۷۱۲۸۳۷
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

«هزاره تنبور» شنیدنی شد

آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «فردوسی» از انتشار آلبوم موسیقی «هزاره تنبور» که مشتمل بر مقام های تنبور «یارسان» است، خبر داد.

خبرگزاری مهر: آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «فردوسی» از انتشار آلبوم موسیقی «هزاره تنبور» که مشتمل بر مقام های تنبور «یارسان» است، خبر داد.

«هزاره تنبور» شنیدنی شد

فرید الهامی نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به جزییات آلبوم «هزاره تنبور» گفت: آلبوم «هزاره تنبور» متشکل از مقام های تنبور «یارسان» است که به نوعی رپرتواری از مقام های «باستانی»، «مجازی» و ساخته های معاصر به حساب می آید. این مقام ها با محوریت منطقه صحنه به همراه مقام های منطقه گوران، دلفان و مناطق آذری زبان طراحی شده که می تواند برای علاقه مندان ساز تنبور مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: رپرتوار طراحی شده برای این آلبوم شامل ۱۸۳ قطعه با روایت های گوناگون است که بنده به عنوان اجرا کننده این مقام ها کارها را ضبط و اجرا کردیم. ما در این مجموعه تلاش کردیم تا با محوریت قرار دادن مواردی که به آن اشاره کردم فضایی را به وجود آوریم که بتواند دربرگیرنده ملودی های متفاوت کمتر شنیده شده ای از موسیقی تنبور باشد.

سرپرست گروه موسیقی «فردوسی» در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: تصمیم داریم بعد از انتشار این آلبوم کارگاه های آموزشی را درباره مقام تنبور در ایران و چند کشور برگزار کرده و به تبع این کارگاه ها کنسرت هایی را نیز برای علاقه مندان اجرا کنیم که در ماه های آینده جزییات آن اطلاع رسانی می شود.

الهامی درباره ویژگی های این آلبوم توضیح داد: پیشینه ساز تنبور در خانواده ما به چندین سال پیش از این باز می گردد و نیاکانم توجه بسیار زیادی به این ساز داشتند حتی پدربزرگم استاد سید ایاز قزوینی نیز در زمینه معرفی مقام های باستانی ساز تنبور اقدامات و فعالیت هایی را انجام داده که برای من بی نظیر است. به هر صورت این آلبوم بر حسب وظیفه ای که به دوش داشتم به ثمر رسیده است. متاسفانه ما هم اکنون در شرایطی هستیم که برخی از مقام ها در حال تحریف شدن از سوی عده ای از هنرمندان جوان است که کارهای مقامی را با ردیف دستگاهی ایرانی اجرا کرده و می خوانند.

این نوازنده و آهنگساز که پیش از این آلبوم «درفش کاویانی» به خوانندگی شهرام ناظری را در بازار موسیقی منتشر کرده بود در پایان صحبت های خود گفت: متاسفانه شرایط به گونه ای است که این فرم جدید خوانش از مقام ها رویه نادرستی به خود گرفته و لازم است تا هرچه زودتر نسبت به بهبود این اوضاع اقدامات اصولی و عاجلی توسط هنرمندان صورت گیرد. این آلبوم نتیجه دغدغه هایی است که امیدوارم بتواند به سهم خود نقشی در معرفی هرچه بهتر مقام های تنبور به مخاطبان داشته باشد.

آلبوم «هزاره تنبور» با اجرای فرید الهامی از روز سه شنبه هجدهم اردیبهشت ماه سال ۹۷ در دسترس علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار می گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خان بیگی

      متاسفانه بدون اجازه مقامات دلفان را و دست و پا شکسته اجرا کردن که این حرکت قابل پیگیریست

    • جواد

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج