که دکتر علی‌عسکری رئیس سازمان صداوسیما هم خود دل خوشی از حذف نام‌ها ندارد.

سختگیری و حساسیت‌ها نسبت به نام و چهره‌های ماندگاری مانند شجریان بیش از هر زمانی در آستانه ماه مبارک رمضان به اوج می‌رسد غافل از آنکه حذف نام و ممنوع‌التصویری او در صداوسیما تنها به تعداد هواداران این هنرمند برجسته مردمی می‌افزاید و حامیانش را مشتاق‌تر از گذشته می‌کند، زیرا محمدرضا شجریان برای مردم ایران تنها یك نام نیست. او بخشی از میراث مردم سرزمینی است كه تاریخ شفاهی فرهنگشان بسیار مورد بی‌رحمی قرار گرفته و هیچ ‌تلاش منسجمی برای ثبت و نگهداری این میراث نشده است. بنابراین تلاش‌های صداوسیما نه‌تنها هواداران این هنرمند مردمی را برای شنیدن صدای او مشتاق‌تر از قبل می‌کند بلکه افراد جامعه وقتی می‌بیند که صداوسیما به خواسته‌های آنها برای پخش صدای ربنای شجریان توجه نمی‌کند، ترجیح می‌دهند صدای او را از گوشی‌های موبایل خود بشنوند تا اینکه به سراغ صداهای جایگزینی بروند که صداوسیما برای آنها انتخاب کرده است.

اکنون که به تدریج به زمان یک سالگی ثبت ملی ربنای شجریان نزدیک می‌شویم و همچنین با توجه به افزایش درخواست‌های مردمی نسبت به پخش ربنای شجریان و نیز نزدیک شدن به ماه رمضان، امید می‌رود که صداوسیما در ماه رمضان 97 سکوت خود را نسبت به خواسته‌های مخاطبان خود بشکند و صدای ربنای شجریان پس از سال‌ها ممنوعیت در رسانه ملی طنین‌انداز شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه اهمیتی داره!!؟
      من خودم فایلشو دارم هر وقت دلم بخواد گوش میدم.
      وقت مردم را برای چه چیزایی می گیرند!!

      پاسخ ها

      • امیر

        سلام . موافقم . مردم رو به چیز هایی سرگرم میکنند . استاد شجریان سالهاست در قلب مردم جا داره . ولی این دلیل مردمی که حقشون خیلی خیلی بیشتر از این حرف هاست و خیلی از حقوق اولیه شون مثل زندگی آرام و رفاه و آرامش ازشون سلب شده و هر روز غرق در گرانی وتورم و بیدادگری مسئولین هستند رو سرگرم پخش شدن یا نشدن صدای ربنا و قطعی تلگرام و یارانه 45500 تومنی میکنند . اینها همه و همه فرع قضیه است اصل اینه که به مردم ما به نام عدالت ظلم میشه . بسیاری از مسئولین ما یا خودشون یا فرزندانشون شهروند اروپا و آمریکا هستند . مردم رو هم با این مسایل پیش پا افتاده سرگرم میکنند... .

      • بدون نام

        درود بر امیر

      • متخصص!!!1

        حالا با پخش شدن صدای شجریان قیمت ارز و سکه و بالطبع ودرنهایت گرونی که معضل تمامی مردم محروم است حل می شه؟؟نه برادر من اینها همش تبلیغات و دورکردن و سرگرم کردن مردم برای نپرداختن به مسائل اصلی و کلان مملکته!!!تا این چندمدت هم از باقیمانده دولت بگذره و باز هم روز از نو و روزی از نو !!!!دوباره انتخابات و افشاگری و وعده و وعید واین دور تسلسل همچنان ادامه داره تا.......1

    • بدون نام

      حالا که مردم از دین برگشتن میخای پخش کن میخای نکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        .... اینم حرفیه

    • مهران

      تو این مملکت همه هم مسئول هستند هم نیستند! مثلاً رئیس جمهور مملکت دقت کنید رئیس جمهور مملکت! خبر نداره که تلگرام چرا و چطور فیلتر شده! رئیس سازمان صدا و سیما هم از این که اسم استاد شجریان حذف شده ناراضیه! جمع کنید مسخره بازیو جون مادرتون! اَه ! آدم حالش به هم می خوره ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا" همینه که گفتی

        هر بار سر تو خبرها می کنیم و افتضات و چرندیات رو می شنویم و می خونیم حالمون به هم میخوره

        ..... و امان از حال بد وقتی که دائمی میشه

    • ناظر

      سلام ، بس کنید دیگه بابا این موضوع نخ نما رو میخواید حس نوستالژیک براتون تکرار بشه دانلودش کنید انقد گوش کنید تا تگری بزنید . سوای احترام به استاد صدا ماه رمضان عرصه چه چه شجریان نیست که هر سال دم ماه مبارک همه بیرق بدست شجریان رو صدا میزنند.

    • حسین

      کسی که وطن فروشی میکند وکاسه لیس بیگانه شود دیگر چه حمایت احمقانه ایست که شما میکنید ٬ضمن اینکه خودش گفته صدای من را پخش نکنید

      پاسخ ها

      • مهناز

        ! راجع به استاد درست صحبت کن

      • بدون نام

        احسنت ب حسین

    • پرویز

      بسیار کار نا مربوطی است. حالا دیگر بعد از این همه سال. تمام دوستانش شکر خدا نوار و سی دی او را دارند. و خوشبختانه هنوز پخش سی دی از خانه و حریم شخصی مانند خیلی چیزهای دیگر قطع نشده است.

    • بدون نام

      که چی کمر مردم داره زیر بار گرونی و فشار اقتصادی خرد میشه شما فکر پخش شدن ربنا هستین حالا پخش بشه یا نشه چه فرقی میکنه ماه رمضون نمیاد و نمیگذره؟

    • تقی

      آقا اینقدر حساس نباشید . شما که ترانه های ابراهیم تاتلیس رو پخش کردید تو سریال پایتخت .....

    • بدون نام

      بیخود امیدوار نباشید

    • بدون نام

      این مشکل هم حل بشه تمومه

    • آسا

      اگر پخش بشه شاید روزه های روزه داران نزد خدای بزرگ و مهربان پذیرفته بشه،،،مشکل همین بود که الحمدالله پيداش کردین،،،دمتون گرم اسپند الان یادتون نره،،،،

    • تربچه

      مگه كسي صدا و سيما رو نگاه ميكنه

    • امیر گرک یراق

      حیف صدای زیبای استاد شجریان که بخواد از صدا و سیمای میلی پخش بشه .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست مگی حیف صدا وسیما که صدای یک فرد بی دین راپخش کنه

    • عرفان

      جالبه اونا که روزه هم نمیگرن مدعی پخش ربنای شجریان شدن!!
      مردم رو به چه چیزایی سرگرم میکنن!!!!!!

    • بدون نام

      افسوس که سعه ی صدر در برخی مدیران وجود نداره...‌‌هر چیز کوچک رو بحران آفرینی می کنند خواننده ای گفته صدامو بدون اجازه و بدون پول ، پخش نکنید...اجازه ی مال خودشو نداره؟...‌این خوانندگان ، جزو مفاخر ایران هستند خوب ترانه هاشو بخرید پولشو بدید چه اشکالی داره؟ نازشو بکشید پول بهش بدید ....تنگ نظر نباشید مردم رو با خودتون دشمن نکنید .... چی گفته؟ گفته ترانه های منو پخش می کنید پولشو بدید.......بد گفته؟...‌.تلویزیون اگه راست می گه دو دقیقه تبلیغ رایگان برای کتابخوانی پخش کنه...برای رانندگی صحیح پخش کنه ....برای درست مصرف کردن آب پخش کنه....اگه دلسوز مردمه....هرکی که حرف حق زد بگه جاسوس.....این درسته؟

    • حسن

      همین ربنای شجریان رایشنویم مشکلاتمون حل میشه
      شاید تلوزیونها را که مدتهاست خاموش نگه داشتیم ،بفروشیم بره

    • تبریز

      اگه پخش بشه دلار ۳۲۰۰ میشه؟!شجریان دیگه کیه؟

    • بدون نام

      ببین کار ما به کجا کشیده دیگه. نگرانیمون شده تلگرام و دعای ربنای شجریان. من الان هم میتونم از تلگرام استفاده کنم هم دعای شجریان رو روی گوشیم دارم.
      خواهشا شما به فکر گرونی و تورم و وضعیت معیشتی مردم باشید. برین مشکلات اساسی رو حل کنید. بسه دیگه ما خودمون ربنا رو گوش میکنیم قول میدیم

    • بدون نام

      بابا یه فایله دانلود کنید هر وقت خواستید گوش کنید شما که میگید اصلا رسانه ملی رو نگاه نمیکنید چه گیری دادید

    • سامان

      کی تلویزیون نگا میکنه که پخش کنید یا نه برامون مهم باشه.دیگه فیلتر تلگرام رفع حصر ربنای شجریان ذهن مارو منحرف نمیکنه سانچی و پلاسکوام برامون عادی شده ما دنبال چیز دیگه ایم

    • احمد

      واقعا مشکل اساسی مملکت ما دروغ و دزدی و فساد و تبعیض نیست .
      مشکل اصلی و اساسی ما فقط همین پخش ربنای شجریانه

    • بدون نام

      این نشون دهنده ی وخامت وضع فرهنگی یه ملته که با مفاخر فرهنگ و هنرش چنین برخوردی میشه
      با این رویکرد و نگاه سیاسی به همه چیز ، این ملت به باد فنا رفته

      عمر ما که کفاف نمیده اما آیندگان به درستی قضاوت خواهند کرد.

      ضمنا" درد و بلای وجود استاد بخوره تو جگر بدخواهاش

    • بدون نام

      ما ایرانیها حقمونه که این بلاها ( اختلاس، دزدی، زمین خواری، رانت خواری، بیکاری، گرانی، سقوط ارزش پول ملی ، اعتیاد، فحشا، طلاق، قتل و ...) سرمون بیاد، چون با مسایل فوق العاده پیش پا افتاده و احمقانه سرگرم میشیم و اقایون هرکاری دلشون میخواد میکنن. مثلا فیلتر تلگرام‌میشه مساله اصلی زندگیمون، یا ربنای استاد، یا حجاب اجباری. سایتها و رسانه ها هم هی شورش میدن و بزرگش می کنن تا بیشتر سرگرم بشیم

    • راد

      پخش بشود یا نه فرقی ندارد

    • دانیال

      گور پدر آرمان و شجریان و صداسیما ولمون کنید

    • احمد

      حالا چرا اصرار دارند ما لحضات معنوی ماه رمضان را به صدای اسرائیلی بی دین گوش کنیم

    • خاکم

      بعضیا بااینکه اونارو هیچکس نمیشناسه ولی میخوان بگن که ما نماز خون و روزه گیریم ولی هر تهمتی را به بزرگانی چون استاد شجریان میزنند در حالیکه استاد خود راضی به پخش صداش از صدا و سیمای میلی نیست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا کی خواست گوش کنه

    • کوروش

      این روش روش روحانی ست که سر مردم رو با مسائل ریز و جوون پسند شیره بمالند.

    • hamed

      خواهشا مشکلات مردم حل شود ازهمه واجبتره.افتاد

    • بدون نام

      شما ک مدعی هستید طرفداران شجریان روز ب روز بیشتر میشوند ی نطر سنجی انجام دهید بعد ادعا کنید ک طرفدارانش روز ب روز بیشتر میشود ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج