۷۱۳۰۶۱
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

خشونت و ازدواج سفید به روایت تهمینه میلانی

کارگردان "ملی و راه‌های نرفته‌اش" گفت:ما باید در تمامی قوانین حقوقی که درباره زنان تصویب شده است، تجدیدنظر کنیم و حقوق از دست رفته زنان را به آن‌ها بازگردانیم.

کارگردان فیلم "ملی و راه‌های نرفته‌اش" گفت‌وگویی با احسان انصاری در سالنامه آرمان انجام داده که در ادامه گزیده‌ای از صحبت‌هایش را خواهید خواند.

تهمینه میلانی از جمله کارگردان‌های جریان‌ساز سینمای ایران است که همواره تلاش کرده مشکلات ناخودآگاه اجتماعی را به خودآگاه جامعه منتقل کند تا در خودآگاه جامعه مورد تجزیه و تحلیل کارشناسان صورت بگیرد.

خشونت و ازدواج سفید به روایت تهمینه میلانی

** من در خانواده ای بزرگ شدم که همه امکانات زندگی برایم مهیا بود و پدر و مادر مهربان و خانواده دوستی داشتم. به همین دلیل من به عنوان یک زن هیچ گاه رنجی که زنان در فیلم هایم می کشند را تجربه نکرده ام. از سوی دیگر در تشکیل زندگی مشترکم نیز همه چیز با عشق و علاقه صورت گرفته است. من خودم همسرم را انتخاب کرده ام و با میل و رغبت تصمیم گرفته ام که فرزند داشته باشم. با این وجود نمی توانم چشم خود را به بسیاری از حقایق جامعه ببندم. زنان زیادی به دفتر من مراجعه می کنند و واقعیت هایی از زندگی خود را بیان می کنند که بسیار خطرناک است.

** بسیاری از مردم گمان می کنند خشونت خانگی تنها از سوی افراد بی سواد صورت می گیرد و در خانواده های تحصیل کرده این مسئله وجود ندارد. با این وجود من با حضور در پزشکی قانونی متوجه این نکته شدم که برخی افراد جامعه که دارای تحصیلات عالیه در مقطع دکترا نیز هستند، زنان خود را کتک می زنند. به عنوان مثال فردی که پروفسور انرژی اتمی بود زن خود را به اندازه ای کتک زده بود که پزشکی قانونی برای وی یک سال طول درمان در نظر گرفته بود.

** نگرش سنتی برای مردان درباره زنان نقش حیاتی پیدا کرده است. به همین دلیل نیز به فیلمسازانی مانند من که روی پرده سینما این نگرش سنتی را به نقد می کشیم اجازه فعالیت داده نمی شود و فیلمنامه های من را وزارت ارشاد تایید نمی کند.

** من نه سیاسی هستم و نه خود را سیاسی می دانم. با این وجود تلاش می کنم حقایق جامعه را به مردم و مسئولان نشان دهم. مشکل اصلی ما این است که نگرش مردسالارانه تلاش می کند به جای زن امروزی تصمیم بگیرد. این در حالی است که نباید این اتفاق رخ بدهد و زنان باید در انتخاب نوع و شیوه زندگی خود آزاد باشند.

** در بسیاری از سریال هایی که از صدا و سیما پخش می شود، زنان حقیر شده و کوچک شده نشان داده می شوند. این در حالی است که من در فیلم هایم همان زنان را بزرگ نشان می دهم و به همین دلیل نیز فیلم هایم مورد استقبال زنان قرار می گیرد.

** هویت فردی و انسانی زنان باید به آنها برگردانده شود. نکته دیگر این که ما باید در تمامی قوانین حقوقی که درباره زنان تصویب شده است، تجدید نظر کنیم و حقوق از دست رفته زنان را به آنها بازگردانیم. از سوی دیگر ما باید اتکا به نفس زنان جامعه را بالا ببریم

** به نظر من آقای روحانی در مقابل سیستم مردسالارانه جامعه سر خم کرد. این در حالی بود که یکی از مطالبات اصلی جامعه حضور زنان در کابینه بود. من هنگامی که رئیس دولت اصلاحات وزیر ارشاد بود، کارگردان شدم. در زمان وزارت او وضعیت برای بیان مطالبات زنان بسیار بهتر از امروز بود. این وضعیت در زمانی که وی به ریاست جمهوری رسید نیز بهتر شد.

** ازدواج سفید در جامعه ما برای جوانان خطرناک است. در ایران هیچ قانونی برای ازدواج سفید وجود ندارد و یک مسئله غیرقانونی و غیر شرعی به شمار می رود. در نتیجه نمی توان در جامعه کار غیرقانونی انجام داد و آن را به دیگران نیز تعمیم داد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درموردکارگران بدبخت بیکارومظلوم فیلم بسازمنشاهمه بدبختیابیکار

    • بدون نام

      پدیده ی شوم ازدواج سفید ، نشانگر ناامیدی جوانان از جامعه است که عملا هیچ کاری برای نگاه تجمل گرایانه و زنان و مردانی که چاله های مالی ازدواج خود را تا ده سال پس از ازدواجشان هم نمی توانند پر کنند و زندگی پر تنشی را آغاز می کنند آمار وحشتناک چهل درصد طلاق که احتمالا در اروپا هم نیست نشانگر وادادن همه ی نهاد ها ی مسوول و بی تفاوتی آنها در قبال این زخمهاست.....دادگاههای خانواده ، جوابگوی این بحرانها نیست .....اما راه نجات جامعه این است که مدارس ما باید اصلاح شوند و معلم از حاشیه به متن جامعه منتقل شود وقتی یک دبیر بازنشسته از سپور کوچه ها کمتر حقوق می گیرد و حرمتی در جامعه ندارد ودر مدارس غیر دولتی ، کسانی تدریس می کنند که دو واحد درسی روان شناسی نخوانده اند و تربیت تعطیل است وهمه در این نهاد حیاتی در حال کسب پول هستند چه توقعی از جوانان می توان داشت؟ ...

    • بدون نام

      همه مثل شما همه چی بقول خودت براشون مهیا نیست پدر ومادر مهربان ازدواج باعشق وعلاقه وضع مالی خوب شکم سیر بی درد ومرفه

      پاسخ ها

      • نگران اینده

        خوش بحالت تهدیگ همش باعشق

    • محمد

      سلام

    • محمد

      دولت مهم یکی فقر و دیگری عدم بلوغ فکری واجتماعی

    • بدون نام

      ایشون لطف کنند بجای لفظ غلط ازدواج سفید از لغت درست تر همباشی سیاه استفاده کنند. ازدواج تقدس دارد نباید برای یک رابطه کثیف غیر شرعی و غیر قانونی استفاده شود. در بدوی ترین قبایل هم ازدواج و هم خانکی قانون دارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج