۷۱۳۴۲۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

فیاض زاهد: سوپر بیانیه دادن، خوش‌ رقصی است

فیاض زاهد،‌ فعال سیاسی اصلاح‌طلب دولت حسن روحانی را فاقد استراتژی در برخورد با بحران‌هایی شبیه فیلتر تلگرام دانست.

اعتماد آنلاین: فیاض زاهد،‌ فعال سیاسی اصلاح‌طلب دولت حسن روحانی را فاقد استراتژی در برخورد با بحران‌هایی شبیه فیلتر تلگرام دانست.

او در واکنش به اطلاعیه حسن روحانی درباره فیلترینگ تلگرام گفت: «اینکه آقای روحانی این مساله را با مردم در میان گذاشتند یک حرکت رو به جلو است؛ این اتفاق یعنی دانا دانستن مردم در کشور و ترجیح نظر اکثریت بر اقلیتی که حداقل در چند انتخابات اخیر افکار عمومی نشان داد با نگرش آن‌ها برای اداره کشور موافق نیست.»

زاهد اضافه کرد: «طبیعی است روحانی باید به مخاطبان خود می‌گفت مشکلی که برای تلگرام به وجود آمده به چه شکلی بوده و در چه سطحی از تصمیم‌گیری گرفته شده است اما نباید از خاطر ببریم ایشان وقتی در کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری می‌‌گوید دست وزیر من به سمت فیلترینگ نخواهد رفت به مردم قول داده است. آقای روحانی که در کمپین انتخاباتی سوئیس شرکت نکرده بود، او در کمپین انتخاباتی ایران شرکت کرده و از مناسبات سیاسی-حاکمیتی در کشور اطلاع داشت بنابراین اگر حرفی می‌زند باید پای آن بیاستد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «اگر روحانی می‌دانست نمی‌تواند به تعهدات خود عمل کند نباید چنین قولی به مردم می‌داد. طبیعی است که عدم پایبندی به این قول سطحی از بی‌اعتمادی را در افکار عمومی ایجاد می‌کند.»

زاهد با یادآوری اعتراضات دی ماه گفت: «وقتی شورش‌ها و آشوب‌های دی ماه ۹۶ رخ داد از فرماندهان پاسگاه تا امامان جمعه در یک روستای دورافتاده همه از مردم می‌خواستند که مطالبات خود را از طرق قانونی و مسالمت‌آمیز پیگیری کنند. اکنون مشخص است که نظر افکار عمومی درباره فیلترینگ تلگرام چیست. اما متأسفانه وقتی موج‌ها می‌خوابد آقایان تعهدات و مسئولیت‌های خود را فراموش می‌کنند. ضمن اینکه آقایان یادشان می‌رود قدرت خود را از کجا آورده‌اند. البته شاید چون منشأ قدرت را مردم نمی‌دانند خود را در برابر آنان پاسخگو نمی‌دانند.»‌

او با تاکید بر اینکه «فیلتر تلگرام در مجموع به ضرر حاکمیت تمام خواهد شد» گفت: «هیچ شورش و بحران اجتماعی با پاک کردن صورت مساله حل کرد. در انقلاب فرانسه مردم صاحب تلویزیون و رسانه نبودند اما توانستند حرف خود را به یکدیگر برسانند. در روسیه هم همینطور، در زمان پهلوی هم همینطور. یعنی این تلگرام و فیسبوک و اینستاگرام نیستند که منشأ ایجاد تنش هستند این نحوه اداره کشور است که می‌تواند موجب نارضایتی مردم شود.»

زاهد تاکید کرد: «مردم باهوش‌اند. اگر مسئولان منشأ اعتراضات را حل نکنند، حتی اگر هیچ رسانه‌ای نباشد آنها راه‌های مختلفی از جمله روش سرخپوست‌ها مثل روشن کردن آتش را انتخاب و از طریق دود پیام‌های خود را به یکدیگر می‌رساند. بنابراین حاکمیت باید به فکر برطرف کردن ریشه‌های نارضایتی در جامعه باشد.»

زاهد با احساس برخی هواداران حسن روحانی که صحبت‌های او عوام‌فریبی می‌دانند ابراز همدردی کرد اما در همین حال درباره علت احتمالی خروج اسحاق جهانگیری و مسئولان دولتی از تلگرام با وجود مخالفت آنان با فیلترینگ گفت: «شاید خروج معاون اول و مقامات دولت برای این بود مقامات عالی‌رتبه را راضی کنند که مراجعه مردم به پیام‌رسان‌های داخلی با فیلتر تلگرام درست نیست و می‌توان با حمایت دولت از پیام‌رسان داخلی حمایت کرد.»

او با بیان اینکه «وقتی با افکار عمومی صادق نباشیم و مردم به صورت تاریخی با انباشتی دروغ‌ها و ریاکاری‌‌ها روبرو شوند به عملکرد ما با تردید نگاه می‌کنند» گفت: «من از فردی مانند آقای جهانگیری متعجبم! افکار عمومی این نوع حرکات را از سوی ایشان به عنوان یک چهره اصلاح‌طلب که هزینه زیادی هم در انتخابات داد خوش‌رقصی تعبیر می‌کند. اصالت آقای جهانگیری بالاتر از این حرف‌هاست که با این حرکات خود را در معرض اتهام قرار دهند.»

زاهد گفت: «افکار عمومی کوچ کردن از شبکه‌های اجتماعی و بعد سوپربیانیه صادر کردن علیه فیلتر تلگرام را خوش‌رقصی تشبیه می‌کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فیلتر تلگرام بحرانه ؟ واقعا شماها تو خواب و خیال زندگی می کنید؟ مردم از زور گرسنگی افتادند به فروش اعضای بدنشون بعد شما مساله تون تلگرامه ؟

    • رفیعی

      تلگرام خواهشا ولش کنید الان بحران برسر مسایل اقتصادی هزازربار منه افکار عمومی میگم ایشون یه بار میگه بیعقل یهبار شماازجانب خودتان میگید مردم اگاهن تلگرام بحران نیست ولی دیگه همه چی تمام شد شمادلیل دارید که دیکماهرامثال میزنید ولی بااین وضع بازم مردم تجمع میکنن به خاطر گرانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج