۷۱۴۷۵۷
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

نخست وزیر انگلیس: برجام باید حفظ شود

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه طی اظهاراتی در مجلس عوام با تاکید بر اهمیت برجام تصریح کرد که لندن همچنان معتقد است این توافق بایستی حفظ شود.

خبرگزاری ایرنا: «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه طی اظهاراتی در مجلس عوام با تاکید بر اهمیت برجام تصریح کرد که لندن همچنان معتقد است این توافق بایستی حفظ شود.

«می» این مطلب را در پاسخ به سؤالی یکی از نمایندگان مجلس بیان داشت، که پرسید: ترامپ با خروج از برجام پیشرفت‌های صورت گرفته را در جهت عادی‌سازی روابط با ایران تحت‌الشعاع قرار داده است. آیا نخست‌وزیر می‌تواند اعلام کند که در گفت‌وگوی تلفنی شنبه گذشته خود با ترامپ قویاً پیامدهای چنین تصمیمی را به وی یادآوری کرده است؟

«می» افزود که در نوبت‌های مختلفی که با رئیس‌جمهوری آمریکا گفت‌وگو کرده، به‌طور روشن اعلام کرده است که لندن معتقد است برجام بایستی زنده بماند. 'این نگاهی است که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه در آن اشتراک نظر دارند'

وی ادامه داد: این مساله را در بیانیه مشترکی که شب گذشته منتشر اعلام کردیم. ما قبول داریم که مسائل دیگری درباره رفتار ایران وجود دارد که بایستی به آن رسیدگی شود و در این رابطه با همکاری متحدان اروپایی و دیگر طرف‌های برجام تلاش می‌کنیم تا به این نگرانی‌ها پاسخ داده شود.

نخست‌وزیر انگلیس افزود: این کشور در جهت حفظ توافق هسته‌ای ایران با تمام سطوح دولت آمریکا و از طرق مختلف رایزنی کرده است.

وی تصریح کرد: ما همچنان معتقدیم که توافق هسته‌ای ایران گامی مهم در جهت حفظ امنیت جهان به شمار می‌رود.
رئیس‌جمهوری آمریکا دیشب (سه‌شنبه شب) به وقت ایران، با تکرار اتهام و توهین علیه ایران اعلام کرد که دولتش دیگر در برجام نخواهد ماند.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.

سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه جداگانه‌ای حمایت خود را از برجام اعلام کردند.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز دقایقی پس از اعلام خروج آمریکا از برجام اعلام کرد که به وزارت امور خارجه دستور داده است ظرف چند هفته آینده با کشورهای اروپایی و روسیه و چین، رایزنی و مذاکره کند و اگر منافع ملت ایران تامین شود، در برجام خواهد ماند

رئیس جمهوری همچنین گفت: من از امشب از یک نظر متاسف هستم که مردم آمریکا که مردم بزرگی هستند گرفتار زمامدارانی شده اند که حیثیت آنها را زیر پا گذاشته است و از طرفی شادم که یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است و بی تردید راه خود را با موفقیت ادامه می دهیم و بزودی در یک مصاحبه مفصل با مردم صحبت خواهم کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در توییتی نوشت: در واکنش به تخلفات رئیس جمهوری آمریکا و خروج غیرقانونیش از توافق هسته‌ای، من به دستور رئیس‌جمهوری روحانی تلاش‌های دیپلماتیکی را پیش خواهم برد تا بررسی کنیم آیا سایر شرکای برجام قادر هستند که منافع کامل این توافق را برای ایران تضمین کنند. پاسخ ما منوط به نتیجه این بررسی است.

پس از ابراز شادمانی شتابزده نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تنها دولتهای دیگری که با این تصمیم ترامپ که نقض آشکار تعهد بین المللی کشورش با خروج از توافقنامه ای بین المللی مصوب شورای امنیت سازمان ملل و ضربه ای شدید به اعتبار جهانی دولت آمریکا محسوب می شود، موافقت نشان دادند، عربستان سعودی، بحرین و امارات بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه بابا صفت بگیر تو دستت حفظش کن

      پاسخ ها

      • علی فاضل

        درحیرتم ازبعضی ازکاربران عزیزکه چراهمش فازمنفی میدن .بدانیدتازمانیکه اجماع ملی روی این شرایط نباشه معلومه که بیگانه بیشترحریص ترمیشه .استقلال وشرف میخایدهزینه بایدداد.

    • عدالت

      مشکوک میزنی .....

    • بدون نام

      خفه شوپیرسگ کثافت

    • بدون نام

      روباه کثیف انگلیس

    • بدون نام

      تو این دو روز نظره رئیس جمهور آمریکا عوض خواهد شد.. و همه شوکه از تصمیم او خواهند شد.یعنی ادامه پذیرش برجام .چون احمق است.و آدم احمق مثل گل آفتابگردان که هر طرف آفتاب است صورتش را به همون طرف میچرخواند.
      فعلا زبانا چیزی گفته...ولی تا امضای خروج از برجام دو روز مونده.

    • بدون نام

      انگلیس اگه زنده باشم تو رو مستعمره همیشگی خودم میکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج