۷۱۳۴۴۲
۱۴ نظر
۵۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
پ

شاخص‌های جدید برای افزایش حقوق معلمان

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از در نظرگرفتن شاخص‌های جدید برای افزایش حقوق معلمان از"کار پژوهشی" تا "تدریس موقت" در سال ۹۷ خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از در نظرگرفتن شاخص‌های جدید برای افزایش حقوق معلمان از"کار پژوهشی" تا "تدریس موقت" در سال ۹۷ خبر داد.

مهدی نوید ادهم (دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش) در این باره گفت: آن چیزی که در گذشته و چند سال قبل اجرا شد، براساس"قانون خدمات مدیریت کشوری" بود که در آنجا کارمندان به ویژه معلمان را به چند طبقه تقسیم می کرد و برای ارتقای فرایند فعالیت آنها تدابیری اتخاذ و تسهیلاتی فراهم آورد. آن چیزی که در آموزش و پرورش اجرا شد، تاثیر بسیار مثبتی در مجموعه آموزش و پرورش داشت و در زمان خودش قابل تقدیر بود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: اما آن چیزی که در سند تحول تحت عنوان "رتبه بندی معلمان" نام برده می شود، طرح دیگری است که بر مبنای آن نظامی طراحی کنیم، تا هر نیرویی که وارد آموزش و پرورش می شود؛ از زمان ورود تا زمان خروج مراحل رشد و ترقی خود را به صورت قانونمند سپری کند؛ این نظام جدا از آن مسیر اداری است که معلم به طور طبیعی با سنوات خدمتی خود از امتیازاتی برخوردار می شود.

نوید ادهم در تکمیل صحبت های خود افزود: اساس فاز دوم رتبه بندی این است که بیش از عنصر سنواتِ خدمت، عنصر "کارایی" و "اثربخشی" معلم برای قضاوت در ارتقای رتبه معلم مبنا قرار گیرد؛ اگر معلمی کار پژوهشی یا تدریس موقتی داشت برای بهینه سازی تعلیم و تربیت کاری جدی کرد و صلاحیت عمومی و تخصصی او ارتقا پیدا کرد از امتیازات مادی و معنوی برخوردار خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که از منظر سند تحول، ما طرح رتبه بندی را این چنین می بینیم، افزود: در حال حاضر این طرح، طراحی شده و بخشی برای کسب مجوز و تامین منابع مالی در اختیار دولت قرار گرفته است و انشالله اگر منابع تامین شود و مجلس هم همراهی کند، زمینه اجرا فراهم خواهد شد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه همه معلمان نمی توانند وارد نظام رتبه‌بندی شوند، خاطرنشان کرد: الزاما همه معلمان از مواهب و امتیاز این طرح برخوردار نیستند؛ مگر کسانی که تلاش مضاعف دارند و خدمات بهتر و برتری را به دانش آموزان و نظام تعلیم و تربیت ارائه می دهند.

نوید ادهم درباره مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش گفت: جلسه آخر شورا هفته گذشته برگزار شد و در این جلسه، کلیات اهداف جدید دوره های تحصیلی مبتنی بر مفاهیم سند تحول به تصویب رسید که در جلسه آینده نهایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از گام های تحول آفرین بسیار موثر، همین تصویب اهداف جدید دوره های تحصیلی است؛ این اهداف براساس ساحت های ۶ گانه سند تحول بنیادین، برای ۴ دوره ابتدایی و متوسطه تصویب شده و در هر ساحتی هدف ویژهای پیش بینی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایمان

      نزدیک به چهل سال است که با این شعارها روز به روز به تحقیر معلمان پرداختید .آموزش وپرورش رو به گند کشیدید.با پایین نگه داشتن وضعیت معیشت معلمان آنها را نزدخانوادها شان سرافکنده کردید. معلمی سراغ دارم که شش ماه به بازنشستگی اش باقی مانده ولی حکم حقوقی اش کلا دومیلیون و هشتصد هزارتومان است و مستاجر.....

      پاسخ ها

      • شرمنده

        هست ماه که بازنشست شدم ونادم که عمرم با این مسولین وزیران هدر شد ولی حیف است جوانان وارد این عرصه شوند

    • بدون نام

      2میلیون 800 هزار تومن برا 3ه روز در هفته و با کلی تعطیلات و عید و تابستونو الودگی هوا و برف و بارو ن....... والله ما با مدرک فوق تو دانشگاه دولتی با 1200000 از 8 صبح تا 5 بعد ازظهر

      خیلی رو دارین والله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اول اینکه مثل بقیه ارگان ها حقوق بدن هرروز میریم سرکار
        دوم اینکه هنوز ارزش معلمی را درک نکردی دوست عزیز
        سوم اینکه برای چنین افکاری چنین جامعه ای هم لازم است

      • بدون نام

        خجالت بکش

    • بدون نام

      من به جوانان به عنوان یک معلم توصیه می کنم این شغل مفلس را انتخاب نکنند برادرزاده ام که برای دبیر شیمی قبول شده بود به وسیله پدرش از شغل انبیا منصرف شد

    • بدون نام

      اگرهمون معلمها نبودند جنابعالی وافرادی مثل شما مدرک فوق لیسانس نمی گرفتی که اونوتوبوق وکرنا کنی

      پاسخ ها

      • بی نام بی نام بی نام

        متاسفم برای طرز فکر اقایی که مدرک فوق و از دانشگاه معتبر به اصطلاح خودش داره با این طرز فکر و بی ادبی باید به شما مدرک پیش دبستانی میدادن

      • بی نام بی نام بی نام

        معلمین مثل بقیه کا رمندای دیگه پاداش و اضافه کارو و ماموریت و راههای دیگه ی دزدی رو ندارن برای همین ابرو مند و با شرف هستن

    • ایلامی

      عزیز شما باغچه بان یا آبدارچی هستی از رانت استفاده کردی چند وقتی نظافتی هستی و یکدفعه کارشناس دانشگاه می شوید و آنوقت حقوق حدود نه میلیون..پس شرط ادب نگه داره حتما مدارس آموزش از راه دور ادامه تحصیل دادی و مدرک گرفتی و چون آبدارچی یا نظافتی هستید مدرک لحاظ نمی شود...عزیز اصالتا دبیر و دانشگاه مدعو هستم و در خدمت اهل علم و فضل ...دانشگاهیان خدا را شکر هر کسی در جایگاه خود و منزلت رعایت می شود...پس چون معلمان با ادب باش..

    • بدون نام

      کارگرهای بدبخت ومظلوم چی کارشوندازمعلمهاسخت تروساعت کاریشون زیادتروحقوقشون کمتر چی بگن بدبختها و

    • بدون نام

      مخاطب محترم اقای ایمان این اقایی که شما گفتید حقوقش دومیلیون وششصد که خوبه من بدبخت ده ساله بازنشیت شدم بامدرک معادل لیسانس حقوقم یک میلیون وهفتصده افتضاحه وضعیت معیشتی مابازنشستگان فرهنگی بریم به کی شکایت کنیم داریم جان می کنیم نه زندگی اوقاتمان ثوی خانه ها ازدرد نداری تلخه چکآرکنبم

    • بدون نام

      مابجان هم افتاده ایم وهمدیگررامی کوبیم عڗیزان معام وکارگروکارمندوبازنشسته کلاقشرحقوق بگیربدبخته دولت بابد حقوقهارا جوری بده که ازخطفقر سه میلیون بیشترباشه والا هیچ راه ویگری نداره

    • بدون نام

      این طرح رتبه بندی بین معلمین چنان تبعیضی ایجاد کند که همه را ناراضی خواهد کرد بهتره اجرا نشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج